راهنمای کرتین وال.

به عنوان مثال جذب بسیار پایین آب در سرامیک های پرسلانی (حداکثر ۰٫۵ درصد ) باعث می شود که چسبندگی ملات ماسه سیمان به آن در حد صفر باشد و در نتیجه امکان استفاده از سرامیک پرسلانی در نما به روش معمول ملاتی، امکان پذیر نباشد. از این رو ، نحوه ترکیب بندی فرم معماری و آفرینش طرحی خلاقانه که ضمن مدرن بودن ، همخوانی با معماری بومی شمیران نیز باشد، اولویت اول ما بود. یکی از پرکاربردترین نماهای شیشهای ساختمان، نمای کرتین وال است که در اصطلاح به آن دیوار پردهای نیز گفته میشود. کاربردهای کامپوزیت آلومینیومی فقط به نمای ساختمان محدود نمیشود، آنها میتوانند در هر نوع پوشش اعم از پارتیشن، سقف کاذب و غیره نیز استفاده شوند. به طور کلی، اتصالات به صفحات شیشهای توسط براکتهای فولاد ضد زنگ با واشرهای نئوپرن از طریق شیشه ساخته میشوند. این اتصالات به دلیل حرکتهای حرارتی و ساختاری اجازه میدهند تا تنشهای وارده روی شیشه به حداقل برسد. صفحات ال شکل در امتداد یکدیکر بر روی دیوار ساختمان نصب میشوند. پروفیلهای حامل عمودی با استفاده ازمیخ پرچ بر روی صفحات ال شکل نصب میشوند. نمایی که قرار است سنگ روی آن نصب بشود باید کاملا تمیز و عاری از آلودگی باشد تا سنگ و ملات به خوبی چسبیده شوند .

نمای خشک مدرن

از انواع نمای خشک میتوان به نمای شیشهای مدرن که از اتصال دو یا چهار پنل شیشهای جداگانه با استفاده از براکتهای فولادی ضد زنگ ساخته میشوند. نمای خشک مورد استفاده بنا به نوع اتصال با بدنه ساختمان استحکام مییابد. امروزه افراد به دلیل وضعیت اقتصادی و رشد و توسعه تکنولوژی و شرایط زندگی به فعالیت در خارج از منزل مشغول هستند و زمان زیادی در منزل حضور ندارند. در این روش ابزار و قطعات قابل رویت با استفاده از دستگاه under cut ، قلاب و انکری که در پشت تایل ها تعبیه شده است ، خارج می گردند و پس از ریل کشی بر روی ساختمان نصب و شرکت نمای خشک رگلاژ می شوند. در محفظه خالی می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی ، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت هایی که ساکنین با آن مواجه خواهند بود اعمال کرد، همچنین یک محفظه هوا بین دیوار سازه و نما بوجود می آید که این هوا از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری خواهد کرد. پس از پایان سفتکاری ساختمان، نوبت به ساخت نما میرسد.

This  po st was created  with G᠎SA C​onte᠎nt Gen er᠎ator ᠎DEMO᠎.

برخی از افراد با نمای خشک اکسل می کنند و برخی نه – شما کدام یک هستید؟

۱- قبل از نصب سنگ های تراورتن، ابزارهایی که برای کار به آنها احتیاج پیدا میکنید را تهیه کنید. همان گونه که قبلا به این موضوع اشاره شد نمای هر ساختمان به عنوان یک پوشش برای آن بنا به حساب می آید که علاوه بر این موضوع که موجب محافظت آن از تمامی عوامل خارجی می شود. همان طور که از عنوان نمای خشک مشخص است و قبلا هم توضیح دادیم، تفاوت اصلی نمای خشک با نمای سنتی یا نمای ملاتی در نوع نصب مصالح نما به سازه ساختمان است. طیف گستردهای از سیستمهای سایبان خورشیدی وجود دارند که ممکن است به عنوان بخشی از نمای ساختمان مورد استفاده قرار گیرد و در آن گنجانده شود. با توجه به توانایی رنگ آمیزی آلومینیوم به هر رنگی، نمای کامپوزیت آلومینیومی در طیف گستردهای از رنگها و همچنین الگوها (شبیه چوب و سنگ مرمر) تولید میشوند. برخی از این پنلها میتوانند نوعی از انواع نمای خشک باشند که از عناصر سازهای بتنی پیش ساخته تولید میشوند. قطعات پیش ساخته برحسب سفارش مشتری و نیازهای پروژه در ابعاد مشخص تولید میشوند. This post has be᠎en c re᠎at​ed by G SA Content  Gen​er᠎ator Demov​er​si​on!

اما مشکل اصلی آن است که برای رعایت این دو وجه، ضوابط مشخص قابل استفاده نداریم. استفاده میشود و مانند متریال های سنتی از دوغ آب و ملات سیمانی استفاده نمیشود که یخ زدگی و سفت شدن را در پی دارد؛ نصب این نوع نما در هر دمایی قابل اجرا است. باشد، با استفاده از ملات سیمانی و دوغاب به سازه وصل می شود. حضور در صندلیهای ردیف عقب برای افرادی با قد حدود ۱۸۵ سانتیمتر بدون مشکل خواهد بود؛ با این حال افراد بلندقدتر از نظر فضای سر کمی دچار محدودیت هستند اما فضای پا کماکان راحت و وسیع به نظر میرسد. از نظر زیبایی و عناصر معماری، این نوع بسیار محبوب است اما از نظر امنیت در زمان زلزله نیاز به استفاده از مصالح مناسب و دقت در اجرا دارد. آب بندی کردن پنجرهها و پیش آمدگیهای ساختمان و ممانعت از ایجاد پل حرارتی طراحی اتصالات و نوع مصالح مورد استفاده در نمای خشک علاوه بر مشخصات فنی فوق باید قیمت مناسب، زیبایی نما، سهولت و سرعت در اجرا را در بر گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید