نوع اجرای نمای خشک

نتیجه این پروژه به قدری رضایتبخش بود که باعث گسترش بسیار زیاد بتن اکسپوز در سالهای 1965 تا 1990 میلادی (1344 تا 1369 شمسی) شد. بتن اکسپوز یا بتن نما، یکی از روشهای پرداخت نهایی سطح خارجی یا داخلی ساختمانها است. استفاده از سطح بتن به عنوان نمای اصلی ساختمان، پیشرفتها و نوآوریهای زیادی را در ساخت قالب بتن، اصلاح طرح اختلاط، کیفیت قالب نما، روشهای بتن ریزی و تراکم به همراه داشت. وی افزود: ایجاد آب نما، علاوه بر مزیت های فوق، به تلطیف آب و هوای گرم هم کمک کرده و امکان تجربه ی لذت بخش بازی با آب را برای فرزندانمان به ارمغان می آورد. «نما» (façade)، بخش خارجی یا داخلی ساختمان است که در معرض دید قرار دارد. هماهنگی رفتار مصالح در مقابل تغییرات دمایی سال هاست که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزش های لازم با ملات ماسه و سیمان صورت می گیرد که جدای از تحمیل وزن بالایی به ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمان ها در برابر نیروی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمان ها با توجه به متفاوت بودن ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض بخش ملات پشت سنگ یا سرامیک و …

انواع اجرای نمای خشک

از اینرو، بتن اکسپوز برای نمای بیرونی، سطح دیوار، کف، پشت بام و سطوح وسایل داخل ساختمان (میز، اپن آشپزخانه و غیره) مورد استفاده قرار میگیرد. این احتمال وجود دارد که به دلیل استفاده از بست و پین در پشت سنگ، سنگ مورد نظر شکسته شود. استفاده از بتن میتواند ظاهر و عملکرد سازه را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. هر چه چگالی بتن مورد استفاده پایینتر باشد، قابلیت خودنگهداری آن بیشتر خواهد بود. بلافاصله پس از خشک شدن ملات در پایان کار هر بخش، بند کشی را انجام دهید. یکی از ویژگیهای استفاده از نمای خشک در طراحی نمای کلاسیک یا مدرن این است که می توان جهت اجرای آن از هر نوع مصالحی همچون سنگ ، آجر ، سرامیک ، چوب ترموود ، چوب پلاست ، کامپوزیت اچ پی ال و غیره به روش صنعتی استفاده کرد . اچ پی ال ورق هایی با روکش طرح چوب یا طرح های دیگر از ترکیب لایه های سلولزی و رزین های فنولیک به وجود می آید که پس از قرار گرفتن در دمای بالای C 145 و فشار bar 300 تبدیل به صفحات محکمی میشود. نازککاری، از روشهای آمادهسازی نمای خارجی یا داخلی ساختمان است که در آن، یک لایه به عنوان نما بر روی لایههای دیگر قرار داده میشود.

بتن اکسپوز پیش ساخته به صورت خودنگهدار یا متصل به اسکلت سازه اجرا میشود. بتن اکسپوز چگونه اجرا میشود؟ بتنهای اکسپوز معمولا به یکی از روشهای درجا یا پیش ساخته اجرا میشوند. بتن اکسپوز درجا چیست؟ از بین موارد بالا، طرح اختلاط بتن از اهمیت بیشتری برخوردار است. بتن اکسپوز در اغلب موارد با استفاده قطعات پیش ساخته تایل (کاشی کف) یا پنل (قطعات دیوار) اجرا میشود. دستیابی به مشخصات مقاومتی و ظاهری بتن اکسپوز، به میزان زیادی به طرح اختلاط آن بستگی دارد. البته تیمهای ساحتمانی حرفهای زیادی نیز میتوانید پیدا کنید که قیمت اجرای نمای سرامیک خشک توسط آنها بسیار مناسب است. این روند باعث می شود تا سرعت اجرای نمای خشک به صورت قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند و تا ۵۰ درصد در زمان اجرای پروژه صرفه جویی خواهید داشت. نصب نمای خشک روشی است که زیاد مورد استفاده قرار گرفته است در این روش فضای خالی بین دیواروسنگ نما وجوددارد که این فضای خالی باعث می شود سنگ نما ترک یا شکست نخورد .نصب خشک سنگ نما نمایی کامل وبی نقص است که سرعت بالایی دارد وزیبایی به ساختمان می بخشد.با وجود این روش در زمان ساخت بنا صرفه جویی می گردد.

زیرا استفاده از سیمان و دوغابی که در آن استفاده می شود، زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارد. برای اجرای نمای خشک باید در انتخاب نوع چهارچوب بسیار دقیق باشیم زیرا مقاومت آن در برابر سرما و گرما، باد و باران بسیار مهم است تا به ساختمان آسیبی وارد نشود. چهارچوب نگهدارنده که از جنس فولاد یا پروفیل آلومینیوم ساخته می شود که پروفیل های آلومینیومی عمودی با پرچ بر روی صفحات نصب میشود همچنین طراحی چهارچوب به شکلی است که در برابر عوامل مخرب مثل باد مقاوم باشد و برای جلوگیری از ورود نم یا رطوبت به ساختمان یک فضای خالی و تهویه بین نما و عایق ایجاد میکنند. در ساختمانسازی، نازککاری به منظور ایجاد عایق حرارتی، افزایش مقاومت در برابر هوازدگی و بهبود ظاهر سازه مورد استفاده قرار میگیرد. به طور کلی، نازککاری آخرین مرحله در ساخت ساختمان است. از طرفی با توسعه و گسترش تولیدات و همچنین پیشرفت تکنولوژی، محصولات قابل استفاده در نمای ساختمان به سمت مدرن شدن پیش رفتند و محصولاتی جدید برای نما تولید گردید که بوسیله مزایا و ویژگی های مختلف خود، طراحان ساختمان و مهندسان معماری را به خود جذب کردند. طراحان و مدیران برای تبلیغات و نشان دادن اهمیت فعالیت آنها برای زیباسازی از نمای خشک استفاده میکنند.  This ​data h as be en w ri᠎tten with behsaznama  Con tent Generator DEMO​!

دیتیل اجرای نمای خشک

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با این مطلب وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید