نمی دانید چگونه نمای خشک راک خود را بسازید؟ این را بخوان!

این روش یکی از جدید ترین روش های نصب نما می باشد. ضربه های وارد شده به سنگ ، هنگام نصب روی نما ممکن است منجر به ایجاد ترک روی سطح آن شود. نمونههایی از نماهای خشک هستند و تعیین بهترین نمای خشک متناسب با پروژه و طرح آن خواهد بود. از روش های نوینی استفاده می شود که جایگزین روش های سنتی قبلی شده و رضایت بسیاری از سازندگان را کسب کرده است، در ادامه به یکی از این روش های نوین که اجرای نما با متریال سرامیک خشک است اشاره می شود. نمای کامپوزیت نیز مانند سرامیک، روشهای اجرای مختلفی دارد که در ادامه قصد داریم شما را با این روشها آشنا کنیم. سرامیک و کامپوزیت از جمله متریالهای مدرن و پرکاربرد در صنعت نماسازی هستند، در این مطلب قصد داریم که به معرفی این دو متریال بپردازیم و این دو را با هم مقایسه کنیم تا انتخاب را برای شما سادهتر کنیم. امروزه نیز استفاده از نمای سرامیک خشک بسیار متداول بوده و روش های مختلفی برای نصب این نما وجود دارد. امروزه با توجه به افزایش ساخت و ساز ساختمان ها، مجتمع های تجاری، هتل ها، مال ها و…

جنگ علیه اجرای نما

اما امروزه به دلیل کاهش زمان، صرفه جویی در مصرف آب، کیفیت بالاتر و… در اجرای نمای خشک، پیشرفت هایی صورت گرفته است که باعث منحصر به فرد شدن اجرای نمای ساختمان به روش خشک شود. این ماده خاص و منحصر به فرد از ترکیب دو یا چند ماده جداگانه تشکیل شده است که نسبت به عناصر تشکیلدهنده، از دوام و استحکام بیشتری برخوردار است. روش نمایان یا ویزیبل و روش پنهان یا اینویزیبل که در ادامه با این دو روش آشنا میشویم. استفاده از سرامیک میتواند جلوهی ساختمان شما را چند برابر کند، اما این مصالح به جز جنبهی زیبایی، محاسن دیگری نیز دارد که در ادامه به آن میپردازیم، اما قبل از آن میخواهیم کمی با انواع و روشهای اجرای نمای سرامیک آشنا شویم. مانند تمام مصالح ساختمانی، سرامیک هم معایب خاص خودش را دارد که در ادامه بررسی میکنیم. در صورتی که بخش زیادی از شاسی کشی نماهای سنگی و سیمانی بوسیله پروفیل های نبشی و میلگرد با روکش های رابیتس اجرا می گردد. همانطور که طراحی و معماری داخلی ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است ، نمای ساختمان نیز یکی از مهم ترین بخش ساختمان محسوب می شود چرا که اولین ارتباط افراد با ساختمان از طریق نمای آن می باشد ، علاوه بر موارد ذکر شده طراحی نما از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که این موضوع شامل بخش شهری نیز میشود و فقط مختص ساکنین آن ساختمان نیست.

دتایل اجرای نمای خشک

عقب نشینی پنجره ها از سطح نما هنگام اجرا، آن ها را از باران و برف تا حدودی مصون می دارد. آیا نصب حفاظ پنجره از داخل امکان پذیر است؟ بعد از این مرحله نیز به کمک مجری نما، سرامیکها بر روی جداره خارجی ساختمان نصب میشوند. در مرحله بعد یکسری زیرسازی آلومینیومی داریم که سرامیکها با توجه به دیتیل و جزئیاتی که دارند، روی این زیرسازیها قرار میگیرند. روش اینویزیبل، تنها چیزی که شما در نمای ساختمان مشاهده میکنید، درزهای بین سرامیکها هستند؛ و سرامیک ۲ها بوسیلهی شیارهایی که در سطح آنها ایجاد شده، بر روی صفحات زیری خود نصب میشوند. با توجه به متفاوت بودن این نوع سرامیک با مدلهایی که در کف و دیوار مورد استفاده قرار میگیرد، اجرا و نصب آنها نیز به اعمال شیوههایی مخصوص نیاز دارد. تاریخچه اولین تولیدات فایبر سمنت به اوایل قرن نوزدهم (1920 ) باز میگردد و اولین کسی که این محصول را با این روش تولید کرد لودویک هات چک Ludwig Hatschek اتریشی بود .

فایبر سمنت یا سمنت برد متشکل از الیاف سلولوز و بافتی از سیلیکات و سیمان می باشد که در محیط های با رطوبت بالا بسیار کاربردی است. اصطلاح هوازدگی به معنای فرسایش تمام توده های سنگی است که تمایل دارند سطح زمین را از سطح دریا به سطح دریا کاهش دهند توسط سازمان های مختلف مانند آب ، باد یا یخبندان. نمای ساختمان را از سرامیک بسازیم یا کامپوزیت؟ پس تا اینجا با نمای سرامیکی، انواع روش اجرا و محاسن و معایب آن آشنا شدید، حالا میرویم سراغ شناخت نمای کامپوزیت! یکی از دلایل نامگذاری این سرامیک ها روش نصب آن ها است، در نصب آن ها از هیچگونه ملات سیمانی استفاده نشده و با روش هایی چون سیستم نصب انکری، روش نصب نمایان، روش نصب غیر نمایان، نصب کلیپس پنهان شیاری نصب می شوند. ۶-در پشت سنگها از ماسه، نوع شسته و بدون خاک و همچنین ملات کم سیمان اجرای نما استفاده شود. Th᠎is  da ta h​as ᠎be᠎en do ne  by G SA C᠎ontent Gen er at or D emoversion.

دیدگاهتان را بنویسید