مطالب مربوط به نمای خشک شما به احتمال زیاد در نظر گرفتهدرباره} نبوده‌اید. و واقعا باید

یکی از قابل توجه ترین ویژگی های ملات این است که نما و بدنه ساختمان را به خوبی تقویت کرده و ساختمان استحکام زیادی پیدا می کند. نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود ، می بینیم که با گذشت زمان نه چندان طولانی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپ های سیمی نیز از افتادن آنها جلوگیری نمی کند. البته موارد دیگری مانند استفاده از اکیپ های آموزش دیده بجای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آموزش لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در اجرا پروفیل نمای خشک در روشهای مدرن ضمن تأثیر مستقیمی که بر زمان اجرای پروفیل نمای خشک و جلوگیری از دوباره کاری های احتمالی خواهند داشت قطعاً در افزایش کیفیت اجرا نیز تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. سرامیکهای پرسلانی یکی از رایجترین مصالح برای اجرای نمای خشک هستند که نسبت به سرامیکهای معمولی از استحکام و زیبایی بیشتری برخوردار هستند. برای ساماندهی این آشفته بازار، دفتر معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مجموعه ای تحت عنوان «ضوابط عام نمای ساختمان» را تدوین کرده تا با اجرای آن توسط سازنده ها و نظارت شهرداران مناطق بر حسن اجرای این ضوابط واحد، سیمای شهر تهران از آشفتگی سال های اخیر فاصله گرفته و به سمت آراستگی حرکت کند.

سیستم های مدرن نما

صورت ساختمان ها به عنوان اجزای تشکیل دهنده سیمای تهران، تاکنون چندان تحت کنترل واحد نبوده و برخلاف سایر قسمت های پنهان ساختمان که مشمول مقررات نظام مهندسی و شهرداری است، اجرای «نما» عملاً خارج از محدوده استحفاظی این دو نهاد بوده و نماها بیشتر تحت تاثیر سلیقه بساز و بفروش ها و تقلید چشمی یک سازنده از کار سازنده دیگر، اجرا شده است. طراحی مهندسی و کاهش پرت مصالح با توجه به طراحی فنی و مهندسی دقیق نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاک های مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت اجرا باقی خواهد گذارد. همچنین پروفیل ها باید جوشکاری شوند و از نظر اتصال و استحکام کاملا بررسی شود. ۲- پس از آن پروفیل های عمودی بر روی براکت ها متصل شده و به صورت شاغولی نصب می شوند.

واقعاً با اتصالات نمای خشک چه اتفاقی می‌افتد

این زمینلرزه ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه در مرز ترکیه و سوریه رخ داد و کانون آن استان «قهرمانمرعش» در ترکیه بود. و با توجه به این مسئله میبایست بهترین نوع و برند مصالح انتخاب شود و مورد استفاده اتصالات نمای خشک قرار گیرد. تدوین ضوابط نما در چه مرحله ای است و چه راهکاری برای انطباق این ضوابط که بخش تئوری کار محسوب می شود با عملیاتی شدن این ضوابط پیش بینی شده است؟ به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط شرکت رونین پارس با پیشینه ای بیش از 15 سال اجرا می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند. در پایان قابل ذکر می باشد که شرکت رونین پارس به پشتوانه سال ها تلاش و تحقیق خویش، این توانایی را کاملاً داراست که با اطمینان اعلام نماید که طراحی و ساخت اسکوپ های جدید و روش های مدرن را جهت هر پروژه با توجه به شرایط و مشخصات همان پروژه طراحی، انتخاب و پیشنهاد نماید.

کاهش اتلاف انرژی در تمام فصول سال؛ چراکه نمادر ساختمان نقش یک عایق حرارتی و برودتی را بازی میکند، که هم از هدر روی انرژی تولیدی سیستمهای گرمایشی و سرمایشی ساختمان ممانعت میکند و هم میتواند بر حسب جنس، رنگ و میزان سطحی که دارد، باعث دفع و انعکاس گرما در فصل تابستان خصوصاً در مناطق گرمسیری شود، وعکس همین عملکرد را در فصل زمستان برای جذب انرژی خورشیدی و گرم شدن ساختمانها درمناطق سرد سیری ایفا نماید. نمای ساختمان قراراست یک بوم نمایشی باشد که در آن می توان سبک های مختلف هنری و معماری را به نمایش گذاشت و مهندسین معماری و طراحی ساختمان ایده ها و خلاقیت خود را در نمای ساختمان و طراحی داخلی به نمایش می گذارند. اولین جلوه بصری هر ساختمانی نمای آن است که می تواند با کاربر و مخاطب آن ارتباط برقرار کند. برای نصب پلیت اتصال نما به سازه بعد از اجرا اسکلت می توان از کاشت بولت ، رول بولت و یا انکر بولت استفاده کرد که با توجه به وزن نما می بایست روش و سایز آنها تعیین شود. Th is data has been c re at᠎ed wi th the help  of behsaznama Content G᠎ener᠎ator D emoversion!

دیدگاهتان را بنویسید