نمی دانید چگونه نما خشک راک خود را بسازید؟ این را بخوان!

متریال استفاده شده در اجرای نمای خشک سرامیک، همان گونه که از نام این نما پیداست؛ سرامیک است! همان طور که از نام آن مشخص است ، این نما به صورت خشکه چینی اجرا شده و تفاوت اصلی آن با نماهای سنتی که با ملات اجرا می شود در نحوه اتصال مصالح به بدنه سازه است. مقالهٔ پدیدارشناسی نمای ساختمانهای مسکونی و سیر تکوینی توقعات از آن-دکتر جهانشاه پاکزاد خانهها درونگرا طراحی شدند و آبادیها، تمرکز گرا و حول یک فضای اجتماعی میدان گونه به نام محل تجمع با گوشه نگاهی به تاریخ تمدنهای نخستین، از چین و هند(موهنجودارو)گرفته، تا ایران، میان رودان(بینالنهرین)، مصر، یونان و روم به درونگرایی خانههای مسکونی پی میبریم. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها از دهه ۸۰ شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تاکنون پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است و این شرکت توانسته است با بومی نمودن این تکنولوژی ها، نوآوری های زیادی را در این زمینه بدست آورد و در حال حاضر انواع مصالح مدرن دنیا را بصورت کاملا مهندسی طراحی و اجرا می نماید.

نمای خشک در ایران

ساخت سازه ها با سوله یکی از صنایع مدرن است که امروزه بسیار جای پیشرفت دارد و شرکت هایی کمی در این زمینه فعال هستند به دلیل اینکه این صنعت بسیار مدرن و نیازمند مهندسی خاصی است . از ویژگی های این نما مقاوم بودن آن در برابر عوامل طبیعی است و همچنین به دلیل استفاده از پروفیل آلومینیوم که نقش بسیار مهمی در نمای خشک فلزی دارد ، موجب شده این نما جزء مهمترین نماهای خشک به حساب آید. برای اتصال آجرهایی که در این سیستم به کار میروند، از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده میشود. شرکت اکوآرک ، به عنوان هلدینگ تخصصی فعال در زمینه طراحی نما و اجرای ساختمان ، امروز نامی آشنا برای کارفرمایان و فعالان صنعت ساختمان به کار می رود. میلگرد با هدف اتصال شبکه های فلزی رابیتس به شاسی کشی استفاده می شود. صفحات سیمانی الیاف داریافایبرسمنت به عنوان ساخت سازخشک سیمانی درساختمان هایی که اسکلت انها بتنی واسکلت فلزی است، برای پارتیشن بندی ،دیوارداخلی سقف کاذب ونما استفاده میشود. نمای خشک اصطلاحی است که در بین معماران و افرادی که در حوزه ساختان در ایران رواج یافته و منظور از آن طراحی و ساخت نما بدون استفاده از ملات و دوغاب می باشد در حقیقت نمای خشک یکی از مدرن ترین و محبوب ترین نماهای امروزی است که در اجرای آن به جای استفاده از ملات سیمانی و دوغاب از شاسی های نگهدارنده آهنی استفاده می کنند. Data was g​ener᠎ated  by behsaznama C onte nt Gene rator DEMO!

برخی عمارت های مجلل که در کوه ها جای گرفته اند، آن قدر بلند هستند که به نظر می رسد آسمان ها را لمس می کنند. تجهیزات نما خشک مصالح خشک سنگ ورق کامپوزیت شیشه کاشی اجر سفالین سرامیک خشک گیره و چسب می باشد که شرکتهای نما خشک از ان استفاده می کنند. خاکی که از فرزکاری روی سنگ می نشیند بعد از برش سنگ و قبل از اجرا تمیز بشود . به دلیل تهویهپذیر بودن فضای میانی در روش اجرای نمای خشک ساختمان، خشک شدن هر گونه نم و رطوبت از روی دیوارهی ساختمان حتمی است پس نگران نم و رطوبت ساختمان نباشید. سنگ تراورتن با توجه به تنوع زیاد در رنگ و طرحهای زیبای طبیعی خود توانسته جایگاه ویژهای در بین سایر انواع سنگها به خود اختصاص دهد.خلل و فرجی موجود در سطح این سنگ برای نصب بسیار مناسب می باشد زیرا ملات ماسه سیمان پشت سنگ به داخل این سوراخها نفوذ نموده و مانع جدا شدن آن از نما میگردد.

مجموعه خدمات ما، یک پکیج کامل از مراحل طراحی اولیه تا نصب و اجرای سیستم ها را در بر می گیرد. در حقیقت در نمای خشک، نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نما به ساختمان می شوداگر با نماهای ملاتی آشنایی داشته باشید، حتما می دانید که در این نوع نما سطح رویه که ممکن است سرامیک، سنگ، آجر و… انواع روشهای نصب . اجرای نمای خشک سرامیک یکی از رایج ترین انواع نمای خشک ساختمان است که این روزها به طور شگفت انگیزی مورد استقبال قرار گرفته است. امکانات بی نظیر این متریال طیف گسترده ای از راه حل های خلاقانه را در اختیار معماران قرار داده است. زاویه ای که برای اسکوپ های پروانه ای اجرا می شود، ۴۵ درجه بر سطح پشت سنگ خواهد بود. از خدمات اجرای نمای شرکت عمران تجارت فاطر می توان به موارد زیر اشاره نمود: طراحی و اجرای نما نمای کرتین وال نمای سرامیک پرسلانی نمای آلومینیوم کامپوزیت. برای این ساختمان ها بهتر است از یک موتیف در همه قسمت های نما استفاده شود، و فقط با استفاده از یک یا دو المان شاخص در نما از یکنواختی بصری آن بکاهید.

نصاب نمای خشک بدترین دشمن شماست. هفت راه برای شکست دادن آن

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از نحوه اجرای نمای سنگ خشک ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید