روش‌ها تا اجرای نمای خشک کمی شناخته‌شده

این نماها با توجه بهطراحی قابل کنترل می توانند زیبایی خاص خود را به بيننده تقدیم کنند. این گونه آجر ها از اتلاف انرژی و حرارت جلوگیری می کنند و به دلیل جنسی که دارند در فصل سرما انرژی خورشید را جذب می کنند و به داخل ساختمان انتقال می دهند و در فصل گرما نیز عکس همین عمل را انجام می دهند. کاهش اتلاف انرژی: با توجه به استفاده از عایق حرارتی در سیستم نمای خشک می توان گفت این نما جلوی اتلاف انرژی را می گیرد. چسب مورد استفاده مانند یک ماده الاستیک عمل کرده و کلیه حرکات ارتعاشی که به زیرسازی و نما وارد میشود را دفع میکند. سنگ مورد استفاده در این روش باید ضخیم باشد ، زیرا این روش نیاز به حفاری و ایجاد سوراخ در سنگ ، برای جاگذاری پیچ های فلزی ، دارد که در صورت نداشتن ضخامت کافی منجر به ایجاد ترک در سنگ می شود. بر خلاف پشت بندهای قائم فولادی، اتصال نمای آجری بر روی دیوار پشتیبان بلوك سیمانی وابسته به پیچ است. This post has been wri​tten wi᠎th the he lp of behsaznama Conten​t Gene rator DE MO!

اجرای نمای خشک سنگ

لعاب لایه ­ای شیشه ­ای و شفاف است که می ­تواند روی سطح آجر را بپوشاند. نمای ساختمان در واقع یک محافظ برای ساختمان است که نه تنها فضاهای داخلی ساختمان را در برابر عوامل مختلف بیرونی محافظت می کند، بلکه نقش بسیار مهمی در زیبایی بصری آن دارد. به علاوه معمولاً اتصالات به کار رفته در درون درزه های ملات جا داده میشوند و اگر جنس آنها از فولاد ضد زنگ باشد احتمال خوردگی آنها بسیار پایین است. ریل های آلومینیومی توسط پیچ و مهره از طریق اتصالات نبسی آلومینیومی بر روس براکت آهنی متصل می شوند و در محل اتصال این دو از لاستیک دی الکتریکال جهت جلوگیری از خوردگی استفاده می شود. رنگ کلیپس ها با رنگ سرامیک انتخابی بوسیله رنگ پلی استر با روش الکتروستاتیکی یکسان می گردد و در محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های EPDM با کیفیت بالا جهت جلوگیری از لغزش سرامیک ها قرار می گیرند. این موضوع باعث شده تا معماران و سازندگان بناهای تاریخی و مدرن بسیاری در سراسر دنیا از این متریال به عنوان پوشش نما بهره گیرند.

متریال نمای خشک

یک عایق بسیار حرارتی است و روی دیوار نصب می گردد با استفاده از چوب آهن فولاد مس منگنه آجرها را به هم نصب میکند و باعث می شود که آجرها به روی هم فیکس شود. استفاده درست از آجر نما در بسیاری از ساختمان ها باعث می شود تا این نما به عنوان یک نمای خاص مورد توجه قرار گیرد. بنابراین با توجه به شرایط اقلیمی و قوانین مربوط به ساخت و ساز و همچنین سلیقه افراد می توان با بررسی نوع نمای مورد نظر نسبت به خرید و نصب آن اقدام نمود. نمای آجری سبک است و به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد، به راحتی نصب می­شود و سیستم عایق بندی خوبی ایجاد می­کند. ولی از معایب آن افزایش وزن نمای ساختمان است. این نوع آجر برای نمای ساختمان­ های سنتی و اماکن تاریخی کاربرد دارد. نمای خشک به دلیل مزایای متعدد و ویژگیهای مثبت که دارد بسیار پرکاربرد و رایج می باشد در ادامه معرفی مزایا و ویژگی های این نوع نما میپردازیم با ما باشید .

دیتیل اجرای نمای خشک

این سیستم در صنعت ساختمان، به طور گسترده جهت پوشش نما، دیوار های داخلی و خارجی و حتی سطوح بام (در معرض باران) استفاده می شود. در این ساختمانها فضای خالی که برای هوا در نظر گرفته میشود به صورت پیوسته از کف پی تا سقف پشت بام ادامه مییابد و تمام بار ثقلی نما توسط پی تحمل میشود. در ساختمانهای متوسط و بلند مرتبه باید در هر طبقه از نبشیهای تکیه گاهی فولادی برای تحمل بار نمای همان طبقه استفاده شود. همانند نبشیهای تکیه گاهی در تیرهای نعل درگاهی نیز باید حفره های زه کشی تعبیه شود. این سیستم به آب موجود در ملات اجازه میدهد تا از آن عبور و روانه حفرههای زه کش شود. همچنین با دیگر ساختمان های موجود در آن منطقه هماهنگی داشته باشد. با بررسی و توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه ای که قصد دارید ساختمان آجری مورد نظرتان را بسازید، باید به میزان ماندگاری بناها در دراز مدت، توجه داشته باشید.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مطالب بشتر لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید