نمای مدرن یک به‌طور باورنکردنی ساده روش که برای همه کار می‌کند

با بررسی های اجرایی و مشخص شدن مشکلات موجود در این نوع روش اجرا، مهندسان توانستند تجهیزات متنوعی را برای نصب سنگ و سرامیک برروی نما پیدا کنند و این تجهیزات را به شکل امروزی درآورند. معماری منطقه ای هر مکان با توجه به محدودیت های اقلیمی و سرچشمه های منابع موجود در همان منطقه از قبیل متریال های موجود و شرایط فرمی و ساختاری که منطقه در اختیار معماری می گذاشت وضعیت نما و ظاهر ساختمان را تعیین می نمود. انتخاب چهارچوب نگه دارنده و اتصالات مقاوم و ماندگار در برابر سرما و گرما و بخار آب و گازهای موجود در هوا در زمان اتصال، شرایط زیر کار و بارهای اضافی از قبیل فشار و باد و باران و نوع ارتباط چهارچوب با سازه از اهمیت بالایی برخوردار است. به دلیل تنوع بسیار زیاد متریال هایی که می توانند فینیشینگ خارجی ساختمان و نمای بنا را فرم دهند بیشترین گروه های متریالی و سیستمی که می توانند معرف و نماینده سایرین باشند از نظر تفاوت های ساختاری موجود در رفتار مابین سیستم های صنعتی و سنتی مورد آنالیز قرار گرفته اند. در واقع یک مقایسه فنی کامل از لحاظ ویژگی های مربوط به متریال پوشش خارجی و سیستم های نصب نمای بنا صورت گرفته است.

روش اجرای نمای خشک

به طوری که قابلیت استناد به عنوان یک دیدگاه پایه ای در مقایسه بین متریال ها و سیستم های پوشش خارجی و نمای ساختمان را داشته باشد. موارد دیگری که باعث می شود نمای سرامیک یکی از بهترین انتخاب ها در اجرای نما باشد به این دلیل است که وزن این نما نسبت به متریال دوغابی مثل سنگ بسیار کمتر است و باعث می شود که وزن ساختمان نیز کاهش یابد. کاهش حدود ۸۰ الی ۱۰۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت. این مجموعه به پشتوانه بیش از ده سال سابقه فنی و اجرایی و مشارکت در پروژه های متعدد ساختمانی در سطح کشور ، امروزه با بهره مندی از کادر فنی و متخصص و کارآزموده و تیم های اجرایی با سابقه ، آماده همکاری با پروژه های ساختمانی شما می باشد. پس از اتمام زیرسازی، قطعات ترمووود بوسیله پیچ روی سطح مورد نظر نصب می گردد. در این روش جهت نصب سنگ و یا سرامیک بر روی دیوار، ابتدا زیرسازی لازم در صورت نیاز بوسیله شاسی کشی اجرا می شود.  Th is  po᠎st w as  done by G​SA C᠎on᠎tent G en er᠎ator DE᠎MO.

پس از نصب پروفیلهای عمودی، پروفیلهای افقی را که در حقیقت نگهدارنده اصلی سنگ و یا سرامیک می باشد، بوسیله پیچ و یا پرچ روی پروفیلهای عمودی نصب می کنند. در روش نمایان ابتدا زیرسازی آهنی به صورت عمودی و افقی بر روی نمای ساختمان اجرا می شود سپس سرامیک ها به وسیله کلیپس هایی بر روی نمای نصب می شوند. در این روش پشت سرامیک ها شیار داده می شود و سپس به وسیله ریل های آلومینیومی بر روی نما نصب می شوند. در نتیجه لایه داخلی دیوار که خلل و فرج کمی داشت به وسیله سنگدانه و ملات آهکی پر می شد. روکش صفحه باران یا سیستم نمای تهویه از یک دیوار تحمل کننده بار ، یک لایه عایق و مواد روکش ساخته شده است که با استفاده از یک ساختار حمایت کننده بر روی ساختمان ثابت می شود. دیوارهای اولیه با بیش از یک متر ضخامت از قرن هفتم قبل از میلاد با تکنیک های مشهور یونان باستان ساخته می شدند و با تنظیم دقیق دهانه دو ستون بدون ملات که به طور کامل با یک نمای خارجی منطبق می شدند اجرا می شدند. در برخی از مواقع گیره های نگهدارنده مصالح نما، پس از پایان کار نمایان و در برخی دیگر بصورت مخفی خواهد بود. ​Article was g en erated by behsaznama Con te​nt G enerat​or D​em over sion.

سپس پروفیلهای آلومینیومی بصورت عمودی نصب شده و پس از آن عایق های حرارتی را به کمک چسب و یا گیره های ویژه روی دیوار نصب می کنند. با پیشرفت علم شیمی، مهندسان توانسته اند چسب هایی را تولید نمایند که می توان به کمک آنها، سنگ و یا سرامیک را بدون هیچگونه نگرانی به نما متصل نمود. از آن جا که در زمینه اجرای نمای مدرن و اجرای نمای خشک رتبه بندی خاصی از سوی مراجع ذیربط برای شرکت های فعال مجری نمای خشک در این حوزه وجود ندارد دشواری های انتخاب شرکت مجری نمای خشک را برای کارفرمایان و سازندگان دوچندان می کند. کیفیت را به جای کمیت اولویت بندی کنید. ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی ساختمان از جمله تحولات این صنعت بوده است که البته سیستم های خشک مزایای بسیار زیادی را در برمی گیرد که به آن اشاره خواهیم کرد. هنگام وقوع زلزله، حرکات نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن می شود. شیدر دوکی آلومینیومی، با توجه به قابلیت نصب در زوایای مختلف، کمک شایانی در مبحث اتلاف انرژی در کنار زیبایی بخشیدن به نمای ساختمان نموده است.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد سرامیک پرسلانی لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید