نمای خشک بهتر از ست گودین انجام دهید

3. برطرف کردن ناشاقولی: در صورت اجرای ناشاقول سازه و دیوارهای ساختمان ، به هنگام اجرای نمای ساختمان به روش ملاتی، مجبور هستیم به میرانی بیش از حد متعارف از دیوار فاصله بگیریم و این امر باعث افزایش ملات مورد استفاده برای نصب پوشش نما می شود. نصب سرامیک خشک با فاصله معینی از دیوارهای ساختمان صورت می گیرد که از این فاصله می توان درجهت اعمال عایق های مختلف صوتی ،رطوبتی و حرارتی یا عبور تاسیسات برقی و مکانیکی بهره مند شد. بر اساس نحوه نصب و قرار گرفتن اتصالات در نمای خشک، این نوع نما را به دو دسته ی مشهود یا نمایان Visible و نامشهود یا غیرنمایان Invisible تقسیم بندی می کنند. نمای خشک با توجه به نوع قرارگیری اتصالات مورد استفاده در آن به دو دسته مشهود، نمایان یا Visible و نامشهود، غیرنمایان یا Invisible تقسیم می شوند. در سیستم های نمای خشک نامشهود یا غیرنمایان، بعد از نصب نما بست های مورد استفاده مشاهده نمی شوند. یک فضای خالی بین نما و عایق حرارتی در اغلب سیستم های نمای خشک وجود دارد که برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت به داخل ساختمان گذاشته می شود . در دورههای پسین، از تل تخت همچنان بهعنوان یک دژ بهرهبرداری میشد، حال آن که کاخها رها شده و از مصالح آن دوباره استفاده شد.

نمای خشک در ساختمان

پوشش سرامیک نمای ساختمان هم میتواند تصویری زیبا از یک ساختمان ارائه کند. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سرامیک نما، اندازه آن است. طراحی مهندسی و کاهش پرت مصالح با توجه به طراحی فنی و مهندسی دقیق نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاک های مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت اجرا باقی خواهد گذارد. 3. مصالح زیرسازی باید به گونه ای انتخاب شوند که از لحاظ شیمیایی با هم مغایرت نداشته باشند و دچار خوردگی و پوسیدگی نشوند. بر اساس مدارک و شواهد موجود نام پاسارگاد برای نخستین بار در دوره هخامنشی مطرح میشود که از لحاظ مکانی به دشتی اطلاق میشود که کوروش بزرگ به عنوان مرکز فرماندهی خود برگزید و در آن اقدام به ساخت بناها و کاخهایی نمود. لحاظ گردیده که همین امر امکان اجرای کامل آب بندی نما و رگلاژ آن را فراهم می آورد و بعلت همین خصوصیات ذکر شده قیمت بالاتری نسبت به سرامیک توپر دارد.

در این روش از دستگاه های شیارزن جهت ایجاد شیاردر پشت سرامیک ها استفاده شده که در داخل این شیارها کلیپس هایی از جنس آلومینیوم از طریق چسب های مخصوص قرار گرفته و تثبیت می گردند؛ این کلیپس ها امکان قرارگیری سرامیک ها را روی ریل های افقی آلومینیومی فراهم ساخته و در پایان نصب و رگلاژ نهایی سرامیک ها از طریق پیچ تنظیمی این کلیپس ها صورت می گیرد.این روش نسبت به روش کلیپسی ایمنی کمتری داشته زیرا شیارایجاد شده در پشت سرامیک ها باعث ضعیف شدن وکاهش مقاومت آنها می شود. در این روش در قسمت پشت سرامیک ها سوراخ هایی تعبیه شده ( توسط دستگاه مخصوص کیل و مته) که محل اتصال انکرهایی از جنس استیل 304 می باشد .سپس توسط پیچ کلیپس های آلومینیومی به انکرها ثابت می شود و کلیپس ها باعث قرارگیری سرامیک روی رانرهای آلومینیومی افقی می گردند و سرامیک به شکل هنگ نصب نهایی می گردد. گروه بهمنی پیشنهاد میکند پیش از وقوع هر حادثهای نسبت به پیچ و روپلاکنما، مقاومسازینما و بیمهکردن ساختمان خود اقدام کنید، جالب است بدانید برای انجام پیچ و روپلاک نما لزومی به داربست زدن نیست بلکه میتوانید با بهرهگیری از خدمات مشاوره از طناب برای انجام کار استفاده کنید.

کار محکم کاری سنگ نما ی ساختمان خود را به تیم با تجربه بهمنی بسپارید. استفاده از پیچ و اتصالات فلزی محکم در نصب نمای خشک و درصورت رعایت اصول و استانداردهای مربوط به اجرای نما، مانع از بروز اتفاقاتی مثل سقوط غیرمنتظره قطعاتی از نما خواهیم بود. دراجرای نمای خشک امکان طراحی و سفارش مصالح مورد استفاده وجود داشته بنابراین از تولید ضایعات جلوگیری می شود. درنتیجه ایجاد ضایعات و زبالههای ساختمانی معمول به حداقل میرسد. این قضیه سبب می شود تا سنگین ترین مدل نماها هم به خوبی مهار شوند. اول؛ آرامگاه کوروش بزرگ که ساخته خود او بود، چنان ارتباطی از نظر طراحی نقشه و کاربرد نماپردازی در میان باغ بزرگ پاسارگاد با کاخهای دروازه، اختصاصی و بار نشان میدهد که مشخص میشود طراح همه یکی بوده و آن کاخها هم نتیجه سلیقه کورش بزرگ بودهاند. در دوره اسلامی به شکوه سنگهای بکار رفته در این مجموعههای این مکان، بناهایش را به سلیمان نبی نسبت دادهاند و خود پاسارگاد هم به نام مشهد امالنبی یا مشهد مادر سلیمان معروف گشت. در نمای خشک امکان رگلاژ سرامیک ها بعداز نصب وجود دارد یعنی در صورت وجود خطاهای احتمالی بعد از اجرا نیز می توان نسبت به رگلاژ آنها اقدام کرد و یا بعداز سالیات متمادی از اجرای نما نسبت به جابجایی یا تعویض سرامیک هایی که نیاز به تصحیح دارند اقدام کرد بدون اینکه نیاز به تخریب نما باشد. Th​is article w᠎as do ne ᠎wi​th behsaznama Con᠎te nt Generat᠎or Dem᠎ov ersi on.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نمای سنگ دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید