راه را بیاموزید برای شروع اجرای نمای خشک

کانیهای مضر (کانیهای آهن) در برابر آب و هوا اکسیده شده و در نتیجه فرسودگی زودرس را به وجود میآورند. این نما روی سطوح چرب، غبارآلود، ناهموار، مرطوب و همچنین مواقعی که هوا طوفانی و دارای گرد و غبار میباشد، قابل اجرا نیست. این قطعات به صورت پیش ساخته و در اندازه، طرح و رنگ­های مختلف قابل سفارش و اجرا هستند. همان طور که توضیح داده شد در این سیستم از ملات استفاده نمی شود. در سیستم نمای خشک برای اتصال آجرها به یکدیگر از ملات استفاده نمیشود. بهطور کلی به مواد کانی غیرفلزی سرامیک میگویند؛ به این مفهوم که علاوهبر اینکه معدنی هستند در عین حال خواص فلزی ندارند. با این پیشرفت ها ، هنرمندان معماری به مهندسین معماری تبدیل شده اند که با استفاده از مواد و تکنیک های جدید ، پنجره های جدیدی از معماری مدرن گشودند. با پیشرفت ماشین آلات ساخت شیشه، کاربرد شیشه در نماهای مدرن ساختمان به طور روز افزونی افزایش یافته است. وجود ناخالصی به صورت مجتمع در یک نقطه و یا یک امتداد، نقطه ضعف بوده و میتواند باعث تخریب سنگ شود . برای رنگ نمای آکریلیک می توانیم سه درجه ی خشکی اولیه ، recoat یا پوشش مجدد، و همچنین پخت کامل را در نظر بگیریم. Th​is post has ᠎be en g ener at​ed with behsaznama C​onte᠎nt Gen​erator D emov ersion.

اجرای نمای خشک

در حال حاضر از این تایل­ها برای نماسازی ساختمان­های مختلف استفاده میشود و اجرای آن­ها به دو روش امکان­پذیر است. بایرامیکس بعد از اجرا و خشک شدن، نمای سنگ تزئینی به خود میگیرد. از طرفی، نمای آجری تا قبل از باز شدن درزهای ملات، تغییر شکلهای بسیار کوچک و جزئی از خود نشان میدهد. امروزه معماری و ساخت و ساز ساختمانی در جهان تحت تأثیر عوامل مختلفی، از سنتی به مدرن، تغییر یافته است. نمای سرامیک مشکل وزن را تا حدود یک چهارم وزن سنگ حل کرده است ولی مشکل پیوستگی سرامیک و نما به جز در موارد اندکی حل نشده است و با استفاده از روشهای نصب سعی در حل مشکل پیوستگی اجزای نما وجود دارد. سنگهای آهکی معمولاً به دلیل وجود رگههایی که در آنها دیده میشود، استحکام چندانی ندارند و مشکل سنگهای آذرین معمولاً جذب آب پایین و عدم چسبندگی با بدنه ساختمان است. برای اتصال آجرهای مخصوصی که در این سیستم به کار میروند، از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده میشود. فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد خود بهترین عایق حرارتی میباشد لذا این سیستم نقش بهسزایی در کاهش اتلاف انرژی دارد. بارهای متعارف به طور مستقیم و در هر نقطه ای به صفحات شاقول قابل انتقال می باشند، برای نصب بارهای سنگین باید پیش بینی های مربوط به سازه های پشتیبان و توزیع آن بین اتصالات شاقول صورت پذیرند.  C​ontent was generated by behsaznama C on te᠎nt G᠎en᠎erator Dem ov​ersi᠎on​!

دیتیل اجرای نمای خشک

سیستم نمای خشک بدون برداشتن سطح دیوار موجود، مستقیماً بر روی دیوار قابل اجرا بوده و بنابراین اجرای این سیستم بدون ایجاد ضایعات و زبالههای ساختمانی معمول و همچنین بدون ایجاد سرو صدامیباشد. نماهای آجر علاوه بر زیبایی، تنوع و ثبات رنگ، به دلیل ضریب انتقال حرارت پایین آجر، نقش یک عایق حرارتی و برودتی را برای ساختمان ایفا میکنند و درنتیجه از هدر رفتن انرژی توسط سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان جلوگیری میکنند. نماهای آجر بر حسب جنس و رنگ خود باعث دفع و انعکاس گرما در فصل تابستان و جذب انرژی خورشیدی و گرم شدن ساختمان در فصل زمستان میشوند. در این حالت، احتمال نیاز به تقویت سازه یا استفاده از تایلهای نازکتر وجود دارد. میتوانیم در رویه از سنگدانههای سبک یا سنگدانه عادی استفاده کنیم یا حتی از واش بتن پیشساخته به جای رویه استفاده کنیم. 6. رنگ آن با ثبات باشد و در برابر بخارها و گازها و پرتو آفتاب پایدار باشد. وضع موجود نمای ساختمانهای جدیدالاحداث شهر، چندان تعریفی ندارد از هم گسیختگی و بدون هویت بودن این نماها، چند سالی میشود که با سیمای ناهمگون و زمخت جلوهگری میکند و در تضاد با معماریهای قدیم تبریز است. اگر شما تنها به دنبال ساخت نمایی خاص و چشمگیر هستید، باید بدانید که زیبایی ساختمان ها به رعایت اصول و الزامات در طراحی و اجرای نماهای اجری وابسته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ در گذر از کوچه و برزن اگر نیم نگاهی به اطراف خود بیندازید، ساختمان های نوساز زیادی را خواهید دید که خود جای بسی خوشحالی دارد که کمی تا قسمتی مهندسین و کارگران بخش ساختمان مشغول بکار هستند و تا حدی از آمار بیکاری میکاهد (صحت وسقم این آمار با متولیان امر ) و همچنین نیز بخشی از شهری که شاید به درستی گفته می شود تنها اسم شهر را یدک میکشد در حال عمران و آبادانی است. در صورتی که هر گونه سوالی دارید با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. اجرای نمای خشک سرعت اجرای بالایی دارد؛ این روش بسیار سریعتر از روش سنتی اجرا میشود و پرت مصالح را نیز به شدت کاهش میدهد. از این رو از مصالح گوناگونی برای تزئین و زیبا سازی جلوه ی بنای خود استفاده می کنیم. نماهایی که حتی اصول مهندسی اجرای آن رعایت نمیشود و با فرهنگ و هویت بومی ما بیگانه هستند و متاسفانه هیچ کدام از متولیان امر تلاشی برای جلوگیری از رشد قارچ گونه این عامل تهاجمی که خود به نوعی بیماری خود ایمنی محسوب میشود، نمیکنند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از منبع ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید