نماهای مدرن – وقتی رد شد چه باید کرد

اگر چه که مواضع نورگیری یک ساختمان، پیش از ساخت توسط نقشه های معماری مشخص می شود، اما درصد قابل توجهی از آن هم توسط طراح نما قابل تغییر است. بر طبق تحقیقات، استفاده از نمای سنگ در اقلیم های گرم و خشک، موجب هدر رفتن ۱۰ الی ۲۰ درصد انرژی می شود. فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد خود بهترین عایق حرارتی میباشد لذا این سیستم نقش به سزایی در کاهش اتلاف انرژی دارد. وجود لایه هوا در بین ساختمان و نما، باعث می شود که بخار آب به راحتی از ساختمان خارج شود و رطوبت در جداره ساختمان کاهش یابد. نانو نما پوششی کاملا نامرئی می باشد که می تواند به حفظ سطوح مختلف کمک کند. زمانی که نمای یک ساختمان دارای پوششی با حداقل ۶۰ درصد از شیشه باشد، در این صورت این نما را نمای شیشهای می گویند. از این رو در زیر سازی نما باید دقت کافی صورت گیرد. This h​as been g᠎en erated ᠎by behsaznama  Content G en​erat᠎or D emov᠎ersi on!

دتایل اجرای نمای خشک

زیرسازی نمای خشک ، بخشی از مرحله اجرایی نما می باشد که جهت ایجاد سطحی صاف در زیر نازک کاری نهایی مورد استفاده قرار می گیرد. درسیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم میشود سپس چهارچوب یا اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم میباشد، به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگهدارنده قرار گیرد. در این نوع نما معمولا از مصالح سبک، به ویژه ترکیبات حاصل از آلومینیوم و شیشه استفاده میشود. در واقع نمای کرتین وال یا اصطلاحا لامل، نمایی شیشهای است، که در صورت نصب شدن صحیح، سنگینی حاصل از وزن شیشهها و بار انرژیهای حاصل از باد، طوفان و بارندگیها، معمولا متوجه پوسته خارجی نمای ساختمان میشود و متوجه خود ساختمان نخواهد بود. نمای کرتین وال با نام لاتین curtainwall، یکی از انواع نماهای شیشهای ساختمان و بهترین نمای شیشهای ساختمان از نظر مسائل سازه در ارتفاع به شمار میرود. در واقع نمای کرتین وال جزء دستهبندی نماهای خشک و نماهای تهویه شونده به شمار میرود، که زیبایی خاصی نسبت به نسل قبل از خود دارد. همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبتهای دورهای به خصوص در ساختمانهای مرتفع وجود دارد. Con tent w as c᠎reat​ed with G SA  Content  Ge​nerator DEMO!

در واقع نمای شیشهای امروزه یکی از نماهای مدرنی است که برای ساختمانها استفاده میشود و بیشترین کاربرد را در ساختمانهای اداری و تجاری داشته و کمتر برای نماهای مسکونی به کار گرفته میشود و در صورت استفاده از آنها در نمای مسکونی با نمای سنگ یا ترموود ترکیب میشود تا در کنار زیبایی که به همراه دارد محیط ساختمان نیز پوشیده باشد. مجموعه معمار نما به عنوان برگزار کننده دوره طراحی نما به صورت پک های آموزشی، این بستر را برای شما علاقمندان به طراحی نما فراهم کرده است تا از تکنیک ها و ترفندهای منحصر به فرد طراحی نما بهره مند شوید. در این روش روی توری های رابیتس توسط ملات پوشانده می شود. در این روش پس از زیرسازی اولیه و آماده کردن سطوح جهت اجرای چسب ، سطوح چربی زدایی می شود و پس از زدن پرایمر مخصوص آماده نصب کاشی ها بوسیله دو نوع چسب مخصوص SIKA می شوند. در این روش اجرای نما بر خلاف روش سنتی مصالح با دیواره اصلی ساختمان فاصله دارند و به آن نمیچسبند.

مجری نمای سرامیک خشک

در نماسازی ساختمان از مصالح مختلفی از جمله فلز، سنگ، آجر، کامپوزیت، بتن، چوب، شیشه و آلومینیوم استفاده میشود، که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. ما معماران عقیده داریم كه قرن حاضر قرن علم است، فیلسوفان نیز همین عقیده را دارند. نمای بیرونی ساختمان به منزله یک لایه محافظ برای ساختمان است، که نه تنها آن را در برابر عوامل مختلف آب و هوایی محافظت میکند، بلکه نقش بسیار مهمی در زیبایی ساختمان نیز دارد. مثلا در سالهای اخیر نوعی سنگ نما که چندان هم در برابر فرسایش ناشی از نور خورشید ،در رطوبت و باد و باران مقاومت کافی ندارد.به عنوان نمای غالب ساخت و ساز ها استفاده می شد .نور پردازیهای نه چندان جذاب در برخی مناطق مد شده است. نور طبیعی، موجب نشاط و سرزندگی فضا می شود و همچنین می تواند عملکرد و سبک زندگی افراد حاضر در محیط را تحت تاثیر قرار دهد. Post was g en er ated ​by behsaznama Cont en᠎t Ge​ne᠎rato r  DEMO.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد شرکت طراح و مجری نما لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید