هرچه در مورد نمای خشک به شما گفته اند، اشتباه است…و در اینجا دلیل آن است

اجازه دهید قبل از اینکه شروع به توضیحات تخصصی تری نمایید کمی در خصوص نما در ساختمان اطلاعات کسب کنیم. 1. سرامیک ها وزن کمی دارند، بنابراین باعث سبکی کل نما می شوند. بعد از نصب و اتمام اجرای نمای خشک باید کیفیت کل سازه نما را بررسی و آزمایش کرد. در کل اگر یک حساب سرانگشتی کنید، هزینه خشکشویی با در نظر گرفتن هزینه آب و برق و همینطور وقت شما، فرق چندانی با هزینه شستن آن در خانه ندارد. اگر می خواهید از جارو دسته بلند کمک بگیرید توصیه ما به شما این است که جارویی که انتخاب می کنید حتما از الیاف مصنوعی ساخته شده باشد. بهتر است برای این نوع پارچه ها از برس و یا پارچه های نرم و لطیف کمک بگیرید. نوع اول سرامیک مجوف پرسلانی و نوع دوم سرامیک تو پر پرسلانی است که به آن سرامیک فول بادی نیز گفته میشود. هر یک از مراحل مذکور در ادامه شرح داده شده است. در ادامه برخي از مصالحي که در نماي خشک از آن استفاده مي شود را معرفي مي کنيم تا آشنايي بيشتري با آنها داشته باشيد. مورد دیگر اینکه بهتر است برای تمیز کردن پرده ها، در فواصل زمانی معین آن ها را جدا کرده و روی زمین اقدام به تمیز کردن آنها کنید.

سپس سرامیک بر روی نما، به گیره ها متصل می شود.

نکته ی قابل توجه طراحی اصولی فواصل و اندازه ها است که باید به گونه ای باشند که در برابر عوامل مخرب جوی ازجمله باد و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند. گلیپس ها در فواصل مشخص شده متصل می گردند. سپس سرامیک بر روی نما، به گیره ها متصل می شود. اجرای این نوع نما، هم به صورت VISIBLE و هم به صورت INVISIBLE امکان پذیر می باشد. می توان بر اساس نوع پروژه و لزوم سازه های زیر ساخت را آبکاری و بر افزایش عمر مفید آن افزود. معماری خلاقانه و مواجهه با پروژه های ساختمانی چالش برانگیز تخصص ماست. لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی(آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت .

نمای خشک نمایان

نمای سرامیک یا همان نمای سرامیک خشک پرسلانی از سری روش های نصب خشک بوده که در آن جهت ایمنی نما و سبک بودن بار مرده از روش سنتی ملاتی و دوغ آبی استفاده نمی شود. این لایه اطمینان می دهد که آب و هوا بر فلز تأثیر نمی گذارد و از زنگ زدگی آن جلوگیری می کند. طراحی آن کاملا مهندسی شده است و پرتی مصالح ندارد. سیستمهای به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برجهای بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روشهای نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه هفتاد خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. یزد یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که با توجه به مکان های گردشگری که دارد، به عنوان شهر توریستی شناخته می شود.

برای شستن پرده ابتدا باید از چوب پرده جداییشان کنید.

از پانل های بتنی پیش ساخته برای روکش تمام یا قسمتی از نمای ساختمان یا دیوارهای ایستاده ای که برای محوطه سازی ، عایق صدا و دیوارهای امنیتی استفاده می شود که از انواع نمای خشک محسوب می شود. بهترین روش برای پاک کردن پرده چوبی استفاده از آب به مقدار کم و یک عدد برس است. از ویژگی های مهم این سرامیک جذب کم آب می باشد. اگر در قسمت هایی از پرده لکه های سمج مشاهده کردید، می توانید مقداری کرم اصلاح روی آنها بکشید و بعد با یک برس نرم آنها را تمیز کنید. در طرف مقابل برخی از انواع پرده ها به گونه ای هستند که باید آنها را یک مرتبه به کمک اتو با حرارت متوسط اتو کرده، سپس اقدام به نصب کردن آنها نمود. برای شستن پرده ابتدا باید از چوب پرده جداییشان کنید. ابتدا بر قسمت پشت سرامیک ها توسط دستگاه اتوماتیک شیارزن، شیارهایی در دو جهت معکوس تعبیه می گردد. او میگوید «شفافیت، همیشه در جایی اتفاق میافتد که در فضاها و محلهایی با دو یا چند سطح چند سطح چند معنایی قابل ربط باشند.» او کارهای لوکوربوزیه را تحلیل کرد و نشان داد که تا چه حد ارتباط بین سطوح عمودی و افقی تنوع دارد. Post was created with t​he  help  of behsaznama Content G enerator Dem oversion᠎.

نکات برتر نصاب نمای سرامیک خشک!

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شرکتهای نمای خشک در تهران لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید