سیستم های مدرن نما نکته: ثابت باشید

در واقع دلیل اصلی این سرامیک ها در دنیا پایین آوردن هزینه های اجرای نما و هزینه های نگهداری ساختمان از لحاظ مصرف انرژی بوده است. در این مقاله به معرفی مراحل اجرای نمای ساختمان و زیرسازی نمای ساختمان میپردازیم. در مقایسه با سطوح رنگ شده، این نما نیاز به تمیز کردن یا تعمیر بسیار کمی دارد. یکی از عواملی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متععد دیگری بود که در اجرای نمای سیستم سنتی مانند نمای ملاتی وجود داشت. آشنایی مختصر با اجرای نمای خشک؛ درباره اجرای نمای خشک! همان طور که از نام این نما بر می آید، به صورت خشکه چینی اجرا شده و تفاوت اصلی آن با نماهای ملاتی در نحوه اتصال مصالح به بدنه سازه است. این روش متداولترین و به روزترین روش نصب سرامیک خشک پرسلانی می باشد که به وسیله ماشین آلات پیشرفته آلمانی اجرا می گردد. در قالب مقرراتی که شهرداری تهران برای نحوه طراحی و اجرای نمای ساختمان های جدید وضع کرده، مالکان پروژه های ساختمانی باید از بکارگیری رنگ های تند و غیرهماهنگ با نمای غالب ساختمان های محله، پرهیز کنند و همه تاسیسات فنی نصب شده در بیرون و بام ساختمان را در برابر «دیدعمومی» استتار کنند.

هزینه اجرای نمای خشک

از آن جا که در زمینه اجرای نمای مدرن و اجرای نمای خشک رتبه بندی خاصی از سوی مراجع ذیربط برای شرکت های فعال مجری نمای خشک در این حوزه وجود ندارد دشواری های انتخاب شرکت مجری نمای خشک را برای کارفرمایان و سازندگان دوچندان می کند. پروفیل نمای خشک : پروفیل نمای خشک می تواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان فعال نمودن پروفیل نمای خشک در چندین جبهه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرا افزود. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها از دهه ۸۰ شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تاکنون پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است و این شرکت توانسته است با بومی نمودن این تکنولوژی ها، نوآوری های زیادی را در این زمینه بدست آورد و در حال حاضر انواع مصالح مدرن دنیا را بصورت کاملا مهندسی طراحی و اجرا می نماید. A rt᠎ic le was created  by behsaznama Con᠎te nt G᠎enerator D emov ersion᠎.

در این روش قطعات اتصالی قابل رویت می باشند و ویژگی اصلی آن سرعت نصب و سبک تر بودن سازه و زیرسازی می باشد. بعنوان مثال وقتی از یک ورق کامپوزیت در یک ساختمان با دیوارهای ساخته شده از بتن سبک استفاده می شود خاصیت عایق بودن صوت آن افزایش می یابد. اینکه از چه متریالی در نمای خشک استفاده شود و اینکه طراحی کلی نما به چه صورتی باشد، روی قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. جزئیات فنی این سه دسته مستندات شامل آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله(۲۸۰۰)، مباحث ۴، ۵ و ۲۲ مقررات ملی ساختمان و همچنین دستورالعمل طراحی سازه ای و الزامات و ضوابط عملکردی و اجرایی نمای خارجی ساختمان ها معروف به ضوابط ۷۱۴، نشان می دهد در ساخت وساز به ویژه ساخت وسازهای مسکونی ۶ خط قرمز در نماکاری (اجرا و ساخت سطح بیرونی ساختمان) وجود دارد. نوعی تابلو معروف به نمای سفالی ترکیبی از معماری و مصالح شهری با جدیدترین نوآوری در نمای بیرونی است. نبشی کشی نمای ساختمان باعث استحکام نما و عدم تخریب و افتادن سنگ و آجرها به مرور زمان می شود.

دتایل نمای خشک

نما مربوط به یک ساختمان سه طبقه است که توسط خانه معمار طراحی شده و استفاده از سنگ سفید عباس آباد زیبایی این نما را دو چندان کرده.جهت دانلود پلان معماری می توانید کلیک کنید. بر اساس سبکهای استفاده شده در نمای خشک، متریال متفاوتی می توان در آن به کار برد. رایجترین دستهبندی سرامیک خشک نما بر اساس نحوه تولید ، ضخامت ، سیستم های زیر سازی اجرا ی انها می باشد. بنابراین زاویه سازی برای تاج نمای رومی اهمیت زیادی دارد. هنگامی که به سراغ طرحی می روید که به بهترین وجه مناسب ساختمان شما باشد ، معیارهای خاصی وجود دارد که می توانید روی آنها تمرکز کنید مانند مکان ، شرایط فیزیکی ، تاریخچه آن مکان خاص و موارد دیگر. مانند همۀ نماهای ساختمان، اسپایدر نیز مزایا و معایبی دارد که استفاده از آن را در شرایط خاص محدود میکند. به گفته جودت بحث فضاهای سبز میادین و بولوارهای ما نقشی بسیار اساسی در جذب دیدگاه و ادراک فضای شهر توسط گردشگر دارد و شبکه معابر باید به گونه ای طراحی شود که ساکنان و گردشگران به خوبی از آن بهره ببرند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نصاب نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید