نقشه راه گام به گام جدید برای نمای خشک

برخی از این نما به عنوان بهترین نوع سرامیک برای نمای ساختمان یاد می کنند. صفحات سیمانی الیاف­دار (fiber cement) در حال حاضر یکی از بهترین مصالح موجود صفحه­ ای شکل برای پوشش انواع دیوار ، کف ، سقف کاذب و نمای ساختمان بوده که با فن آوری بسیار پیشرفته تولید می­گردد. شیشه ایمن شامل شیشههاي آب دیده، شیشههاي لایهاي، شیشههاي داراي سیم یا الیاف، شیشههاي داراي لایه پوشش مقاوم در برابر ضربه یا پانلهاي پلاستیکی است. تنوع رنگی، مقاوم در برابر آتش سوزی، قابلیت جدا حرکت کردن درهنگام زلزله، سرعت بالادراجرا ازویژگی های این نمااست. این ضربات میتواند شامل ضربات سنگین اتومبیلها، ضربات ناشی از برخورد افراد یا سایر اجسام باشد. این جدار میتواند شامل دیوار خارجی و نماي چسبیده به آن بوده یا شامل نما و سازه مجزاي نگهدارنده نما که به آن متصل است باشد. پوششهاي محافظ در برابر شرایط جوي باید توسط اتصال دهندههاي مناسب از جنس آلومینیوم، مس، یا فولاد با پوشش روي یا سایر مصالح مقاوم در برابر خوردگی به پشت بندها متصل شوند. Th​is a rt​ic᠎le was generated by behsaznama Con tent  Gener ator D em ov​ersion​.

با زیرسازی استاد و رانر مورد استفاده قرار می­گیرد.

همچنین به منظور پوشش در ساختما­ن­هایی که سازه آنها از نوع سیستم سازه فلزی سبک ( LSF ) است، برترین گزینه می­باشد. به طوری که قابلیت استناد به عنوان یک دیدگاه پایه ای در مقایسه بین متریال ها و سیستم های پوشش خارجی و نمای ساختمان را داشته باشد. صفحات سیمانی الیاف­دار (fiber cement) به عنوان ساخت و ساز خشک سیمانی (Dry wall cement) در ساختمانهایی که سازه آنها اسکلت فلزی یا بتنی باشد برای پارتیشن بندی، دیوار داخلی، سقف کاذب و نما با زیرسازی استاد و رانر مورد استفاده قرار می­گیرد. این ورق های سیمانی در ابعاد و طرح های مختلف در صنعت ساختمان سازی استفاده گسترده ای دارد. دستورالعمل حاضر نحوه طراحی نما براي مقاومت در برابر این عوامل و نیز شیوه اجراي نماهاي متداول ساختمان در کشور را هم راستا با ضوابط بین المللی ارائه کرده است. این دستورالعمل مشتمل بر۸ فصل است. این شیشهها در برابر خرد شدن ایمنی بالایی دارند یا پس از خردشدن در قاب خود باقی میمانند. استفاده از نماي صلب سنگین مانند نماي چسبانده شده سنگی یا آجري، فقط در سازههایی با سیستم باربر جانبی صلب نظیر دیوار برشی یا مهاربند مجاز است و استفاده از آنها در نماي سازههاي با سیستم انعطاف پذیر مانند قاب خمشی توصیه نمیشود و در صورت استفاده باید کفایت آن با محاسبات دقیق اثبات شود.  This article was done by G᠎SA Con te​nt Gener at or DEMO!

نصاب نمای خشک

از طرفی در نمای خشک از ملات و دوغاب استفاده نمی شود و این خود صرفه جویی در هزینه است. در این سطح عملکرد نماي خارجی در اثر بارهاي خارجی دچار آسیب جزیی شود، به گونهاي که در حین زلزله و پس از آن راههاي دسترسی و فرار مانند درها، راهروها، پلهها و آسانسورها مختل نشده و استفاده بی وقفه از ساختمان میسر باشد. قابل استفاده هستند، سرامیک ها خود انواع گوناگونی دارند که هر کدام داری ویژگی خاصی می باشند، سرامیک پرسلانی یکی از انواع سرامیک است که مقاومت بالاتری دارد و از نماهای خشک محسوب می شود، استفاده از این نوع سرامیک به دلیل دوام و مقاومتی که دارد بسیار رایج است زیرا پس از گذشت سال ها آسیب نمی بیند و همچنان پوششی زیبا دارد. در نوع مشهود این نما قسمتی از بست های مورد استفاده و اتصالاتی که در ساختمان به کار رفته است تا حدودی قابل رویت می باشد و شما می توانید از بیرون آنها را مشاهده کنید. موارد استفاده درای وال سمنت در دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان می باشد.

نحوه نصب نمای خشک

به دیوارهایی که با انواع پانل سیمانی ایجاد می شود عموما درای وال سمنت گفته می شود. از طرف دیگر به دلیل نوع لایهها و چیدمان آنها که باعث ایجاد فضای خالی بین نما و عایق میشود، انرژی مصرفی ساختمان در حالت بهینه قرار میگیرد. مهمترین تفاوت این دو روش به نوع قرار گرفتن اتصالات در آنها مربوط میشود. نمای سنگ خشک، به دو روش نصب تر و نصب خشک صورت می گیرد. اولین باری که این سیستم بر روی ساختمان ها اجرا شد در دهه 70 میلادی بود، در این سال برخی از معماران آمریکایی تصمیم گرفتند سنگ های ساختمان هایی که بسیار بلند هستند را به روش خشک نصب کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع ساختمانهای مدرن و امروزی آشنا کنیم، با ما تا انتهای صفحه همراه باشید. همواره یکی از دغدغه های دست اندرکاران صنعت ساختمان، نیاز به مصالحی به شکل صفحه می­باشد، در گذشته این نیاز به صورت سنتی با چوب قابل تاًمین بوده است، که با پیشرفت علم و تکنولوژی صفحات مختلفی مانند ورق های فولادی، گچی، پلاستیکی و غیره گسترش پیدا نمود.لیکن هریک از آنها عیوب مختلفی از جمله ضعف در مقابل آتش نمای خشک مدرن دارند.

دیدگاهتان را بنویسید