نادیده گرفته ترین راه حل برای اجرای نمای خشک

در این مطلب از ساختمانچی در ابتدا انواع نمای ساختمان را معرفی کرده و ضوابط شهرسازی که در ساخت آن ها باید رعایت شوند را با شما به اشتراک می گذاریم. به این ترتیب ملات بندکشی ترک بر نمی دارد و به مرور زمان شاهد شوره روی سطح آجر ها نخواهیم بود. اگر اجرای این سنگ ها بر روی نما به شکل دقیق صورت بگیرد، یک نمای کاملا صاف و یکدست ایجاد می گردد. تمام آنچه یک شهر ایده آل می طلبد نیاز به دستور العمل و اصول طراحی در اجرای نماهای آجری می باشد، خصوصا در بخش انتخاب مصالح با کیفیت، مقاوم و ماندگار در نما سازی ساختمان ها و بناها، به دقت و توجه بیشتری نیاز دارد. مراحل اجرای نمای خشک سنگ شامل انتخاب وسایل اتصال متناسب با توجه به نوع و ابعاد سنگ و ایجاد شکاف متناسب در سنگ برای قرارگیری آن ها، آماده سازی دیوار زیر نما و نصب قطعه قطعه پنل های سنگی نما است. این نوع نما که در ظاهر بیرونی ساختمان قرار میگیرد، متناسب با نصب و قرارگیری اتصالات، به دو دسته آشکار و پنهان دسته بندی میشود که در ادامه به صورت مختصر آنها را شرح میدهیم.

اتصالات نمای خشک

Po st w as created with the ​he lp  of behsaznama  Con tent  G enerator Demoversi on.

این سرامیکها با قرارگیری در دمای بالا حالت شیشهای به خود میگیرند که از نظر ظاهری زیباترین و بادوامترین مصالح خواهند بود. اما به طور کلی به دلیل داشتن طول عمر بالا و سرعت بالای اجرا، تا حد زیادی هزینه ها کمتر می شود. با توجه به نوع گیره هایی که در هنگام نصب سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرند، می توان نحوه اجرای نما را به دو گروه کلی تقسیم کرد. در روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی میشود، همگی به این فاکتور مهم توجه خاصی میکنند. در واقع، قبل از آنکه نما نصب شود، روی سطح رویی ساختمان عملیاتی انجام میگیرد که بسته به نوع سیستمها سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبههای آن ایجاد میکنند. نحوه اجرای سنگ ها در نمای خشک بدین صورت است که از گیره هایی بر روی پروفیل آلومینیومی جهت نصب افقی سنگ ها استفاده می کنند. مرحله سوم یا مرحله نهایی نصب سنگ است که باید دقیقا محل سوراخ بر روی سنگ و دیوار مشخص گردد. اما باید این را در نظر داشته باشید که نمای رومی بخاطر سنگ های گران قیمتی که دارد خیلی مقرون به صرفه نیست و به مرور زمان در مقابل نور خورشید کم رنگ میشود.

مبانی انواع نمای خشک آشکار شد

انواع نمای خشک تنها نمایی است که قابلیت استفاده از مصالح گوناگونی را دارد. با حضور بیش از هفت هزار معمار در این مجموعه، تیمهای معماری و طراحان خلاق، مخصوص پروژه شما طرح ارسال خواهند کرد تا با دیدن انواع پلان و نما، تنوع در طرح و مصالح و ایجاد کیفیت فضاییهای مختلف، طرح مطلوب خود را انتخاب کنید. زیرا اگر آجر نما از کیفیت رنگ برخوردار نباشد در مقابل تابش نور خورشید مقاومت بالایی نخواهد داشت. 4. عاری بودن سطح آجر از هر گونه آلودگی به دلیل اینکه این روش اصطلاحا “خشک” است و ملاتی وجود ندارد که منجر به کثیفی نما شود. اجرای سیستم نمای خشک علاوه برسایر مزایا، به دلیل استفاده نکردن از ملات،وجود فضای خالی تهویه و خروج سریع آب نفوذ کرده، احتمال شوره زنی را شدیداً کاهش می دهد. فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد، بهترین عایق حرارتی می باشد لذا این سیستم نقش موثری در کاهش اتلاف انرژی دارد. بهترین راه حل برای اجرای نمای سنگ, روش خشک است که در مقایسه با روش های دوغابی ایمنی بالاتری دارد. ارتفاع ساختمان از عوامل بسیار موثر در مشخص شدن قیمت نمای آن است,زیرا هر چقدر ارتفاع بالاتر, خطرات مختلفی برای نصابان وجود دارد.

هر چقدر حجم نمای ساختمان بیشتر باشد, در نتیجه هزینه بیشتری هم باید برای تهیه مصالح و اجرای آن صرف گردد. جزئیات نما که شامل تعداد و اندازه پنجره ها می شود, هر چقدر که کمتر باشد هزینه های کمتری هم ایجاد می کند. به این علت که هم دوام بیشتری دارد و هم نیازی به تعمیر و نگهداری کمتری دارد. اما در نماهای صاف و یکدست هزینه های کمتری محاسبه می گردد. سیستم اتصال سنگ ها در نمای خشک به چند دسته تقسیم بندی می شود که هر کدام از این سیستم ها با هزینه های متفاوتی همراه است و نیاز به بررسی کلیه نما برای مشخص شدن نحوه اتصال می باشد. چرا که کاری زمان بر بوده و هزینه زیادی ایجاد می کند,برای نصب قطعات بزرگ سنگ هم نمی توان از ملات استفاده نمود چرا که تثبیت بالایی ندارد. در سیستم های نمای خشک نامشهود یا غیرنمایان، بعد از نصب نما بست های مورد استفاده مشاهده نمی شوند. در سیستم پنهان انواع نمای خشک ، بعد از انجام عملیات نصب، بستها قابل مشاهده نخواهند بود. تنوع متریال برای اجرای نمای خشک بسیار گسترده است و از مصالحی مانند: انواع سنگ, آجر, چوب,فلز, کامپوزیت,شیشه و موارد دیگر می توان استفاده نمود.

اجرای نمای خشک آجری

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از بیشتر بخوانید ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید