نمای سنگ انتخاب های برتر

از جمله عایق هایی که برای این نما استفاده می شوند فوم پلی استایرن منبسط شده و پشم معدنی می باشند. این پروفیل ها باید برای بارهای باد و زلزله طراحی شوند. این متریال پرمصرف در مدلهای سیمان سفید، تگرگی و شسته طراحی و اجرا میشود. معمولا پس از اجرای نما با استفاده از سیمان ترکهای ریزی روی نما ایجاد میشود. در صورتی که زیر سازی به درستی انجام نشود، احتمال ترکهای عمیق روی نما بسیار زیاد است. در این روش، ابتدا سطح نما شاسی کشی شده و با نصب گیره پین دار در پشت سنگ، سنگ بهصورت کشویی وارد شاسی میشود.تنها نقص وارد بر این روش نسبت به روش سنتی دوغابی این است که درروش خشک نمیتوان بهراحتی نماهای شکسته و کلاسیک را اجرا نمود. سرعت اجرای نمای شسته پایین است، شاید در روز حدود ۱۰ متر مربع بتوان اجرا کرد.عایق رطوبت مناسبی نیست. در ساخت و اجرای نما رومی ساختمان ها مواد اولیه که استفاده می کنند در نتیجه پایانی کار بسیار تاثیر زیادی میگذارد، یکی از این مصالح مهم در ساخت نما رومی،سنگ ها می باشند،سنگ ها انواع و جنس های گوناگونی دارند مانند:تراورتن،گرانیت،مرمر و… سپس اتصال ورقه های آلومینیومی به شاسی کشی فولادی بر عهده پیچ و مهره یا پیچ سرمته است.

هشت نمونه‌هایی از اجرای نما

عدم اجرای نمای سنگی به صورت صحیح و اصولی باعث می شود که بعد از مدتی در اثر گرما و سرما و یا باد و حوادث طبیعی، سنگ نمای ساختمان سقوط کند و باعث خطرات جانی و مالی فراوانی گردد.در این مقاله به بررسی انواع روشهای اصولی اجرای نمای ساختمان با سنگ می پردازیم. در صورتی که سطح این نمای زیبا کدر و آلوده شود، به کمک افراد متخصص در زمینه نماشویی نمای کامپوزیت می توان آن را تمیز و مانند روز اول درخشان نمود. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص، سوراخی در محل تعیین شده در سنگ با توجه به ضخامت سنگ، که اصطلاحا به آن پافیلی می گویند، ایجاد می شود. ممکن است روی سطح نما موج ایجاد شود. توجه به این نکته ضروری می باشد که اتصال هر یک از این متریال به سطح زیرساخت به طور یکسان نبوده و به واسطه ی ملات، پیچ و مهره و یا آداپتور(برای نماهای شیشه ای) با توجه به ماهیتی که دارند، صورت می گیرد. از این رو بعلت عدم چسبندگی مناسب قطعات سنگ کناری نما به دیوار پشتشان بعدا به موجب عواملی مانند وزش شدید باد، سنگها از نما جدا شده و سقوط می کنند.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

برخی سنگها که فاقد خلل و فرج و سوراخ بر روی خود هستند باید حتماً اسکوپ شوند تا دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند سنگهایی مانند گرانیت و تراورتن اگر اسکوپ نشود نمیتواند ماندگار باشد و پس از مدتی جدا میشوند. • در برخی موارد جهت پر کردن زیر سازی ها (مثل قسمت I شکل تیرها یا ستونهای فولادی) از ملات گچ و یا گچ و خاک به منظور نصب آجر و یا سایر پر کننده ها استفاده می گردد و در نهایت روی آن سنگ کاری می شود و یا حتی بعضا جهت نگهداری اولیه و موقت قسمتهایی از سنگ کاری در حین کار از ملات گچ یا گچ و خاک استفاده می شود و بعدها در اثر جذب رطوبت یا خیس شدن، ملات مذکور متورم شده و باعث جدا شدن و سقوط سنگ اطراف خود می شود. به وسیله قلاب اسکوپ به سنگ ثابت می ماند. پرطرفدارترین نوع مصالح مورد استفاده در نما، سنگ طبیعی یا سنگ پلاک میباشد.

از سنگ پلاک در فرش کف فضاها هم استفاده میشود که در کف سازی هم از آن استفاده می شود. سنگ پلاک علاوه بر نماهای بیرونی در سطح دیوار پارکینگها، راهپله و حیاط نیز مورد استفاده قرار میگیرد. به طور کلی، به این نتیجه می رسیم که استفاده از نماهای مختلف دارای امتیازات متعددی می باشد. عملیات نصب سنگ به دو روش خشک و تر انجام می گردد. در مورد طراحی ها ، اگر معمار قصد داشته باشد با نمای خود بیانیه ای ارائه دهد ، انتخابهای زیادی دارد و می تواند کارهای زیادی برای نشان دادن توانایی خود انجام دهد. شرکت اتاق آبی مجری طراحی و اجرای نما و پلان در تهران میباشد. برای مثال در شهر اصفهان و بر اساس بافت سنتی شهر، استفاده از آجرهایی به رنگ بژ، کرم و آجرهای سنتی امکان پذیر می باشد. در نمای سیمانی روی رابیتس مخلوطی از پودر سنگ و سیمان قرار گرفته تا چسبندگی ملات نهایی به زیرسازی افزایش یابد. ۶-در پشت سنگها از ماسه، نوع شسته و بدون خاک و همچنین ملات کم سیمان استفاده شود. اجرای نما در هر کدام از نماها با متریال های متفاوت مانند چوب ، آجر ، سنگ ، سرامیک ، کامپوزیت ، شیشه ، سیمان روش اجرای نمای خشک و… This c ontent has been done ​wi​th t he  he​lp  of behsaznama C ontent ᠎Gene​rator DEMO .

دیدگاهتان را بنویسید