هشدار: این ده اشتباهات قیمت نمای خشک شما را از بین می‌برد.

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت مهندسی و ساختمانی زیبا، موارد بسیار زیادی را باید هنگام طراحی نما در نظر داشت که از جمله آنها میتوان به مصالح مورد نیاز، هزینه پروژه، زیبایی نما، دوام و پایداری، زمان اجرا و. تراکوتا( پرسلانی خشک): این نوع سرامیک همان پرسلان است اما وزن سبک تری داشته و دارای تخلخل بیشتری است، به برخی از این سرامیک ها اکسترود نیز می گویند که برای کنج و موارد خاص طراحی شده اند. نمای سرامیکی به دو صورت خشک و تر یا به عبارتی با ملات اجرا می شود که سعی کردم هر دو نمونه را با تفکیک اتصالات مورد نیاز برای هر بخش و مدلسازی دقیق مهاربندی ها با جزئیات فازدو آموزش دهم. فایل های تمرین با رویت ۲۰۲۲ تهیه شده است و نمونه ی تکمیل شده نما به عنوان یک مرجع کامل در اختیارتان قرار می گیرد تا در صورت لزوم با مراجعه به آن به رفع اشکال بپردازید. تمامی نمونه هایی که از سرامیک آجری نام برده شد به جرات میتوان گفت که همه ی سلیقه های مختلف را پشتیبانی کرده و به راحتی میتوان سبک های معماری را با آن اجرا کرد از این رو کار بسیاری از معماران و طراحان دکوراسیون راحت کرده و ایده های جدیدی را برای همه ی مکان ها ازمنزل مسکونی تا ویلا، هتل، کافی شاپ ها، رستوان ها و حتی مکانهای مذهبی را میتوان با آن اجرا کرد.

سرامیک پرسلانی

در این روش با استفاده از پروفیل های با مقطع T از جنس آلومینیوم کلیپس ها بر روی پروفیل T عمودی قرار می گیرد و روشی با استحکام بالا و سرعت مناسب می باشد. در صورت انجام این کار حتما باید از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده کرد، چون این بست ها در معرض آسیب دیدگی بر اثر عوامل جوی قرار دارند. از فاکتورهای موثر بر قیمت سرامیک نمای ساختمان می توان به میزان مقاومت سرامیک در مقابل تغییر آب و هوا و شرایط جوی، مقاوم بودن در برابر نم و رطوبت، کیفیت مواد اولیه استفاده شده در تولید سرامیک، نوع برش سرامیک، نوع لعاب استفاده شده، کارخانه و برند تولید کننده سرامیک و عواملی از این دست اشاره نمود. البته برند سرامیک نیز بی تاثیر نبوده و مسلم است که کارخانه ی برند و با معتبر، سعی بر آن دارد، محصولاتی را تولید و روانه ی بازار مصرف کند که به لحاظ استاندارد عالی و از لحاظ کیفیت جایگاه خوبی را در میان مردم پیدا کند. برای ساخت نماهای خشک مورد استفاده قرار می گیرند که در میان این مواد ، سنگ اسلبکو به علت دارا بودن مزیت های سنگ های طبیعی و مصنوعی موجود در بازار ایران ،بیش از دیگر مواد مورد توجه قرار دارد .

دشت پاسارگاد در قسمت شمالی استان پارس و میان رشته کوههای زاگرس در فاصله۱۳۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شدهاست. در صورت تخریب نمای خشک آجری و مدلهای دیگر نیز میتوان همان قسمت را تعمیر یا تعویض کرد. نوع نصب سرامیک ها می تواند تأثیر زیادی روی مزایا و معایب داشته باشد برای مثال در هنگام نصب به صورت خشک ابتدا نما را آهن کشی می کنند سپس سرامیک را با نگهدارنده های مخصوصی به زیر ساز وصل می کنند، برای جلوگیری از شکستن و سقوط سرامیک باید از لایه های توری پلاستیکی یا فلزی استفاده کنند. فارغ از اینکه نمای خشک از چه جنسی می باشد و یا روش نصب این نما به چه صورتی انجام می گیرد، همه ی آن ها دارای اجزای اصلی مشترکی می باشند. دیوارها با پوشش خارجی سرامیکی خشک به دو صورت قابل اجرا هستند: نمایان و غیر نمایان یا مخفی که در آموزش طراحی و مدلسازی نمای سرامیکی به تفکیک هر کدام با پروفیل های جداگانه و سازه زیرسازی به صورت مرحله ای آموزش داده می شود. یکی از دلایل نامگذاری این سرامیک ها روش نصب آن ها است، در نصب آن ها از هیچگونه ملات سیمانی استفاده نشده و با روش هایی چون سیستم نصب انکری، روش نصب نمایان، روش نصب غیر نمایان، نصب کلیپس پنهان شیاری نصب می شوند. Post w᠎as created wi᠎th G᠎SA᠎ Con​te nt G en er at or Demover​sion !

اجرایی کار میکنی. کاری که خیلی ها بلد نیستن. در نماهای خشک ، متریال نمای ساختمان به کمک زیر سازه های فلزی و بدون استفاده از ملات بر روی سازه اصلی نصب می شود که این کار باعث سرعت و ایمنی و کیفیت و طول عمر نما خواهد شد. نماهای خشک قابل بازیافت هستند ، بدین ترتیب می توان پس از نصب آن ها بر روی نمای ساختمان ، آن ها را جمع آوری کرده و مجددا مورد استفاده قرار داد که این کار موجب کاهش حجم ضایعات ساختمانی خواهد شد . همچنین در هنگام نصب سرامیک در نما به شیوه خشک فاصله ای چند میلیمتری بین سرامیک ها گذاشته میشود که هم از شکسته شدن آنها در اثر انقباض و انبساط جلوگیری میکند و هم زیبایی بیشتری به نمای سرامیکی بدهد. سرامیک نما جهت زیبا سازی نمای خارجی ساختمان ها استفاده شده و علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت ظاهری نما، به دلیل قابل کنترل بودن طراحی و نصب سرامیک ها که دارد نظر مثبت بسیاری را به خود جلب نموده است. این مسئله علاوه بر کاهش قیمت اجرای نمای خشک، نیروی ویرانگر زلزله را نیز شرکت طراح و مجری نمای خشک بسیار کاهش میدهد. قیمت نمای خشک سرامیک بستگی به به نوع نمایی است که انتخاب می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید