نماهای مدرن: چه اشتباهی!

این نمونه نما که به عنوان نمای شیشه ای نیز شناخته می شود، با استفاده از فریم آلومینیومی و شیشه مستحکم می شود و شیشه ها به عنوان نما شناخته می شوند. شمشه ملات وسیله ای است که از تخته هایی به عرض 5/1 الی 2 سانتیمتر و طول آن در حدود 50 سانتیمتر است درست شده و در موقع پهن کردن ملات شمشه ملات را طوری روی دیوار قرار می دهند که یک ضلع آن روی دیوار در محل پهن کردن ملات در قسمت نما و ضلع دیگر آن متکی به نما قرار می گیرد .آنگاه ملات را پشت آن پهن می نمایند که در نتیجه هم ملات درحدود5/1 الی 2 سانتیمتر از لب کار عقب تر خواهد بود که از این عقب بودن ملات برای بند کشی استفاده می نمایند و هم ضخامت ملات در تمام قسمت ها یکنواخت خواهد شد. انتخاب نمای مناسب برای هر ساختمانی با توجه به کاربری و بسیاری از عوامل دیگر امری کاملا تخصصی می باشد. همچنین این نوع سبک نما، مناسب برای ساختمان های تعداد طبقات بالا و تالارها مناسب می باشد. نمای سنگی به علت قیمت مناسب و طیف گسترده طراحی ها بسیار مورد استقبال است.

نمای خشک مدرن چیست؟|هشت نمای خشک غیر سنتی تکنیک‌ها که هستند در مقابل هر You have Ever Seen. خوب وجود دارد.|انجام فشارهای فشاری سخت‌انگیز {به اندازه‌ی کافی} کافی است – این است حتی سخت‌تر انجام نمای خشک}

تایل پرسلانی یکی از محصولات سرامیکی است و بدنه بسیار متراکمی دارد. یکی از نماهای خشک که امروزه مورد استقبال زیادی قرار گرفته است سرامیک خشک می باشد . با گذشت زمان این روش پیشرفتهای چشمگیری داشته و در اکثر پروژهای مهم مورد استفاده قرار می گیرد. این نمونه از سرامیک امروزه در طراحی سیستم نمای خشک بسیار مورد توجه قرار می گیرد و به دلیل عدم نفوذ پذیری و فرآیند ویژه تولید، استحکام بسیار بالایی را دارا می باشد. فراوانی، تنوع، استحکام و امکان ترکیب با مصالح دیگر، از جمله مهمترین نقاط قوتی هستند که در زمان مشاوره نمای ساختمان، سازندگان را به استفاده از سنگ در نمای ساختمان ترغیب میکند. معمولا مهندسان و نماکاران از این نوع مصالح در نمای ساختمان، دیوارهای داخلی و خارجی، کف و سقف استفاده میکنند. نما را بهتر است با دوربین TS09 لایکا کار کرد و یا اگر نبود هم با ۰۶ یا ۸۰۵ کالیبره هم میتوان کار را اجرا کرد از این رو جهت طراحی ، پیاده سازی و نقشه برداری نمای حرفه ای و سازه های آهنی شما در خدمتیم بهتر است با ما تماس بگیرید. در واقع این روش برای اولین بار در دنیا در دهه 70 میلادی در کشور آمریکا انجام شد و سپس در دهه 80 شمسی نیز در ایران برای اولین بار اجرا شد.

در ابتدای راه، در دهه 1930 و در کشور آمریکا از این نمونه نما استفاده شد. در پایان ,اجرای زیرسازی نمای ساختمان بر اساس نقشه و با کمک پروفیل ها انجام میگیرد. این براکت ها بارهای ثقلی، بار باد و زلزله را به سازه منتقل می کنند و معمولا به کف های سازه ای متصل می شوند. این نما ساختاری خود ایستا دارد، وزن بالای شیشه بر روی لامل های مربوطه سنگینی می کند و بار مرده ای حاصل از وزن شیشه ها و بار انرژی های حاصل از باد ، طوفان و … این مسئله به خصوص در ساختمان های بلند مرتبه بیشتر نمود پیدا می کند و دارای اهمیت بسیار زیادی است. در روش سیستم نمای خشک وزن نما نسبت به نماهای سنتی به اندازی کاهش پیدا می شود که می توان از آن در ساخت برج های بلند مرتبه نیز استفاده کرد. نوع اتصال زیرسازی به نما باید کاملا کنترل گردد و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کرد.

کنترل شاقولی و تراز بودن زیرسازی نما، از دیگر نکات اجرایی آن می باشد که در صورت عدم رعایت آن میتواند منجر به دوباره کاری و هزینه های فراوانی گردد. دیگر شاید وقت آن رسیده باشد که دست از نماهای حجیم و بی روح برداریم و به سراغ نماهای مدرن و پیشرفته برویم. یکی دیگر که بیشتر در ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شود آلومینیوم کامپوزیت می باشد که در صنعت نمای مدرن ساختمان به صورت گسترده ای از این نمونه نما استفاده می شود و می توان گفت که به خصوص در نمای تجاری ساختمان ها از این شیوه استفاده می شود. اجرای نمای کرتین وال، یکی از مدرن ترین نماهای مدرن در معماری ساختمان های امروزی می باشد. از مصالح به روز تری مانند سرامیک خشک پرسلانی، ورق کامپوزیت، کرتین وال ها و تایل تراکوتا و… محفظه خالی هم مانند عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت ها عمل می کند. این متریال دود و گرد و خاک را جذب نمی کند و به همین خاطر همواره ظاهری تمیزتر در مقایسه با سایر مدل ها دارد. با توجه به قوانین موجود در آیین نامه اجرایی هر فرد نمی تواند به صورت مستقل در نمای واحد مسکونی خود به صورت مستقل تغییری را ایجاد کند. This a rt᠎icle was g​enerated wi th t he help of behsaznama C​onte nt G enerat or DE MO᠎.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نمای خشک در ساختمان لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید