راز اجرای نمای خشک

سقوط قطعات سنگ، آجر، چوب و دیگر مصالح نما علاوه بر ایجاد ظاهر بد و راهی برای نفوذ رطوبت به بخشهای داخلی، امنیت جانی عابران را نیز تهدید میکند. عدم کنترل شاقولی و تراز بودن زیرسازی نما موجب دوباره کاری شده و هزینههای زیادی به سازنده تحمیل میکند. به دلیل اینکه ساختمانها معمولاً تراز نیستند، اجرای نما با ملات سیمان این عیب را پوشش خواهد داد. • در این روش از پیاده سازی نمای آجری ، حتی در صورت تراز نبودن نما ، عیوب سطح پوشیده شده و نمایی با ظاهری یکدست و زیبا ایجاد می شود. استفاده می شود. نا گفته نماند سیستم خشک از عایق حرارتی، چارچوب نگهدارنده، فضای خالی تهویه، اتصالات، پانل های رسی و… اندازه ها و ابعاد دیوارها برای اجرای نمای آجری محدودیتی ندارند؛ البته به غیر از مواردی که به کنترل تنش های بین نما و دیوار پشتیبان نیاز دارند. زیرسازی یا شاسیکشی به عنوان مهمترین بخش از مراحل اجرای نمای ساختمان شناخته میشود.

اتصالات نمای خشک

Th​is ​data was  done ᠎wi​th behsaznama Con᠎tent  Generator DEMO!

متریال نمای خشک

برای نماهای کامپوزیتی زیرسازی معمولاً به روش فلزی انجام میشود. بنابراین بندکشی باید به گونهای انجام شود که کاملاً از نفوذ کلیک آب جلوگیری کند. پروفیلهای مورد استفاده در زیرسازی تا حد امکان باید از آلیاژهای مقاوم انتخاب شوند البته استفاده از ضدزنگ موجب افزایش مقاومت آنها در برابر خوردگی، پوسیدگی و زنگزدگی میشود. برای نماهای کامپوزیتی، از پنل ها یا صفحات کامپوزیت آلومینیومی استفاده میشود و زیرسازی به روش فلزی انجام می شود. این محصول با کیفیت میتواند سالیان سال از لحاظ دوام و ثبات رنگ باقی بماند و مقاوت بسیار بالایی در مقابل دارد. دارای رنگ و طرح و تنوع بسیار زیادی است. از ویژگی های این سبک از نمای خشک می توان به اجرای تزئینات و طرح های کلاسیک به همراه امکانات مدرن و جدید در طراحی نمای ساختمان اشاره کرد. یکی از مزیت های نمای خشک این است که برای اجرای آن می توان از هر نوع مصالحی از جمله کامپوزیت، اچ پی ال ( HPL )، سنگ، سرامیک، آجر، آلوکوتا، چوب پلاست، ترمو وود ( چوب )، سمنت برد (smartboard) ، مش استرچ متال / اکسپندد متال، نمای GRC / GFRC و … آجرهایی که در نمای ساختمانها استفاده میشود، معمولا تنوع رنگی بسیار گستردهای دارند و شما میتوانید به راحتی متناسب با طراحی و معماری ساختمان تان، یکی از آنها را انتخاب کنید.

به این ترتیب تضاد رنگی زیبایی در هنگام اجرای نمای آجری ایجاد شده و هرکدام از آجر ها به تفکیک مشخص می شوند. در صورت استفاده از روش فلزی باید پروفیلهای قوطی شکل به صورت عمود بر جهت نصب چوبها و با فاصله 50 سانتیمتر قرار گیرند. این امر سطح استحکام بسیار بالایی را برای تایل ایجاد می کند و از لحاظ تکنیکی و فنی خواص بالایی را به این متریال جهت اجرای نمای ساختمان می بخشد. جهت آزاد گذاشتن حرکت نسبی نما و تیر نعل درگاهی، در محل اتکای تیر نعل درگاهی به نما، نباید از ملات استفاده شود. نمای خشک شیوه ای در اجرای نمای ساختمان است که به جای استفاده از ملات ساختمانی برای چسبندگی میان اجزا از اتصالات و تجهیزات فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. 7. حتماً پس از نصب کیفیت کل سازه نما مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد. این زیرسازی میتواند از جنس آلومینیوم یا فولاد باشد.

اجرای نمای خشک آجر

جنس و نوع پروفیل معمولاً بر اساس جنس نما و نوع طراحی انجام میشود؛ به عنوان مثال پروفیل نبشی معمولاً برای نمای سیمانی یا سنگی کاربرد دارند و استفاده از آنها در نمای چوبی صحیح نیست. انتخاب مصالح مقاوم به تنهایی برای داشتن نمای خوب و با کیفیت کافی نیست. در واقع این مصالح هستند که کیفیت و زیبایی نماهای آجری را تعیین می کنند. در اجرای نمای خشک یکی از مهمترین پارامترهایی که تعیین کننده قیمت می باشد نوع متریال استفاده شده در طراحی نما می باشد و عامل بعدی در قیت تمام شده نمای خشک ارتفاع ساختمان می باشد و نحوه اجرا می باشد . مهمترین نکته در این روش اجرای نمای آجری انتخاب چسب مناسب است ، بنابراین با متخصصان این حوزه قبل از خرید مشورت بفرمایید . همچنین می توانید از طریق واتساپ یا تلگرام با همکاران ما در ارتباط باشید. در این روش، سنگ، آجر، چوب، شیشه یا هر نوع متریال دیگری که مورد استفاده است را از طریق اتصالات و چهارچوبهای فلزی به دیوار متصل میکنند. در نهایت سطح نما ایمن خواهد بود و اجرای نمای سنگ خشک احتمال جدا شدن و افتادن سنگ از نما را حداقل چند سال به تاخیر می اندازد. Po​st h as  been c᠎reated with t he ᠎help  of behsaznama C onte nt G​enerat or  D᠎em​over sion​!

دیدگاهتان را بنویسید