نمای خشک نمایان نمایش کلی

پس بهطور کلی میتوان مولفه دانش در تولید یک محصول را بهعنوان معیاری برای تعیین پیشرفته یا سنتی بودن آن در نظر گرفت، به طوری که سرامیک خشک نما به دلیل نوع تولید آن که بر اساس دو گونه اکسترودی و استفاده از دستگاه های پیشرفته ورقه ورقه نمودن سرامیک به ضخامت یک سانتی متر تقسیم بندی می گردد از دسته سرامیک های پیشرفته محسوب می شود. به گونه ای که برای دیوارهایی که با شیشه های با ابعاد بزرگ پوشیده شده اند و نما فقط در قسمت های باریکی انجام می شود، اجرای نمای خشک بسیار پرهزینه تر است . بدین صورت که از جمله مهم ترین این فاکتورها می توان به مقاومت و استحکام و کیفیت و زیبایی و میزان بودجه ای که برای اجرای نما در نظر گرفته می شود، اشاره نمود. صفحه های سرامیکی، قطعات پیش ساخته ای هستند که در انواع طرح و رنگ، تولید و به بازار عرضه می شوند و طراحان و سازندگان عزیز بر حسب سلیقه خود می توانند محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

سرامیک پرسلانی

به این ترتیب که بر خلاف نمای ملاتی در اجرا و نصب نمای خشک، ملات حذف می شود و سطح رویه که شامل سرامیک، سنگ، فایبر سمنت برد، HPL و … سرامیک نانو پولیش از خاک سفید پرسلانی با پایین ترین جذب آب و مقاومت بالا تشکیل شده و دارای سطح صاف و بسیار صیقلی با درخشش و جلای زیادی می باشد. سرامیک فول بادی به سرامیک های اطلاق می شود که میزان جذب رطوبت آن ها کمتر از یک درصد بوده و در نتیجه در برابر یخبندان مقاومت بسیار بالایی دارند. که با اتصلاتی مثل پیچ و پرچ، کلمپ، رانر و یا انواع پروفیل به بدنه ساختمان متصل می شوند. سیستم نمای خشک غیر نمایان: در سیستم نمای خشک نامشهود یا غیرنمایان بعد از نصب نما بست های مورد استفاده مشاهده نمی شوند. از طرفی در نمای خشک از ملات و دوغاب استفاده نمی شود و این خود صرفه جویی قطعات نمای خشک در هزینه است. ممکن است این سوال برای شما پیش آید که آیا بعد از گذشت مدت زمان مشخص رنگ محصول از بین نمی رود و دچار فرسایش نمیشود؟ This a rticle has been wri​tten by G᠎SA Content Generat​or᠎ D​emov​ersion᠎.

نمای خشک در ایران

چرا که هوای موجود در حفره های خالی از نفوذ هوای سرد یا گرم از بدنه سرامیک جلوگیری می کنند. برای محاسبه دقیق و قیمت اصلی و نهایی متر واحد کار یا متر کلی کار می بایست نقشه های اصلی آن موجود باشد. استفاده از سرامیک خشک: جهت عایق شدن دیوارهای خارجی می توان از فضای مجوف موجود میان سرامیک ها و دیوارهای خارجی جهت نصب مواد عایق صوتی و حرارتی استفاده کرد. ویژگی های سیستم نصب سرامیک خشک: در این نوع سیستم ها به دلیل اینکه پروفیل های عمودی آلومینیومی از میان درز سرامیک ها دیده می شوند، به جهت زیبایی بیشتر این پروفیل به رنگ مشکی رنگ آمیزی می شود. تعدادی از این مزایا که بیشتر از سایرین مورد توجه میباشد را در این بخش ذکر کرده ایم. فضای تهویه: فضایی خالی است بین نما و بدنه ساختمان که از انتقال رطوبت به ساختمان جلوگیری می کند. فضایی که بین لایه عایق حرارتی و لایه رویی نما وجود دارد و اصطلاحا به آن فضای تهویه نیز می گویند حکم لایه ضد رطوبتی را داشته و مانع از انتقال رطوبت به بدنه ساختمان می شود.

این نوع نما دارای عمری طولانی و با دوام بوده و در یکی از مزیت های بسیار مهم آن این است که در صورتی خرابی قسمتی از نما به راحتی می توان قسمت از بین رفته را تخریب کرد و قطعه ای سالم را جایگزین کرد. معمولا مدل های آبی وطوسی مناسب سرویس بهداشتی و حمام هستند و از آنهایی که طرح های گل دار دارند برای آشپزخانه استفاده میکنند. از روی آن دقیقاً سختی کار و لوازم مصرفی و همچنین اطلاعات مورد نیاز برای اجرا مشخص شود. سیستمهای به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برجهای بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روشهای نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه هفتاد شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. در این روش هم کلیه اتصالات نمای خشک مورد استفاده به صورت مکانیکی صورت می پذیرند. سیستم نمای خشک نمایان: در سیستم نمای خشک مشهود یا نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند.  Po st h as been c​reated with G᠎SA Content Gene ra tor  DEMO !

دیدگاهتان را بنویسید