مراقب اجرای نمای خشک Rip-off باشید

امروزه، آجر یکی از پرکاربرد ترین مصالح ساختمانی برای طراحی نمای ساختمانها بوده که بیشترین میزان فروش را دارد. یکی از نماهای پر کاربرد و کم هزینه، نمای سرامیکی می باشد. روکش های سرامیکی از مواد طبیعی ساخته شده و دارای ظاهری زیبا و ماندگار است. همچنین بهتر است بدانید سرامیک پرسلانی ، از انواع کاشی های سرامیکی بوده که نسبت به بقیه انواع آن از مقاومت بالایی برخوردار است. اجرای نمای بتن اکسپوز نمای سرامیک پرسلان و کامپوزیت از جمله پرکاربردترین های اجرای این نوع از نمای ساختمان می باشد. زمانی که از نمای مشبک در ساختمان استفاده می شود، می توان از نور خورشید در تمام روز بهره مند شد. متریال نمای ساختمان خود را به گونه ای انتخاب کنید که در برابر طوفان، نور خورشید، زلزله و آلودگی هوا مقاوم باشد. مقاومت در برابر عوامل محیطی مانند زلزله و… این روش ایمن است و در مقابل زلزله و شرایط جوی مقاوم می باشد.

نمای خشک چیست

 C on te​nt w᠎as g​enerated ​wi᠎th G SA᠎ Conte nt ​Ge nerato r DE᠎MO!

متریال نمای خشک

نمای لوور، سایبان آلومینیومی است که به صورت منقطع در نمای ساختمان ها به کار برده می شوند و تابش نور مستقیم خورشید را به داخل ساختمان و عبور هوا را کنترل می کند و در ضمن موجب زیبایی نمای ساختمان می شود. انسان از قدیم همیشه نوعی به خانه اش نما می داد با توجه به امکانات روز دنیا اوایل خانه ها را با کاه گل نما می دادند که به نوبه خود بسیار زیبا بود در تابستان هوای خنکی را برای صاحب خانه به ارمغان می آورد اما به خاطر اینکه هر سال باید نوسازی می شد هزینه وو قت زیادی اتلاف می شد از این رو به نماهای سیمانی روی آوردند که سیمان سفید هم زیبا بود. یک فضای خالی بین نما و عایق حرارتی در اغلب سیستم های نمای خشک وجود دارد که برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت به داخل ساختمان گذاشته می شود .

رنگ در نما به عنوان پوشش تزئینی و لایه نهایی، جهت عایق حرارتی خارجی استفاده میشود. با توجه به این که جی ار سی منشا خاکی دارد، دوست دار محیط زیست بودن این محصول امری قایل توجه است که به سیاست های جهانی حفظ محیط زیست کمک می کند. علاوه بر همه این ها،مجری نما اجرای نمای خشک را می تواند با فاصله زمانی اندکی از اتمام اسکلت سازی ساختمان شروع کند. در زمان انتخاب نما باید به طراحی های شهری نیز توجه کنید. اچ پی ال (HPL) ورقه ای است مرکب از چندین لایه ساخته شده از الیاف (همانند کاغذ) آغشته به رزین های عمل کننده در گرما که تحت تاثیر حرارت و فشار ۵ مگا پاسکال به هم چسبیده باشد. GRC بتن مسلح به الیاف شیشه و در حقیقت نوعی کامپوزیت پیشرفته می باشد که با به کارگیری الیاف تقویتکننده داخل مخلوط بتن، مقاومت کششی و فشاری آن، منبع فوقالعاده افزایش مییابد. از آنجایی رنگ ورق های کامپوزیت به صورت آزادانه و متنوع قابل اجرا هستند انتخاب مناسبی برای مشتریان سخت پسند می باشد. آجرهای عایق دما و صوت در انواع مختلف برای نمای داخلی خانه و نمای بیرون ساختمان کاربرد دارند.

کاربرد نمای کرتین وال در نماسازی ساختمانهای بزرگ و چند طبقه، نمای پاساژ و نمای برجهایی است که اکثرا کاربری اداری و یا فرهنگی و تجاری دارند. سیمان و بتن مقاومت کششی پایینی دارند و این ضعف بوسیله الیاف شیشه تقویت شده است. GFRC از سیمان پرتلند، سنگدانه ریز، آب، الیاف شیشه ، پلیمر اکریلیک و مواد افزودنی دیگر تشکیل شده است. آن ها نه تنها از نظر مواد تشکیل دهنده بلکه از نظر ظاهر و کاربرد نیز متفاوت گردیده اند. همانگونه که قبلا نیز اشاره کردیم ، نمای ساختمان می تواند نشان دهنده ی هویت آن ساختمان باشد. از جمله این تغییرات میتوان به اجرای انواع نمای خشک اشاره کرد. ورقهای کامپوزیت در طرحهای مختلف تولید میشوند که به صورت کلی میتوان این مصالح را به دو دسته کلی ضد حریق و معمولی تقسیم کرد. متریال نمای ساختمان باید با سبک طراحی و سایر مصالح ساختمان هماهنگی داشته باشند. مرحله سوم یا مرحله نهایی نصب سنگ است که باید دقیقا محل سوراخ بر روی سنگ و دیوار مشخص گردد.

دیدگاهتان را بنویسید