هرچه در مورد نمای سنگ به شما گفته اند، اشتباه است…و در اینجا دلیل آن است

افرادی که تمایل دارند مراحل اجرایی ساخت نما را با سرعتی بیشتر تجربه کنند به سراغ ورقهای آلومینیوم کامپوزیت رفته و از مزیت رنگهای پیدیاف آن نهایت بهره را میبرند، زیرا این ورقها برخلاف دو نمونه قبلی دارای رنگ بوده و از این باب در زمان صرفهجویی میشود. سیستم ویزیبل با کلیپس آلومینیومی : در این سیستم کلیپس ها از جنس آلومینیوم به صورت پروفیل اکسترود شده می باشد که پس از زیرسازی فلزی به صورت هنگ روی نبشی هایی متصل می شود و سرامیک در داخل لبه های کلیپس جای می گیرد. در این روش سرامیک ها پس از زیرسازی و نصب رانرهای آلومینیومی عمودی ، سرامیک ها مسلح سازی شده و در داخل کلیپس هایی از جنس استیل قرار میگیرند. در نهایت پس از نصب سرامیک هیچگونه کلیپسی روی نما دیده نخواهد شد. با پیدایش سیستم نمای خشک، استقبال بسیار زیادی از این نوع سیستم اجرای نما به عمل آمد چراکه در این سیستم امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع بالا در طرح و جنس و رنگ فراهم شد و اجرای این روش بسیار سهل تر از روش های سنتی اجرای نما بود. اجرای نمای آجر خشک، اجرای نمای سنگی خشک، نمای کرتین وال، اجرای نمای سرامیک خشک و …  This has been c​re᠎at​ed with behsaznama C​ontent  Generato᠎r DEMO .

دتایل نمای خشک

امروزه اجرای نمای خشک آجری، اجرای نمای سنگ به روش خشک، نمای سرامیک خشک و… این سرامیک ها در مقایسه با دیگر مصالح نما به صرفه تر هستند و سرعت اجرای بالاتری دارند. سرامیک خشک که از آن تحت عنوان سرامیک پرسلانی نیز یاد می شود، یکی از کاربردی ترین مصالحی است که در اجرای نما خشک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. 2- ابعاد استاندارد تولید شده برا این نوع سرامیک خشک پرسلانی 120 در 60 می باشد و قابلیت برش به اندازه های مورد نظر طرح را دارد. ایدهٔ «شفافیت کامل» مناسب نوع و عملکرد خاصی از ساختمان مانند فضاهای تجاری و اداری بود و در شرایط اقلیمی ویژهای مانند و اروپای شمالی و مرکزی قابل استفاده بود؛ ولی این راه حل هزینه بر و مستلزم دقت زیادی بود. مصالح نوین دیگری مثل نمای HPL (اچ پی ال) و یا نمای چوبی ترموود نیز که امروزه در طراحیهای مدرن مورد استفاده قرار میگیرند نیز تنها به روش خشک قابل اجرا هستند پس در نتیجه شما برای اجرای نمای مدرن تقریبا انتخاب دیگری جز اجرای نمای خشک نخواهید داشت. در نتیجه اجرای نمای خشک ساختمان یکی از روشهای اجرایی است که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با این وجود ما سیستم های زیادی در نمای خشک داریم اما در هر طراحی باید به جزئیات و نیازهای طراحی توجه کنیم تا بهترین روش برای پروژه.

This art᠎ic᠎le was wri᠎tten wi th behsaznama Con​te​nt G enerat​or Demoversion᠎.

4. مجری نصب نما باید به خوبی موقعیت جغرافیایی پروژه در حال انجام را از هر نظر بررسی کند. در سیستم نمای خشک مصالح با زیرسازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی روی سازه اصلی بنا اعمال می گردند و در نهایت باعث افزایش عمر نما می شود و اگر نصب آن اصولی و مهندسی باشد می توانید اطمینان حاصل کنید که در شرایط سخت جوی نیز به هیچ عنوان سقوط نکرده و آسیب نمی بیند، در نمای خشک نمای بنا دو پوسته می شود . در سیستم نمای خشک متریال نما توسط زیرسازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال می شود که باعث طولانی شدن عمر نما می شود. آجر در هر سیستم متفاوت است. در اجرای نمای سنگی ساختمان رعایت یک سری اصول و نکات در روشهایی متفاوت مثل اجرای نمای سنگ خشک و تر از اهمیت بالایی برخوردار است. نحوه اجرای نمای خشک دارای مراحل و لایههای مختلفی است که اولین لایه آن زیرسازی و شاسیکشی است که با استفاده از پروفیل و شاسیهای فلزی و انواع مختلف پیچ و پرچ انجام میشود و در واقع نگهدارنده وزن نما این پروفیلها و قابهای فلزی هستند که به سازه اصلی ساختمان متصل شدهاند و نحوه عملکرد آنها براساس دیتیل اجرایی نمای خشک متغیر است.

براکتهایی که به ساختار سیستم متصل شده اند.

اجرای نمای سنگی از نمونه طراحیهای بیرونی ساختمان است که با استفاده از سنگهای مختلف انجام میشود. دیدی که از نمای ساختمانهای قدیمی داریم شاید به یک دیوار ساده آجری و یا سنگی در نمای خارج و یک نمای گچی که با رنگ پوشیده شده است. اجرای نمای آجری سه دسته کلی را شامل میشود که در این مطلب به طور جامع به آنها پرداخته شده است. یکی از مهم ترین مراحل اجرای نمای ساختمان که بر کیفیت و ماندگاری نما تاثیر به سزایی دارد اجرای آهن کشی نما می باشد. شایان ذکر است که لازمه انجام عملیات ساختمان، آهن کشی نمای ساختمان است. ساختمانهای مسکونی دیوارهای محکم و یکپارچهای محصور شده بودند که با حداقل نفوذی به بیرون بدنه تشکیل یک فضای عمومی را میدادند و نماسازی برای ساختمانهای مسکونی به مفهوم امروز آن نبود. براکتهایی که به ساختار سیستم متصل شده اند. دومین روشی که برای اجرای نماهای آجری به کار میبرند، با استفاده از چسبهای مخصوص است که برای اتصال مصالح مختلف مانند کاشی و سنگ و آجر و… یکی دیگر از کاربردهای این پنل صنایعی مانند خودروسازی و واگن سازی می باشد.

دیگر هرگز قیمت نمای خشک خود را از دست ندهید

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت قیمت اجرای نمای خشک.

دیدگاهتان را بنویسید