شش کرتین وال نکات رایگان

سرامیک پرسلانی نما در دو دسته مجوف و توپر تولید می شود. سرامیک خشک در برابر یخ زدگی و انجماد در محیط های مرطوب با درجه حرارت زیر صفر مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد تا جایی که می توان گفت هیچ صدمه ای نمی بیند.این ویژگی به دلیل عدم جذب آب در پرسلان می باشد.سرامیک پرسلانی بهترین محصول از نظر مقاومت در برابر جذب آب و در نتیجه انجماد به شمار می آید. زیرا بدلیل عدم دقت در اجرای آن و همچنین احتمال جدا شدن ملات، نمای اجرا شده چوبی دارای ظاهر نازیبایی خواهد بود. به عبارت دیگر انبساط و انقباض شدن سبب جدا شدن سرامیک از سیمان می شود. پس از مشخص شدن اهمیت تنگ بلاغی از دیدگاه باستانشناسی، تیمی متشکل از باستان شناسان بنیاد پژوهشی پارسه – پاسارگاد دوباره تنگ بلاغی را مورد بررسی مجدد جهت مشخص کردن محوطههای مهم و با ارزش جهت کاوش توسط تیمهای ایرانی – خارجی نمودند و در این راستا چندین محوطه معرفی و کاوش شدند. از دوره هخامنشی آثار متعددی همچون کنده کاریهای موسوم به دختر بر (در سمت شرق و غرب رودخانه)، چندین محوطه (شامل کاخ و قلعه و روستا) شناسایی شدند که دارای اهمیت بسیار زیادی در روشن شدن وضعیت زندگی مردم در دوره هخامنشی در تنگ بلاغی میباشد.

قطعات نمای خشک

از دوره فرا هخامنشی و اشکانی، چندین نوع تدفین شامل قبور توده سنگی (خرفخانه)، قبور خرسنگی (با توجه به استفاده از سنگهای بزرگ در ساخت این قبور، با این نام معرفی شدند) قبور درون غارهای کوچک و بزرگ، قبور درون شکافهای طبیعی کوه شناسایی شد. پس از دوره اشکانی، دوره ساسانی در تنگ بلاغی دارای آثار ارزشمندی میباشد که توسط هیئت مشترک ایران – لهستان مورد کاوش باستانشناسی قرار گرفت. در همین راستا دو محوطه تپه رحمت آباد و محوطه پوزه سرخ (نام محل) یا محوطه ۷۳مورد شناسایی قرار گرفت که دارای سفالهای شاخص این دوره میباشند. در این راستا یک محوطه استحصال شیره انگور و یک کارگاه ذوب فلز شناسایی شدکه دارای سفال شاخص اصطخر (اواخر ساسانی – اوایل اسلام) با نقش استامپی شناسایی شد. کاروانسرای مظفری شامل حیاطی به وسعت ۴۰/۱۶ در ۵۰/۱۸ متر است که به صورت نامنظم از سنگهای سفید آورده شده از کاخهای کوروش ساخته شده و نیز ایوانی به پهنای ۳۰/۳ متر با جرزهای سنگی نامنظم و چهارگوش با اتاقهای کوچک و بزرگ در پشت آن. آثار دوره اسلامی تنگ بلاغی شامل گورستان شهدای مار (محوطه ۸۵) دارای سنگ قبرهای سادهای بر روی سنگهای طبیعی با خطوط نسخ و ثلث میباشد که مربوط به دوره صفویه به بعد میباشد. ᠎Data has been g​en​er at᠎ed by G SA C᠎onte nt Gen erator D᠎emoversi​on !

انواع روش های نمای خشک

در نزدیکی آرامگاه کوروش سازهای مشتمل بر حیاتی به وسعت ۲۰۸ مترمربع است که به صورت نامنظم از سنگهای سفید ربودهشده از کاخهای پاسارگاد ساختهشده و نیز ایوانی به پهنای ۳۰٫۳ متر با جرزهای سنگی نامنظم و چهار گوش با اتاقهای کوچک و بزرگ در پشت آن دارد. ۵۰/۱۸ متر را دربردارد پشت این ایوان اتاقهایی با سنگهای ساده و لاشه به دست آمدهاست که آثار آن هنوز به خوبی قابل مشاهده است. اما سرامیک های مناسب نمای ساختمان نوعی از سرامیک های پیشرفته است که به مدد تکنولوژی های برتر امروزه ساخته میشود. این کارخانه با تنوع زیادی که در ارائه محصولات دارد توانسته است بخش بزرگی از بازار را در دست گیرد. یکی دیگر از برتری های این کاشی با تخلخل بسیار کم آن مشخص می شود، تخلل تقریباً صفر این کاشی باعث می شود نسبت به آب، اسید ها و کثیفی نفوذ ناپذیر باشد؛ بنابراین این کاشی برای مناطق شلوغ مناسب است زیرا به راحتی تمیز می شود. سنگ باید متناسب با شرایط اقلیمی انتخاب گردد مثلاً در مناطق سرد و مرطوب، سنگ باید دارای تخلخل بسیار کم باشد و گرنه ممکن است بر اثر یخبندان متلاشی شود یا در مکانهایی که امکان وزش طوفان شن وجود دارد، سنگ در معرض سایش بوده و باید مقاومت به سایش بالا داشته باشد.

روش اجرای نمای خشک

This ​post was done by behsaznama C᠎ontent Gener at or Dem᠎ov ersion.

به این معنی که در برخی سنگ ها امکان مخفی سازی شکاف و پیچ ها وجود دارد. یکی از روش های اجرای نما در صنعت ساختمان اجرای نمای خشک می باشد که در این روش بجای استفاده از اندود ماسه و سیمان برای اتصال مصالح به نمای خارجی ساختمان از تجهیزات پیش ساخته و قابل اتصال فلزی بر روی نما مانند ریل ها و پیچ ها استفاده می شود. مجموعه پاسارگاد، در سال ۱۳۸۳ خورشیدی بر اساس بندهای یکم، دوم، سوم و چهارم معیارهای فرهنگی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. معیار چهار: مجموعه چهار باغی پادشاهی که در پاسارگاد بنیان گذاشته شده به صورت نمونهای مادر برای اینگونه معماری و طرحریزی در آسیای غربی درآمد. شرکتهای معماری انواع نمای خشک را طراحی و تولید میکنند و از آن برای نمای بیرونی ساختمانها استفاده مینمایند. معیار یک: پاسارگاد نخستین نشانه بارز معماری سلطنتی هخامنشی است. درب این سازه به سمت مشرق است. نمای کرتین وال فریم لس: در اجرای این نمای ساختمانی دیگر خبری از درپوش در سطح خارجی نما نمی باشد و به منظور تثبیت شیشه ها در فضای بین لامل ها از چسب های مخصوص استراکچرال بهره مند می شود. نصب نمای سرامیکی به روش خشک مناسب ساختمان های اداری تجاری و برج های بلند نیست زیرا با توجه به برآورد هزینه های کل، به خصوص هزینه ی نصب آهن کشی و کلیپس، اجرای آن مقرون به صرفه نمی باشد.

اولین نفری باشید که کارشناسان درباره سرامیک پرسلانی چه می گویند

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نمای خشک سنگ.

دیدگاهتان را بنویسید