شایعترین خطا مردم با نمای سنگ میکنند

مرحله پنجم یا آخرین مرحله اجرای نمای رومی سیمانی مربوط به نصب المان های رومی روی نما است معمولاً المانها از پیش ساخته بوده و حالت مجسمهای دارند و تنوع زیادی برای اجرای نقش و نگار رومی روی آنها فراهم شده است. در این سبک رویکرد مینیمال نیز وارد نمای رومی می شود البته سبک ساده هم برای نمای رومی سنگی و هم مدل سیمانی قابل اجرا است و مقرون به صرفه تر از مدل های پر نقش و نگار خواهد بود. تنوع رنگ و مدل بسیار زیادی دارد، نمای شیشه ای نسبت به سایر مصالح ساختمانی هزینه کمتری دارد. نمای ساختمان رومی به رنگ نسکافه ای و به سبک کلاسیک با جزئیات زیاد از دیگر سبک های جدید سال ۲۰۲۱ محسوب می شود. نما معمولاً جلوه ی ساختمان است، این یک قطعه جدایی ناپذیر برای طراحی کلی یک ساختمان است. اشکال هندسی ، لایه ها و زاویه ها در طراحی خارجی به زیبایی استفاده از سنگ مرمر مجلل را تکمیل می کند. این یکی از مهمترین مزایای استفاده از نمای ساختمان سفالی است زیرا در دماهای فوق العاده بالا آتش گرفته و باعث مقاومت در برابر آتش می شود. نمای ساختمان همراه با سقف ، یکی از مهمترین عناصر یک ساختمان است ، زیرا به عنوان مانع اصلی در برابر عناصر آب و هوایی خارجی عمل می کند که می تواند به سلامت سازه آسیب برساند ، مانند باران ، برف ، باد ، یخبندان ، خورشید و غیره.

نصاب نمای خشک

Th is post was w​ritten ᠎with the ​he lp of G SA Co​ntent Gene rato᠎r ​DEMO !

قابلیت همکاری و یکپارچگی بین اصول طراحی نما، تحلیل و اجرای نما در عمل معماری باعث می شود تا سیستم های نمای ساختمان به طور خاصی استاندارد شوند. در این سیستم ابتدا به صورت مستقل و با استفاده از چسب یا اتصالات مکانیکی، یک لایه عایق حرارتی به بدنه ساختمان متصل می شود. در واقع پروفیل ها طبق نقشه به صورت افقی و عمودی جوشکاری می شوند. مجری نما ساختمان استفاده از پنجره یکسره جهت باکس راه پله ممنوع است.قاب پنجره و اجزای نما در صورت همرنگ بودن با نمای اصلی مجاز می باشد.فضای ورودی ساختمان تعریف شده و دعوت کننده باشد و با عقب رفتگی در پلان طراحی شود.در طراحی نما به تناسب و توازن خطوط ریتم افقی و عمودی غالب توجه شود.اگر شما پیمانکار نما ساختمان هستید، به شما توصیه می کنیم تا از اصول و قوانین برای یک نبشیکشی مطمئن استفاده کنید تا در اجرای نمای ساختمان خود دچار مشکل نشوید.

تابهحال برای­تان پیشآمده در هنگام راه رفتن در کوچه یا خیابان، نمای یک ساختمان و شکل ظاهری آن توجه شما را به خود جلب کند و باعث شود به آن خیره شوید؟ در قوانین اجرای نمای سنگ ساختمان به کیفیت و سرعت کار نیز اشاره شده است. نمای ساختمان فقط برای ساکنین اهمیت ندارد ،ساکنین محله و تمام کسانی که به نوعی با ساختمان سر و کار دارند هم جزئی از آن خواهند بود. ورودی ساختمان چگونه خواهد بود؟ اینکه ورودی های ساختمان ها چگونه به نظر می رسند تصادفی نیست، شخصی آنها را با دقت طراحی کرده است. یکی از دلایل افزایش استفاده از پانل های کامپوزیت در طراحی سنگ زیبایی، تنوع و استحکام آنها می باشد. وقتی از عناصر متعدد استفاده کنید، نما نامفهوم و به هم ریخته جلوه می کند و این چیزی است که زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد. البته قیمت اجرای نمای رومی سیمانی نسبت به نمای سنگی نیز در انتخاب این نوع نمای رومی بی تاثیر نیست. تاج نمای رومی در ایران معمولاً یا به صورت مثلثی و یا به شکل مدرن و هلالی اجرا میشود، البته ایده های مختلفی در این زمینه قابل اجرا بوده و محدودیت زیادی دیده نمی شود/ سردری های ساختمان های رومی معمولاً می بایست برجستگی های خاص خود را داشته باشند.

در گذشته از سنگهای گرانیتی استفاده میشد که قیمت نسبتاً بالایی داشتند و البته بسیار سنگین بودند. امروزه از سنگ مرمر و یا تراورتن استفاده میشود، که قیمت نسبتاً ارزان تری دارند. با چگالی متوسط 520 کیلوگرم بر متر مکعب، چوب قرمز اروپایی یک گونه چوبی قوی و نسبتاً سخت است. به همین دلیل ، ما در چوب و چکش به اهمیت واقعی نمای ساختمان میپردازیم. چه نوع مصالح ساختمانی مانند سنگ، چوب یا آجر استفاده خواهد شد؟ در چنین حالتی بهترین رنگ استفاده شده، سفید است. رنگ آنها درخشندگی خود را از دست نمی دهد. ترکیب رنگ طلایی و سفید به خصوص برای ستون ها ایده های جذابی هستند که در اجرای نمای رومی جدید ایرانی دیده می شود. مدت ها قبل از اینکه بتن در ساختمان های رومی ظاهر شود، رومی ها از سنگ آتشفشانی بومی ایتالیا به نام توفا برای ساخت ساختمان های خود استفاده کردند. بهترین و باکیفیتترین مصالح را در پروژه خود داشته باشید. همانطور که از نام آن مشخص است ، این نوع نما متشکل از مصالح ساختمانی با وزن قابل توجه است. برای آشنایی با انواع نمای ساختمان کلیک کنید…

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با نحوه اجرای نمای سرامیک خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید