نمای خشک: آسان روش

نکته مهمی که در اجرای نمای خشک باید در نظر داشت این است که مصالح مورد استفاده در زیر سازی با مصالح بکاربرده شده در نما از نظر زیبایی و مخصوصا از نظرجنس مطابقت داشته و باعث خوردگی آن ها نشود. فضای خالی : برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل ساختمان، اتلاف انرژی و تهویه، فضایی خالی بین نما و عایق در نظر گرفته میشود. نمای اجرا شده به این شکل باعث دو پوسته شدن ساختمان شده که فضای خالی ما بین ساختمان ونما امکان ایجاد عایق های مختلف را فراهم می کند هم چنین می توان بسته به شرایط جوی و آب و هوای منطقه مورد نظر امکان تهویه یا عدم تهویه این محدوده را فراهم کرد. با توجه به ویژگی های ذکر شده در بالا، کاربرد های متنوعی برای کاشی های پرسلان در نظر گرفت. مدل استخری نوعی خاصی از کاشی است که برای کف و دیواره استخر استفاده میشود. همانگونه که از نام این مدل سرامیک پیدا است، سرامیک خشک مجوف دارای سوراخ هایی در ساختار خود می باشد و به همین دلیل عایق صوتی و حرارتی مناسبی برای نما های ساختمانی است و همچنین وزن کمتری نسبت به نمونه های دیگر داشته و بار مرده کمتری به ساختمان وارد می نماید. Post has been generated by behsaznama C​ontent Generat or  DEMO.

اشتباه شماره 1 مصالح نمای خشک، به علاوه 7 اضافی کلاس

بنابراین بین دیواره اصلی ساختمان و مصالحی که برای پوسته ساختمان استفاده می شود، فاصله ای تعیین شده وجود دارد. دراجرای نمای خشک امکان طراحی و سفارش مصالح مورد استفاده وجود داشته بنابراین از تولید ضایعات سرامیک نمای خشک جلوگیری می شود. در این روش از دستگاه های شیارزن جهت ایجاد شیاردر پشت سرامیک ها استفاده شده که در داخل این شیارها کلیپس هایی از جنس آلومینیوم از طریق چسب های مخصوص قرار گرفته و تثبیت می گردند؛ این کلیپس ها امکان قرارگیری سرامیک ها را روی ریل های افقی آلومینیومی فراهم ساخته و در پایان نصب و رگلاژ نهایی سرامیک ها از طریق پیچ تنظیمی این کلیپس ها صورت می گیرد.این روش نسبت به روش کلیپسی ایمنی کمتری داشته زیرا شیارایجاد شده در پشت سرامیک ها باعث ضعیف شدن وکاهش مقاومت آنها می شود. یکی از دلایل نامگذاری این سرامیک ها روش نصب آن ها می باشد، در نصب آن ها از هیچگونه ملات سیمانی استفاده نشده و با روش هایی چون سیستم نصب انکری، روش نصب نمایان، روش نصب غیر نمایان، نصب کلیپس پنهان شیاری نصب می شوند. این روش مطمئن ترین ، ارزان ترین و راحت ترین سیستم نصب سرامیک به روش خشک می باشد .در زیرسازی کاراز ریل های آلومینیومی استفاده می شود، ابتدا سرامیک ها به قطعات کلیپس مجهز می شوند، جنس این قطعات استیل بوده و به دلیل قابل رویت بودن در ظاهر نما معمولا دارای رنگی مشابه با سرامیک ها هستند.

با توجه به میزان وزنی که اجرای نماهای سنتی برروی سازه یک ساختمان وارد می نماید و همچنین مشکلات متداولی نظیر جدا شدن سنگاز نما و یا حتی ترک برداشتن مصالح آن که پس از اجرای آنها دیده می شود، مهندسین در پی پیدا نمودن راهکارهای اجرایی برای برطرف نمودن این مشکلات، دست به ابتکاراتی زدند که در دهه هفتاد میلادی منجر به نصب سنگ بر روی نما، بدون استفاده از ملات در آمریکا و اروپا گردید. اجرای نما ساختمان در انواع سبک های اجرایی با قیمت مناسب و کیفیت عالی تخصص ماست. مهمترین مرحله در تکامل سیستم های اجرایی نما در آغاز قرن نوزدهم بود. 60 بشکل استاندارد تولید می شود ولی قابلیت برش در ابعاد مختلف را نیز داراست.امکان اجرای سیستم های نمایان و غیرنمایان در استانداردهای بالای جهانی توسط این سرامیک وجود داشته بعلاوه تمامی دیتیل هایی که توسط سرامیک مجوف در سیستم های نمایان وغیرنمایان اجرا می شود می تواند توسط سرامیک توپرنیز اجرایی گردد. این مجموعه، پنجمین مجموعه ثبتشده در فهرست آثار میراث جهانی در ایران است که در نشست یونسکو که در تیرماه سال ۱۳۸۳ در چین برگزار شد به دلیل دارا بودن شاخصهای فراوان با صد در صد آرا در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

مجموعه پاسارگاد، در سال ۱۳۸۳ خورشیدی بر اساس بندهای یکم، دوم، سوم و چهارم معیارهای فرهنگی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. مجموعه تاریخی- فرهنگی پاسارگاد شامل آرامگاه کوروش بزرگ، کاخهای دروازه، بارعام، اختصاصی و بنای برج سنگی (آتشکده)، دژ (تل تخت)، باغ شاهی، پل و محوطه مقدس است. دوم کتیبه سه زبانه ایلامی، پارسی باستان و اکدی بر روی جرزها و درگاههای آن سه کاخ بیانگر آن است که آنها با کوروش ارتباط داشتهاند. سرامیک خشک پرسلانی مجوف : این سرامیک در ضخامت خود دارای سوراخ هایی می باشد که بعلت پر بودن از هوا نقش قابل ملاحظه ای درکاهش وزن این سرامیک داشته علاوه بر این نقش عایق حرارتی را نیز ایفا کرده زیرا این سوراخ ها ازعبورهوای گرم و سرد جلوگیری بعمل می آورند. لازم به ذکر است که این اکلیپس ها کاملاً تایل سرامیک پرسلانی را احاطه کرده و از پایین و بالا آنها را سر جای خود نگه می دارد. ۳- این نوع سرامیک با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن های مسائل مربوط به آب بندی درز افقی نمای سرامیک خشک پرسلانی را به طور ۱۰۰ درصد حل می کنند به طوری که هوا پشت آن ها می رود و لی آب و رطوبت به هیچ وجه به پشت ان ها نفوذ نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید