رازهایی که والدینتان درباره انواع نمای خشک به شما نگفته اند

اگر شما هم قصد اجرای نمای سنگی برای ساختمان خود را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در این زمینه کسب کنید. در این مقاله قصد داریم در رابطه با نحوه اجرای سنگ نما، بهترین سنگ نمای ساختمان، مراحل اجرای سنگ نما و انواع سنگ های مناسب نما آشنا شویم. انتخاب نمای مناسب برای هر ساختمانی با توجه به کاربری و بسیاری از عوامل دیگر امری کاملا تخصصی می باشد. با توجه به اینکه نمای ساختمان اولین قسمت از هر ساختمان است، که به چشم میخورد انتخاب مصالح مناسب و زیبا برای آن اهمیت بسیاری دارد. به این صورت که ابتدا شاسی کشی انجام می شود و با نصب گیره پین دار در قسمت پشت سنگ، سنگ ها به صورت کشویی وارد شاسی می شوند. در این روش ابتدا سطح نما شاسی کشی میشود و با نصب گیره پین دار پشت سنگها، سنگ به صورت کشویی وارد شاسی خواهد شد. پس از ایجاد زیرسازی ، چیدمان پنل ها متناسب با نظر معمار در فرم های متقارن یا نا متقارن صورت می گیرد. اجرای نمای آجری با طرح حصیری یا بادبزنی : مربع هایی فرضی در نظر گرفته می شوند و اطراف مربع ها به صورت عمودی و افقی آجر نما چیده می شود.

اتصالات نمای خشک

This post has be en created by behsaznama C᠎on᠎tent G enerator Demover​sion!

از نظر رنگ و مدل تنوع گستردهای دارد و استفاده از آن موجب منحصر به فرد بودن ساختمانتان میشود. اولین نمونه های دیوار با تکنیک های مشهور یونان باستان با بیش از یک متر ضخامت از قرن هفتم قبل از میلاد ساخته می شدند و با تنظیم دقیق دهانه دو ستون، بدون استفاده از ملات که به طور کامل با نمای خارجی منطبق می شدند که در نتیجه بخش داخلی دیوار که خلل و فرج کمی داشت با سنگدانه و ملات آهکی پر می شد. نمای ساختمان در واقع یک محافظ برای ساختمان است که نه تنها فضاهای داخلی ساختمان را در برابر عوامل مختلف بیرونی محافظت می کند، بلکه نقش بسیار مهمی در زیبایی بصری آن دارد. این موضوع در رابطه با نمای سنگی اهمیت بیشتری دارد زیرا وزن نما و احتمال خرابی به دلیل اتصالات نادرست بیشتر است. در این روش برای مهار کردن سنگهای قائم نما، از مفتولهای گالوانیزه استفاده میشود که در شیارهای ایجاد شده در پشت یا بغل سنگ نما ایجاد شده است.

اجرای نمای خشک آجری

کلمپ های سیستم ماسا برای نصب سرامیک پرسلانی به طوری طراحی شده اند که بدنه کلمپ کاملا در پشت پنل قرار می گیرد اما لبه های نگهدارنده سرامیک از روی پنل نمایان است . بست های این سیستم در سطح نمای سرامیک قابل رویت می باشد. طرف درزگیر قرار می گیرد. از قرار دادن و اتصال سنگ ها با چسب سنگ خود داری کنید. اسکوپ یا شیارزنی سنگ نقش بسیار مهمی در ماندگاری سنگ ایفا میکند. در روش اسکوپ شیارهایی در پشت سنگ توسط فرز به وجود میآید، سپس با سیم آرماتوربندی گالوانیزه این شیارها بسته میشوند تا سطح تماس دوغاب با سنگ بیشتر شده و مانع از ریزش آن شود. برخی از سنگها مانند گرانیت و تراورتن در صورتی که اسکوپ نشوند، ماندگار نخواهند بود زیرا فاقد خلل، فرج و سوراخ روی خود هستند. در شرایط آب و هوایی سخت مانند باد و باران مقاوم بوده و امکان سقوط مصالح به صفر نزدیک است. از ویژگیهای منحصر به فرد این محصول میتوان به زیبایی، مقاومتش در برابر تغییرات آب و هوایی و در نتیچه کمترین میزان شورهزدگی اشاره کرد. در صورتی که از این پانل ها در نمای خارجی ساختمان استفاه شود جای هیچ نگرانی نیست و کاملا در برابر شرایط جوی و آب و هوایی مقاوم هستند.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

از یک سو، استفاده از جریان هوای طبیعی در فضای بین نمای خارجی وجداره سازه، مقاومت آن را در برابر تبادل حرارتی بالا می برد و از سوی دیگر امکان استفاده از عایقهای صوتی و حرارتی در جداره خارجی سازه، این نما را عایق حرارتی و صوتی مناسبی برای ساختمان می کند. وزن نسبتا بالای نما: اجرای نمای آجری وزن زیادی برای ساختمان ایجاد می کند به همین علت استفاده از این نوع نما در ساختمان های بلندمرتبه توصیه نمی شود. توسط دستگاه شیارزن ، شیارهای ویژه ای در دو جهت معکوس ایجاد می شود و سپس کلمپ ها به وسیله برجستگی هایی که دارند توسط چسب مخصوص داخل این شیارها کاملا محکم می شوند. درسیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم میشود سپس چهارچوب یا اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم میباشد به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگهدارنده قرار گیرد.

نمای خشک چیست

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت ادامه مطلب.

دیدگاهتان را بنویسید