سه بزرگ‌ترین جزئیات اجرای نمای سنگ خشک اشتباهاتی که به راحتی می‌توانید از آنها اجتناب کنید.

قیمت پودر بندکشی آجر در آجر آنلاین بر اساس درب کارخانه محاسبه شده و امکان ارسال به سراسر کشور نیز وجود دارد. و بندکشی را به صورت اصولی به اتمام برساند. اجرای اسپایدر به صورت ورقه های شیشه در سایز و اندازه های یکسان که از طریق اتصالات اسپایدری به هم وصل شده اند، انجام می شود. برای اجرای سنگ نمای ساختمان در این حالت میتوان از یک دیوار پشتیبان از جنس آجر، بتن و بلوک استفاده کرد. عایقسازی در این روش بسیار مهم است و در صورت عدم توجه به این موضوع، مشکلات زیادی بهوجود خواهد آمد. در روش های قدیمی و سنتی نصب و اتصال نماهای آجری مشکلات و آسیب هایی همچون افزایش وزن و حجم ساختمان، عدم اتصال کامل به دیواره های اصلی سازه، نداشتن مقاومت و استحکام لازم در برابر پدیده های طبیعی همچون سیل و زلزله وجود داشت که امروزه با متداول گشتن روش ها و متدهای نصب، معایب و آسیب های روش های سنتی به کل از میان برداشته شده و بازدهی و طول عمر ساختمان هایی با نمای آجری افزایش یافته است. طراحی این نما به صورت ورقه های فلزی است که طرح های مختلفی روی آن پانج شده اند و به صورت کامل و یا نیمه، نمای اصلی ساختمان را می پوشانند.

این کار باعث کاهش مصرف انرژی در بخش سیستم سرمایش می شود.

نماهایی که با ملات و دوغاب طراحی می شوند عمر مفید زیادی ندارند و بعد از 10 یا 15 سال به ترمیم و بازسازی نیاز دارند. در این روش امکان اعمال طرحهای خاص کلاسیک و شکسته در اجرای سنگ نمای ساختمان به نسبت روشهایی مثل اجرای سنگ نمای تر یا دوغاب سخت تر میباشد. همانطور که قبلاً نیز بیان کردیم نمای خشک در خود دوغاب و ملات سیمانی ندارد و همین امر هزینه های ترمیم و بازسازی آن را کاهش می دهد. همین امر موجب کاهش هزینه های مصرف انرژی می شود و جلوی هدر رفت آن را می گیرد. استفاده از عایق حرارتی در نماهای خشک باعث می شود مصرف انرژی کاهش پیدا کند. این کار باعث کاهش مصرف انرژی در بخش سیستم سرمایش می شود. بنابراین نما آن بخش از ساختمان است که از فضاهای عمومی (خیابان، میدان) دیده میشوند. نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. این موضوع تاثیر بسزایی در مقاومت ساختمان دارد و هزینه تمام شده طراحی نما را هم کاهش می دهد. ​Data h​as  be en creat ed ᠎wi th behsaznama  C᠎ontent Generat​or DE᠎MO᠎!

دتایل اجرای نمای خشک

این مدل نما از استحکام و عمر طولانی برخوردار بوده و معمولا از سنگهای تراورتن، گرانیت و مرمر برای پیادهسازی آن استفاده میشود. علاوه بر ارتقاء نمای ظاهری ساختمان می توانند پایداری و استحکام سطوح بستر را نیز افزایش دهند. علاوه بر زیبایی ظاهری، هدف استفاده از این نما کم کردن میزان نور وارد شده به محیط داخلی ساختمان است. برای ساخت و طراحی این نوع نما می توان از مصالح مختلفی همچون کامپوزیت، سرامیک خشک، آجر و چوب استفاده کرد و کیفیت کار را تا حد زیادی بهبود بخشید. • متخصصین در رابطه با انواع آجرهای نما و اجرای نما با با انواع آجرهای مختلف شناخت کافی دارند. همین امر باعث می شود سرعت اجرای آن افزایش یابد و مدت زمان پروژه هم کمتر شود. این ترکیبات رنگی دارای یک ماهیت تثبیت شده هستند بطوریکه در طولانی مدت از میزان رنگدانه های موجود در محلول آن پس از اعمال کاسته نمی شود. رنگ نمای ساختمان جزو پرکاربردترین پوششهای رنگی است که در سال های اخیر به جهت ایجاد یک نمای کلی فوقالعاده جذاب و دیدنی بر روی بسیاری از ساختمان ها مورد توجه قرار گرفته است. همچنین دید گسترده و شفافی که از محیط بیرون می دهد، باعث می شود زمان انتظار در داخل این ساختمان ها از جذابیت آنها محسوب شود.

این نما نسبت به سایر انواع نماهای مدرن با استقبال بیشتری مواجه شده و علت آن ظاهر کاملا شفافی است که ایجاد می کند. این نبشیها نیز به سازه متصل شده و توسط آن پشتیبانی میشوند. نمای اسپایدر که به آن سازه اسپایدر نیز گفته می شود، یکی از انواع پرکاربرد سازه های مدرن است. امروزه نمای سرامیک به یکی از انواع نماهای پر طرفدار در طراحی ساختمان تبدیل شده است. علاوه بر این به دلیل نبود ملات سیمانی و دوغاب، نصب نمای خشک بر روی ساختمان های مختلف به راحتی انجام می شود. ولی از آنجا که به دنبال مد روز پیش می رویم دیگر این نماها کارایی لازم را ندارند باید از نماهای سنگی کاشی سرامیکی آجری شیشه استفاده کرد تا جلوه زیبایی داشته باشند و همچنین با استاندارهای روز دنیا مطابقت داشته باشد. بند 8-3-1-12 مبحث 8 مقررات ملی ساختمان – ویرایش1392) در صورت استفاده از نعل درگاه فلزی، باید روی حداقل 2 سانتیمتر ملات ماسه سیمان نصب شود. زیرا باید در کنار زیبایی مقاومت نیز داشته باشد و از طرفی در هزینه ها صرفه جویی مطالب بشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید