مهم عناصر نمای سنگ

سرامیک خشک نما گروهی از مواد نو هستند که با توجه به کاربرد، ارزش افزوده و پیچیدگی فناوری، دارای تقسیمبندیهای مختلفی هستند. بهطور کلی به مواد کانی غیرفلزی سرامیک میگویند؛ به این مفهوم که علاوه بر اینکه معدنی هستند در عین حال خواص فلزی ندارند. از این رو مدیران رتبه اول سازمانها و مؤسسات علاوه بر روشهای جدید تبلیغات تلاش میکنند تا نوع، محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونهای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد و به طوری که عکسهای ساختمانها به نوعی بیان کننده نوع فعالیت آنان میباشد. سرامیک مجوف پرسلانی در ضخامت خود دارای سوراخهایی ست، از آنجایی که هوای موجود در حفرههای خالی از نفوذ هوای سرد یا گرم از طریق بدنه سرامیک جلوگیری میکند، سرامیک مجوف پرسلانی عایق هوا محسوب میشود. در این روش ابتدا یک سازه که عمدتا قوطی آهنی بوده ( به عنوان مثال قوطی ۸×۴) را روی نما و با اتصال گرفتن از سقفها ایجاد مینمایند، همچنین یک نوع پروفایل بصورت عمودی به نام Runner وجود دارد که حالتی کشویی داشته و کلیپسهای نگهدارنده سرامیک در آن قرار میگیرد و لبه دیگر کلیپس سرامیک را در جای خود نگاه میدارد.

ی پرده ای با روکش آلومینیوم داشته باشند.

بهتر است تا ارتفاع یک طبقه سرامیکها به روش چسبی یا ملاتی با اتصالات صحیح اسکوپ نصب شده و بالاتر از ارتفاع یک طبقه ، نما به صورت نصب خشک با دیتیل نمایان اجرا گردند. ملات ( استفاده نمی شود می توان در حین اجرا و حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به رگلاژ خطاهای احتمالی حتی در حد میلیمتر اقدام نمود و حتی طی سال های بهره برداری نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگ ها یا سرامیک ها و … قیمت تمام شده این محصول نسبت به سرامیک خشک پرسلانی مجوف کمتر است. سرامیکهای پرسلانی دوام بالایی دارند و نسبت به مصالح دیگر دارای جذب آب پایینی هستند. اجرای زیر سازی فلزی فایبر سمنت برد به صورت کلی تفاوت زیادی با زیر سازی فلزی دیگر نماهای خشک ندارد . معماران و مهندسان عمران علاقه زیادی به استفاده از نمای پرده ای با روکش آلومینیوم داشته باشند. این روزها اجرای نمای خشک در یزد، تهران و سایر استان های ایران مورد توجه ویژه معماران قرار گرفته است. معماران حرفه ای انتخاب می شوند.

وقتی اجرای نما شرکت ها توسعه خیلی سریع

40 و یا بنا بر محاسابت طراح پروژه از المان مناسب استفاده می گردد . در این روش سوراخهایی در پشت سرامیک به کمک مته ایجاد میشود پس از ایجاد سوراخها در انتهای آنها قطعات نصب یا کلیپس ها به سرامیک پیچ شده و سپس اسلب سرامیک را بر روی نما سوار میکند. این سیستم در انواع نماهای فریم لس کرتن وال به عنوان یکی از روش های با استحکام بالا و مورد اطمینان شناخته شده و با توجه این که در این سیستم شیشه ها در کارخانه تولید شیشه بر روی فریم های آلومینیومی آماده شده متصل و به صورت پنل های آماده در محل پروژه بر روی مدول های تشکیل شده توسط لامل های افقی و عمودی نصب می شود، به لحاظ تسریع در اجرای نمای کرتین وال نیز نقش بسزایی دارد. این دستور العمل نصب برای فایبر سمنت برد ساده یا مدولار بر روی نما است . جهت مطالعه مقاله روش نصب فایبر سمنت برد کرکره ای یا سایدینگ این نوشتار را مطالعه نمایید . این روش از نظر اجرایی سادهترین روش و علی رغم کاربردی بودن آن ارزانترین و سبکترین روش نیز میباشد. در مرحله بعد از ریسمان کشی، در صورت بتنی بودن سازه و عدم وجود پلیت در نمای سازه، باید پلیت های مورد نیاز را بوسیله بولتهای مخصوص روی بتن نما محکم نمود تا بتوان دستک های اولیه شاسی کشی را به آنها جوش داد. ᠎This  data has ᠎been creat᠎ed  by G᠎SA Content  Gen​erat᠎or DE MO.

اگر سرامیکهای پرسلانی را در دو لایه بر روی هم پرس کنند سرامیک Double loaded porcelain ساخته میشود. در سازه های بتی اتصال المانهای فلزی معمولا بر روی پلیت های قرار داده شده در هنگام بتن ریزی بر روی بدنه تیر و ستون انجام میگیرد . • اگر بستر ایزولاسیون صاف و یکدست نباشد، ممکن است با اجرای دیوار روی عایق در اثر فشارهای وارده قسمتهایی از عایق پاره شود و کیفیت ایزولاسیون کاهش یابد. قبل از شروع اجرای نما، سطح بیرونی ساختمان توسط دوربین برداشت شود. در ساختمانسازی به سویه ی بیرونی یک ساختمان نما گفته میشود.به طور کلی نمای ساختمان از دو عنصر اصلی تشکیل شده که شامل ارکان و اجزا می باشد ارکان نما، ریتم های عمودی و افقی و سطح آسمانه (سقف) یک بنا محسوب می شود.و تمامی جزییاتی که در دید ۱۴۰ درجه عمودی و ۱۶۰ درجه افقی دید انسان میشود و همچنین طراحی درب و پنجره اجزا یک نمای خانه محسوب می شود. اجرای نمای سنگی از نمونه طراحیهای بیرونی ساختمان است که با استفاده از سنگهای مختلف انجام میشود. توجه داشته باشید که در اجرای نمای خشک ساختمان، فاصله کمی بین دیوارها و نما وجود دارد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد روش اجرای نمای خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید