نما خشک Chronicles

این دستهبندی شامل: سرامیک پرسلانی خشک نما به حالت مجوف (سوراخ دار) و سرامیک پرسلان خشک نما به حالت تو پر (فول بادی ) می باشد. پلاستر سیمانی ملاتی مرکب از سیمان، ماسه تمیز و آب است و به افزایش مقاومت دیوار، جلوگیری از نفوذ رطوبت و کاهش ترکخوردگی آن کمک میکند. علاوه بر این موضوع ویژگی های سنگ باعث شده است که آن را به یک انتخاب صحیح و مناسب برای طراحی نما تبدیل کند. هیچ گونه خطایی در مرحله شاسی کشی نمای ساختمان جایز نیست، زیرا باعث کج و معوج شدن نما و ریزش آن می شود. با توجه به این مزایا، همانطور که پیشتر بیان شد، معایبی هم که در زیر آورده شده، بر این روش وارد میشود که باید با اطلاع از آنها دست به انتخاب زد چرا که در برخی موارد منجر به ایجاد خلل در روند اجرا میگردد. مصالحی که برای نمای خشک استفاده می شود عبارتند از صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی فوق العاده فشرده، الیاف سلیکات کلسیم، ورق آلومینیوم، کاشی، آجرهای سفالی و … نمای سرامیک خشک رومی بهترین انتخاب برای افرادیست که طرفداران طراحی های تاریخی به ویژه رومی هستند. با توجه به اجزای نام برده، روش اجرای نما خشک با استفاده از یک سازه فلزی نگهدارنده انجام میگیرد که وظیفه اتصال پوسته به سازه و تحمل بار را بر عهده دارد.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

دومین روشی که برای اجرای نماهای آجری به کار میبرند، با استفاده از چسبهای مخصوص است که برای اتصال مصالح مختلف مانند کاشی و سنگ و آجر و… از آنجایی سرامیک خشک روی شاسی کسی های زیرسازی سوار می شود و بعد توسط نگه دارنده هایی مهار می شود، چنانچه اجرای آن به درستی انجام نشود علاوه بر اینکه سقوط پنل های سرامیک نمای ساختمان را ناقص می کند بلکه خطر جانی برای عابران و مجاوران ساختمان را نیز به دنبال دارد. انتخاب و خرید مصالح مرغوب، علاوه بر اینکه نمای کار را تمیز و شیکتر ارائه میدهد، ماندگاری بهتری نیز خواهد داشت. در زیر نمونه ای گزارش ها را میتوان دید. در ادامه با برخی از این موارد و دلایل علاقهمندی افراد به این روش اجرای نما آشنا میشویم. خروجی این فاز تهیه استاد تامین و کشف قیمت شیشه، کرتین وال و تامین و اجرای فطعات بتنی بود. در این پروژه با وجود تمایل معمار محترم به استفاده از قطعات بتنی به دلیل سابقه کوتاه این متریال در نمای ساحتمان های بلند با دیتیل خشک ابتدا روی متریال دیگر نظیر سنگ و سرامیک تحقیقات صورت گرفت و دیتایل های متفاوتی طراحی شد.

در ویدئوی زیر به صورت شماتیک به آموزش نحوه نصب نما خشک (تهویه دار) پرداخته می شود. سرامیک های رومی در جنوب ترکیه زنده شدند، جایی که یک موسسه آموزش میدهد که چگونه طرحهای باستانی را در انواع اجناس، از لباسها و جواهرات گرفته تا شیشه، سرامیک و زیورآلات چوبی و لوازم جانبی به کار برد. در این روش از هیچگونه ملات و یا چسبی استفاده نمیشود اما اجزای خاصی آن را تشکیل میدهد. چرا که با چسبی بیکیفیت نمایی خوشایند و ماندگار نخواهید داشت. این ویژگی نمای خشک سبب شده تا بسیاری از مشکلاتی که طراحان، مهندسان، متخصصان و مدیران پروژه ها با آن روبرو هستند، برطرف شود و با استفاده از این مصالح در هر سایز، ضخامت و رنگی که لازم است، به بالا رفتن کیفیت نما و اجرای کامل طرح مورد نظر خود خواهند رسید. 7. در اجرای نمای آجری به روش خشک، چیدن و مجددا برچیدن آجرها تا رسیدن به حالت مورد نظر بدون تخریب نما به سادگی امکانپذیر است. در این روش چسب مورد استفاده مانند یک ماده الاستیک عمل میکند و ضربات و ارتعاشات وارده به ساختمان و نما را خنثی میکند. در غیر این صورت، آسیبهاي وارده به قاب سازهاي و دیوارهاي نگهدارنده نما باعث آسیب دیدن و خرابی نما میشود. This  po st was g​enerat ed by G SA  C ontent  Gen erator DEMO​.

واکنش افزایشی میان گروهی از ایزوسیانات و ترکیبات حاوی هیدروژن فعال مانند گروه هیدروکسیل باعث ایجاد پیوند اورتانی میشود. بنابراین باعث مقاومت نما و دیوار زیر کار نما میگردد. این سازه که معمولا از جنس استیل یا گالانیزه است، در مقابل تنشهای به وجود آمده ناشی از زلزله، باد و تغییرات دما از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. سرامیک پرچلین به خوبی در مقابل نفوذ رطوبت مقاومت میکند و علاوه بر این خود استحکام بالایی دارد، با جلوگیری از نفوذ رطوبت، از کاهش مقاومت المانهای ساختمان در مقابل زنگ زدگی و نفوذ رطوبت جلوگیری میکند. هر گونه مصالحی که قابلیت استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان را داشته باشد و با هر ابعادی ( البته متعارف ) از ضخامت 5 میلیمتر تا 50 میلیمتر به روش نمای خشک قابل نصب است. به این معنا که علاوه بر مواد معدنی ، خاصیت فلزی ندارند. به دلیل وجود سوراخ در ضخامت سرامیک، خاصیت عایق بندی بهتری دارند. به عنوان مثال مدتی است نماهای با سبک رومی در بازار روی نوار مد آمده است.

نصاب نمای خشک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نمای مدرن لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید