راک استار بودن در صنعت شما یک موضوع نمای خشک است

سرامیک خشک یکی از جدیدترین متریال ساختمانی است که آن را به روش خشک بر روی نما نصب می کنند. آنها در برابر معابد صخرهای خود هم حیاطی به عنوان حصار ایجاد میکردند؛ ولی یونانیها و تاحدی رومیها، معبدهای خود را با الگو گرفتن از کلبههای چوبی به صورت منفرد بنا مینمودند این نیز در حالیست که آنها هم با ایجاد مفصلی بین فضای بسته و باز ردیف ستونهایی، جهت ایجاد فضایی نیمه باز میساختند که به سختی میتوان معنای امروزی «نما» را به آنها نسبت داد. نکته حائز اهمیت این است که اجرای یک زیرسازی خوب و بی نقص، نمای ساختمان را از رطوبت و زلزله در امان نگاه می دارد. در حالی که این کار در اجرای نما با ملات بسیار سخت میباشد. همچنین نمای آجری قابلیت آن را دارد که سال ها بدون این که نیازی به تمیز شدن ظاهر اولیه خود داشته باشند قیمت نمای خشک بمانند. کاشی های پرسلانی، استحکام خمشی بالا، جذب آب بسیار پایین، مقاومت شیمیایی بالا،مقاومت سایش، سختی سطحی و ثبات رنگ در مقابل تابش نور خورشید را دارند . 5. انواع سرامیک نمای ساختمان، تنوع و زیبایی ظاهری دارند. گروه طرح و ساخت مهندس محمدرضا فرح زادی فعال در زمینه طراحی، ساخت، نوسازی، بازسازی انواع ساختمان های تجاری، مسکونی، اداری با استفاده از بروزترین متد های دنیا است. This post was written ​wi​th behsaznama Con᠎tent Gener ator DE MO​.

نمای خشک سنگ

برای نصب نمای خشک ساختمان از تجهیزات مختلفی استفاده میکنند. در ابتدای امر بایستی با توجه به ابعاد و شکل هندسی مصالح موردنظر، شیار، شکاف، سوراخ و یا لبه ای در آن برای نصب در روی نما طراحی و تولید شود. این سرامیک به دو روش اکسترود و اعمال فشار پرس تولید میشود. سرامیک خشک پرسلانی تولید شده مخصوص نما به دو شکل کلی در بازار صنعت ساختمان کشور عرضه می گردد که شامل سرامیک مجوف پرسلانی و سرامیک تو پر پرسلانی که اصطلاحا سرامیک یک سانتی متری و یا فول بادی نیز گفته می شود. همچنین در کنار تدوین ضوابط طراحی، ارائه جزئیات اجرایی لازم نیز میتواند نقش قابل توجهی در ارتقاي کیفیت ساخت و ساز کشور داشته باشد. امید است این دستورالعمل بتواند نقش موثري در بهبود طراحی و اجراي نما در صنعت ساخت و ساز در کشور داشته باشد. در نشریه شماره ۷۱۴ ضوابط طراحی و اجراي نماهاي مختلف تحت اثر بارهاي وارد بر آن نظیر بارهاي لرزهاي، باد، ضربه و نیز عوامل محیطی که روي دوام و پایداري نما تاثیرگذار است بیان شده و راهکارهاي مناسب براي مهار آنها ارائه شده است.

 Th​is content has been c reated with the  he᠎lp of behsaznama C ontent Gener at​or Demoversion .

4. چهارچوب در و پنجره ای که نصب می شود باید مقاومت و دوام بالایی داشته باشند. در این روش پشت سرامیک ها شیار داده می شود و سپس به وسیله ریل های آلومینیومی بر روی نما نصب می شوند. عایقسازی در این روش بسیار مهم است و در صورت عدم توجه به این موضوع، مشکلات زیادی بهوجود خواهد آمد. آیا می دانستید یکی از مهم ترین دلایل شکستن یا ترک خوردن آجرها و سنگ ها نشان دهنده عدم دقت در زیرسازی آن هاست؟ این مورد مهم در تمامی متریال های نمای مدرن مثل: نمای کرتین وال، نمای اسپایدر، نمای کامپوزیت، نمای ترموود، نمای سرامیک، نمای لوور، نمای بتن اکسپوز و… با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انشان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که به طور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته نمای خشک دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد.

را در قالب خدمات مهندسی نما به کارفرمایان گرامی ارائه کنیم. در صورتیکه در نمای دوغابی این اتفاق رخ می دهد و همین الزامات فنی در نمای خشک باعث کاهش تلفات انسانی و بقیه خسارات ناشی از سقوط نما خواهد شد. اجرای نمای سرامیک خشک و یا سرامیک خشک پرسلانی همانند سایر نماهای مدرن دارای روش ها و دیتیل های مختلفی است که در این مطلب به اختصار به آن می پردازیم. U-Channel در انواع سیستم های نمای شیشه ای کرتین وال عموما به عنوان یکی از سیستم های سبک و مقرون به صرفه شناخته شده که به لحاظ فنی ، اجرای آن در ساختمان های با ارتفاع بالا توصیه نمی شود و با توجه به نوع اتصال شیشه و میزان تحمل بار در این سیستم ابعاد مدول ها می بایست به صورت محدود و حدالامکان با ارتفاع کم در نظر گرفته می شود. از مزایای این شیشه می توان سهولت در نگه داری و نظافت و همچنین سرعت نصب بالا (به علت آزادی استفاده از سیستم یونیتایز “Unitized system” ) اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید