نکات برتر اجرای نمای خشک آجر

هزینه زیرسازی نمای ساختمان آجری جدید : گاهی اجرای نمای آجری به طور مستقیم به روی سطح انجام نمی شود و لازم است که پیش از اجرا سطح زیرین آماده سازی شود، که خود شامل هزینه جداگانه ای است. در صورتی که کیفیت اجرا مناسب نباشد اما قیمت اجرای نمای سرامیک خشک پایین باشد، پس از مدتی امکان دارد نما با مشکلاتی از قبیل عدم آببندی مناسب مواجه شود. از نظر قیمت سرامیک خشک نما، نوع متریال مصرفی و کیفیت انها نیز تاثیرگذار بوده و نقش مهمی در بالا بردن ارزش این محصولات ایفا میکند. البته باید کیفیت کار را ملاک عمل قرار دهید. البته علاوه بر قیمت اجرای نمای سرامیک خشک، باید هزینهای که به طراح ساختمان برای ترسیم طراحی پیچیدهتر پرداخت میکنید نیز در نظر بگیرید. از مزایای مهم نمای سرامیک خشک علاوه بر دتایل اجرای سرامیک خشک، اینکه در نصب نمای خشک سرامیک از هیچ نوع ملات سیمانی استفاده نمیشود. از مزایای اجرای نمای خشک آجر می توان به سبک بودن آن اشاره کرد. در حقیقت ، این نوع سرامیک به طور کلی به عنوان سرامیک های چینی در نظر گرفته می شود که نسبت به کاشی های سرامیکی غیر چینی از مزایای بالایی برخوردار است.

متریال نمای خشک

Article was creat ed with behsaznama Content Gener ator Demoversi on​!

نمای کامپوزیت که جزو نماهای خشک محسوب می شود، از جنس ورق آلومینیوم است که یکی از متریال های پرکاربرد در نمای ساختمان ها بخصوص نماهای اداری و تجاری می باشد. در اجرای نمای آجری، پوشش نمای بیرونی ساختمان از جنس آجر است و زیبایی خاصی به ساختمان می­دهد. به عنوان مثال آجر شاموتی نوعی آجر نسوز است که در نمای ساختمان با آجر نما کاربرد دارد. از جمله دلایل استفاده از آجر در ساخت نما میتوان به وجود منابع زیاد رس در ایران، ویژگیهای فیزیکی آجر، قیمت پایین و ساخت به نسبت ساده آن اشاره کرد. انواع سرامیک خشک از نمونههای توپر و توخالی تا پرسلانی و غیرپرسلانی از نظر قیمت نمای خشک سرامیک از ویژگیهای مثبت زیادی برخوردارند که آنها را به گزینههایی پرطرفدار و محبوب بین کاربران تبدیل کرده است. تنوع انواع سرامیک خشک، قیمت سرامیک خشک نما و نیز طرح و رنگ و شیوههای اجرای نمای خشک بسیار بالاست. علاوه بر حفظ ثبات رنگ اجرای نمای سراميک خشک در برابر اشعه مضر خورشید نیز مقاوم بوده و دوام بالایی دارد. می توان جهت جلب توجه کمتر، قسمت های نمایان بست ها را همرنگ سطح رویه، رنگ کرد. C᠎ontent has been c​reated with behsaznama Con​tent G᠎ener​ator DE​MO .

یکی از گزینه های تجهیزات نمای خشک این عایق است. فلزها یکی از متریال هایی هستند که در گذشته، چندان مورد توجه نبودند. استفاده از این روش در ساختمانهای کوتاه مطالب بشتر چندان اقتصادی نیست. این سرامیک به دو روش اکسترود و اعمال فشار پرس تولید میشود. با تولید در دمای بالا و اعمال فشار، میزان تخلخل در این سرامیکها به کمتر از یک صدم درصد میرسد. قیمت اجرای نمای سرامیک خشک که با توجه به حذف ملات پایینتر نیز آمده، به همراه اجرای نمای سراميک خشک را به یکی از محبوبترین شیوههای کاربردی تبدیل کرده است. این نمونهها به لحاظ قیمت نمای خشک سرامیک و نیز مراحل اجرای نمای خشک با مشکلات کمتری نسبت به سایر موارد همراه هستند. بحث تکرار منظم و همخوانی در مراحل طراحی و اجرا، در خطها، قالبها و شکلها، بسیار مهم است. در مواردی لازم است که طراحی نما ساده انجام شود و در موارد دیگر توجه به جزئیات و اجرای یک نمای پیچیده مهم است. احتیاط به هنگام آجرچینی، به منظور کاهش ریزش ملات از مسائل مهم در اجرا است.

Artic le h as been cre ated by behsaznama C ontent Ge​ne rator DEMO!

اجرای نمای خشک در معرض

اجرا نمای خشک در مقایسه با اجرا نما با ملات دارای انعطاف پذیری بیشتری می باشد و براحتی می توانید ناصافی ها را صاف کنید. تمام آنچه یک شهر ایده آل می طلبد نیاز به دستور العمل و اصول طراحی در اجرای نماهای آجری می باشد، خصوصا در بخش انتخاب مصالح با کیفیت، مقاوم و ماندگار در نما سازی ساختمان ها و بناها، به دقت و توجه بیشتری نیاز دارد. ولی از آنجایی که روکش سنگ های امروزی دوام بیشتری دارند و همچنین تعمیر و نگهداری از آنها آسان تر می باشد. این سبک از نما با توجه به این که از سفال ساخته شده است مقاومت بالایی در برابر آب و هوا داشته و برای چندین دهه دوام می آورد. نمای خشک سرامیک یافول بادی معروف از معروفترین انواع سرامیک خشک است که میزان جذب رطوبتی کمتر از یک درصد داشته و در برابر یخبندان مقاومت بسیار بالایی دارد. قیمت نمای خشک سرامیک با توجه به دتایل اجرای سرامیک خشک و مقاومت شیمیایی بالای آن در برابر خش، خوردگی و مواد اسیدی و بازی، که به طول عمر مفید و بالای اجرای نمای سراميک خشک میانجامد بسیار مناسب است. نمای خشک سرامیک در برابر حرارت و آتشسوزی مقاوم بوده و با نصب سریع و راحت باعث پایین آمدن هزینه اجرای نمای خشک و صرفهجویی در زمان اجرای پروژه و مناسب بودن قیمت سرامیک خشک نما میشود. This h᠎as be᠎en cre​at ed by behsaznama Co​nt᠎ent  Genera to r  DE᠎MO.

دیدگاهتان را بنویسید