سوال شماره یک که باید برای نمای خشک بپرسید

سعی کنید سرامیک نما را از مدل هایی انتخاب نمایید که به آسانی تمیز شود. نمای ساختمان لباس ساختمان است که یک ساختمان را از دور در معرض نمایش قرار می دهد و لازم است در انتخاب آن توجه زیادی داشته باشید. نمای ساختمان در تاثیری که قرار است روی مخاطبانتان بگذارید نقش مهمی دارد. توجه داشته باشید که در اجرا و پیاده سازی نمای ساختمان سرامیک, نمای خشک در ایران روش خشک نسبت به روش ملات دار بسیار بهتر است و مزایای بیشتری هم دارد. طراحی نما ساختمان باید به گونه ای باشد که هم در روز و هم در شب جاذبه مخصوص به خود را داشته باشد. نکته مهم اینجاست که تیم بهمنی ارائه دهنده این خدمات بسیار مهم است چون در صورت اجرای غلط پیچ و روپلاک سنگ نما خطرات بیشتری را برای ساختمان ایجاد میکند. استفاده از نمای خشک به نوعی از ساختمان و دیوارهی اصلی آن در مقابل تغییرات آب و هوایی و شرایط جوی محافظت میکند.  This a​rticle w as wri tt​en by G SA  Con​tent​ Gen erator D emoversion​!

طرح نمای خشک

سرامیک های فول بادی و پرسلان در مقابل تغییرات جوی بسیار پایدار هستند و می توانند از بدنه ساختمان به خوبی محافظت نمایند. لازم به ذکر است که سرامیک پرسلان به دلیل تراکم بسیار بالا و در نتیجه جذب آب بسیار پایین ( نزدیک به صفر درصد) قابلیت چسبانده شدن به روش سنتی با استفاده از سیمان را ندارد زیرا هیچ چسبندگی نسبت به سیمان در آن ایجاد نمی شود در نتیجه لازم است از چسب های مخصوص استفاده شود تا سرامیک پرسلان به خوبی چسبانده شود. یکی از روش های مرسوم جدید برای نصب سرامیک نما استفاده از چسب های مخصوص پرسلان است که امروزه جای دوغاب را پر کرده است و به دلیل مقاومت و چسبندگی بالا در کنار مزایای بسیاری همچون آب گریزی با استقبال زیادی مواجه شده است. پرسلان سرامیکی است که در دمای بالا از خاک چینی یا همان کائولن تولید می شود و مقاومت بالایی در برابر ضربه و نفوذ آب دارد. مطمئن شوید که دمای اتو خیلی بالا نیست.

سرامیک فول بادی نیز نوعی سرامیک است که با درجه تراکم بالا تولید می شود و تفاوت رنگی میان خمیره و رویه سرامیک وجود ندارد، این سرامیک بسیار مقاوم است و به دلیل پخت در دمای بالا تمامی خلل و فرج آن از بین می رود و دیگر نیازی به لعاب ندارد. لذا در اجرای نماهـای خشـک، با توجـه به نصـب روش صنعتی، با گذشت زمان، نیـازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمیباشد و درصورتی که این نوع نما آسیب ببیند، هر یک از پلاکها قابل اصلاح و تعویض میباشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از طی شدن عمر مفـید آن (بالای ۵۰ سال) میتوان تمـامی مصالح مصرف شـده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نمود و هر کدام از این مصالح را در مکانها و جاهای دیگری با توجه به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدین معنی است که تمامی هزینـههایی که برای اجرای این نما صورت میگـیرد بعـد از پایان کار ساختمـان، با لـحاظ درصـد استانـداردی از استـهلاک مصـالح، به کارفرما باز خواهد گشت.

نمای خشک نمایان

پرسلان، دارای برتری نسبت به برخی از انواع سنگ خصوصا گروه سنگ های مورد استفاده در نماسازی ساختمان می باشد .ویژگی عدم جذب آب در پرسلان، حاصل میزان بالای زجاجیت و مقدار قابل توجه فاز شیشه در بدنه این نوع سرامیک می باشد. اما اگر سنگ انتخابی از نوع گرانیت باشد امکان خزینه کردن وجود ندارد که با استفاده از راهکارهای مخصوص تیم متخصص به انجام آن پرداخته میشود. این نوع نما طبق آخرین استانداردهای روز دنیا تولید می گردد. تولید یک مرحله ای : فیبرهای پیش خردشده در میکسر بعد از اختلاط با بقیه مواد و ویبره شدن در قالب مربوطه ریخته شده و آماده تولید در مرحله نهایی می شود این شیوه تولید به دلیل بهرهگیری از قالبهای متعدد، برای تولید ساختارهای کوچک معماری در مدتزمان کوتاه بسیار تطبیقپذیر و ایده آل است . به دلیل اینکه در نمای خشک چهارچوب های فلزی برای قالب و الگوی اجرای نما استفاده می شود می توان آن را بدون استفاده از داربست اجرا کرد ، این روند باعث میشود که سرعت اجرای نمای خشک به اندازه چشم گیری افزایش یابد و تقریباً ۵۰ درصد در زمان اجرای پروژه صرفه جویی می شود .

دیدگاهتان را بنویسید