نکات برتر نمای خشک!

در مرحله نخست ابتدا باید ابعاد چشمه ها و ضخامت ورق های اکسپندد با توجه به کاربرد انتخاب شوند.سپس جنس ورق ها و نوع پوشش آنها با توجه به شرایط جوی انتخاب میشوند.در نهایت نحوه اتصالات و جزئیات دقیق نما و اجرا مشخص شده و اتصال پانل های اکسپندد متال به نما آغز میشود. بنابراین به منظور دستیابی به تقسیم بندی دقیق تر شیوه های ساختمان سازی و امکان بررسی و تحلیل صحیح آن ها، لازم است نوعی طبقه بندی از اجزا اصلی ساختمان مدنظر قرار گیرد. زمانی که تصمیم نهایی خود را برای ساخت سازه قطعی کردید بهتر است در اولین فرصت به شهرداری منطقه ای که ملک شما در آن قرار دارد رجوع کنید. مصالح نوین دیگری مثل نمای HPL (اچ پی ال) و یا نمای چوبی ترموود نیز که امروزه در طراحیهای مدرن مورد استفاده قرار میگیرند نیز تنها به روش خشک قابل اجرا هستند پس در نتیجه شما برای اجرای نمای مدرن تقریبا انتخاب دیگری جز اجرای نمای خشک نخواهید داشت.

دتایل نمای خشک

Th is  po​st has be​en w᠎ritten  by G SA C᠎onte nt Generator Demov​ersion​.

2- ملات ماسه-سیمان-آهک صرفاً در ساخت دیوار (یا جرز و یا ستون) آجری استفاده میشود. سهم شیوه ساختمان سازی آجری با تیر چوبی نیز در مناطق شهری در حال نزدیک شدن به صفر است. با توجه به مدرن شدن هر روزه تمامی بخشهای زندگی در این قرن و درگیر بودن همه افراد با این مطلب و همچنین حس زیباییشناسی و گرایش انسان به سمت زیبایی، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی سالهای پایانی قرن بیستم تاکنون با شتاب زیادی دچار دگرگونی گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش میرود که به طور معلوم نمای ساختمانها نیز تأثیر زیادی را دریافت کرده است که ایجاد و توسعه تمامی روشهای خشک و مدرن در نماسازی از محورهای آن بوده است. همان طور که مشخص است خرید زمین در مناطق بالا شهر و یا با متراژهای بیشتر نیاز به هزینه بیشتری دارد. سیستم نمای خشک نمایان: در سیستم نمای خشک مشهود یا نمایان قسمتی از بست هایی که برای نگه داشتن سرامیک استفاده می شوند، از بیرون ساختمان هم قابل مشاهده هستند. در این روش بر خلاف روش های قبلی غیرنمایان که شیار یا سوراخ پشت تایل ایجاد می شد، شیارهایی در ضخامت تایل های سرامیکی ایجاد و تایل از قسمت فوقانی و تحتانی مهار می شود.

نصاب نمای خشک

پروژه می تواند جزء طرح های جدید توسعه در شهر باشد یا پروژه ای در محله ای در داخل شهر. به این ترتیب با استفاده از داده های حاصل از بخش قبل و این تقسیم بندی می توان انواع الگوهای رایج ساختمانی در مناطق شهری کشور را مشخص نمود. تا قبل از قرن نوزدهم ساختمان ها را با دیوارهای بیرونی از جنس خشت می ساختند و این دیوارها تکیه گاهی برای بار کل سازه بودند. در گروه های بلوک سیمانی، آجری با تیر چوبی، آجری با تیرآهن و آجری با تیرچه بلوک که انتقال بار ساختمان از طریق دیوار باربر صورت می گیرد، مصالح به کار رفته در دیوار و سقف تا حدود زیادی روشن است. نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود، ملاحظه میگردد که با گذشت زمان کمی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپهای سیمی نیز از افتادن آنجلوگیری نمیکند. میزان انقباض و انبساط ملات پشت سنگ و سرامیک با گذشت زمان نه چندان طولانی می­ تواند موجبات جداشدن سنگ ها و حتی اسکوپ های سیمی در پشت آنها را فراهم کند. لازم به ذکر است که هزینه اخذ جواز ساخت هر ساله به میزان 30 درصد افزایش پیدا می کند. پر واضح است که در صورت استفاده از این سیستم نه تنها محدود نمیشوید، بلکه از مزایای نمای خشک نیز بهرهمند خواهید شد.

همچنین در این مرحله بایستی هزینه شرکت های مهندسی ساخت و ساز نیز باید در نظر گرفته شود. شیوه های ساختمان سازی کم دوام تمام آجری و خشت و گلی تقریبا به طور کامل از ساخت و ساز شهری رخت بربسته اند. سهم شیوه آجری با تیرچه بلوک هم اگرچه میزان بیشتری را به خود اختصاص داده؛ با روند کندتری در حال کاهش است. شیوه ساختمان سازی آجری با تیرآهن که در سال های پیش تر با اختلاف بسیار زیاد بالاترین سهم را در ساخت و ساز کشور در اختیار داشته روند نزولی سریعی دارد. به منظور پیش بینی و برنامه ریزی این شیوه ها و مصرف انواع مصالح ساختمانی در آینده، ابتدا لازم است تصویر عمومی درستی از روش های متداول ساختمان سازی در کشور به دست آورد. یکی از مصالح مورد استفاده برای نمای ساختمان ها، سرامیک است. اگر ساختمان شما هنوز در دست احداث است و تصمیمی برای نوع نما نگرفتهاید، هنوز برای اجرای نمای خشک سرامیک دیر نشده است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نمای خشک.

دیدگاهتان را بنویسید