نقشه راه گام به گام جدید برای اجرای نما

در حقیقت در نمای خشک، نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نما به ساختمان می شود. به این گونه که در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی(معمول)، ملات در نما حذف می شود و سطح رویه (سرامیک،سنگ،سمنت برد و … ) به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی (عمدتاً فلزی) به سازه ساختمان وصل می شود. سرامیک خشک پرسلانی به عنوان بخش پوشش نمای خشک میباشد که مهمترین بخش این نوع نما میباشد و میبایستی استحکام کافی در مدول منفرد و کمترین جذب آب ممکن را داشته باشد. سرامیک خشک به عنوان روکش نمای خشک ساختمان مهمترین قسمت این نوع نما است و باید دارای مقاومت کافی و حداقل جذب آب باشد. نمای سرامیکی خشک یا سنگ نمای خشک یکی از به روزترین نماهای ساختمان در جهان است که با روش نصب خشک اجرا می شود. روش نصب با پیچ و پرچ نمایان متداول ترین روش نصب پنل های HPL است و به موجب هزینه پائین تر و سرعت اجرای بالا در بسیاری از پروژه ها مورد استقبال قرار میگیرد. ماندگاری بالا و تمیز کاری آسان انواع سرامیک طرح سنگ در کنار دیگر عوامل آن را بر انواع سنگ ساختمانی طبیعی ارجحیت بخشیده است. پنل های HPL با روکش تزئینی و یا با روکش چوب طبیعی به بازار عرضه می گردند. This po᠎st was do​ne  by behsaznama Con​tent Gen erat᠎or Demover​sion !

واقعاً با نمای خشک چه اتفاقی می‌افتد

در آخر هم اسکوپ­های گالوانیزه یا استیل با پیچ و مهره به اسکلت آهنی زیرساز وصل می­شوند. اسکوپ­های پیمی استیل یا گالوانیزه درون این سوراخ­ها قرار می­گیرند و سنگ را در محل خود نصب و ثابت نگه می­دارند. در این روش که سریع­ترین روش نصب نمای سنگ خشک به حساب می ­آید، اسکوپ­های نگهدارنده سنگ به صورتی که در معرض دید هستند روی نما قرار می­گیرند. روش گرانی به حساب می­آید؛ درست است که هزینه ها را کاهش می­دهد اما اجرای این روش به خودی خود گران است. روش نمای سنگ خشک، یک روش جدید در اجرای نما به حساب می ­آید که در آن از هیچ ملاتی برای نصب سنگ استفاده نمی­شود و سنگ­ها را با استفاده از قاب­های فلزی، براکت­های فولادی و یا پیچ و مهره به ساختمان متصل می­کنند. نمای سرامیک خشک پرسلانی برای کاربریهای مختلف تجاری، اداری، مسکونی و همچنین بخشهای داخلی ساختمان، پایانهها و ایستگاههای مترو و… از این نما می توان برای کاربری های مختلف از قبیل اداری، تجاری، مسکونی، داخل ساختمان، ایستگاه مترو، پایانه و… روش غیرنمایان انکری یکی از روش­های جدید برای نصب سنگ نمای خشک است. این روش در کنار سرعت بالایی که دارد، دقتش نیز بالا است. مقاومت بالا در مقابل حریق از دیگر مزایای پنل HPL است. This art ic᠎le has been w​ri​tten with G᠎SA C ontent Gen​er᠎at or DE MO​!

از مزیتهای دیگر این نما می توان به مقاومت شیمیایی بالای آن اشاره کرد. نمای اجرا شده به این شکل باعث دو پوسته شدن ساختمان شده که فضای خالی ما بین ساختمان ونما امکان ایجاد عایق های مختلف را فراهم می کند هم چنین می توان بسته به شرایط جوی و آب و هوای منطقه مورد نظر امکان تهویه یا عدم تهویه این محدوده را فراهم کرد. استفاده کرد. زیرساخت پروفیل های عمودی در فرآیند اجرای نمای خشک ساختمان اساسی و مهم است، زیرا هنگام جدا کردن پانل ها از ساختمان، گردش هوا را در پشت آن ها تسهیل می کند. جلوه ظاهری و بیرونی ساختمان و در نهایت دور نما و منظره مناسب و قابل قبول شهر یا محلی که ساختمان در آن واقع دتایل نمای خشک شده است . پوشش های سنگ در داخل و یا خارج ساختمان کاربرد دارد ، اما با توجه به نیاز های ویژه در کاربرد های بیرونی ، مانند داشتن خاصیت ضد آب ، برای استفاده در نمای ساختمان مناسب تر هستند. اما برخی از سازندگان بدون توجه به ویژگی های سنگ ها، نصب آنها را انجام می دهند. اگر پروژه در یک منطقه خشک و بدون بارش مکرر باران در حال اجرا است، می توانید زیرسازی را با اسکلت های چوبی بسازید که باید قبل از آن تحت فرآیند حرارتی قرار گیرند.

یکی دیگر از مسائلی که در سیستمهای سنتی معمولاً دیده میشود، به وجود آمدن شکافهای غیر همسطح میباشد که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از میزان کاری اولیه صورت میگیرد و معمولاً هم بدون خراب کردن قابل اصلاح نیست ولی در روشهای اجرای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده (ملات) استفاده نمیشود، میتوان در موقع اجرا و حتی پس از تمام شدن کار به سادگی نسبت به میزان کاری خطاهای احتمالی حتی در حد میلی متر اقدام نمود و حتی طی سالیان بعد از استفاده نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگها یا سرامیکها و… محفظه ای خالی ، محفظه خالی نیز همچون عایقی برای محافظت از بنا در برابر شرایط جوی آلودگی های صوتی و غیر عمل می کند تهویه جریان هوای داخل این محوطه ها با توجه به محل قرارگیری ساختمان ، شرایط اقلیمی و نیاز آن منطقه قابل تغییر میباشد به عنوان مثال در شرایط اقلیمی گرم و مرطوب هوای داخل این فضا قابل تهویه می باشد اما در قلیم سرد و خشک طراحی به گونهای انجام میشود که هوا داخل فضای خالی محبوس شود تا برای بنا عایق بهتری باشد .

دیدگاهتان را بنویسید