هشدار: در حال حاضر درباره مصالح نمای خشک چه کاری می توانید انجام دهید

بدین منظور باید قطعات، اجزاء و اتصالات نما توانایی تحمل بارها و جابجایی های نسبی وارد بر آن را تحت اثر عوامل مختلف داشته و پایداری خود را حفظ نمایند. همین مساله تولیدکنندگان فرش های ماشینی را به این فکر انداخته که در بین محصولات خود فرش فانتزی را نیز بگنجانند. در این روش امکان اعمال طرحهای خاص کلاسیک و شکسته در اجرای سنگ نمای ساختمان به نسبت روشهایی مثل اجرای سنگ نمای تر یا دوغاب سخت تر میباشد. این سرامیک ها در مقایسه با دیگر مصالح نما به صرفه تر هستند و سرعت اجرای بالاتری دارند. ساختمان های کوتاه مانند خانه های دوبلکس در مقایسه با برج های مسکونی به صرفه تر می باشند. در ساختمانهای قدیمی از مصالح محدودی در اجرای نما استفاده میشد. برخلاف سبک قدیمی با طراحی پیچیده ، طراحان سعی می کنند راه هایی را برای دسترسی بیشتر به معماری بیابند. از آنجا که سیستم ETI دارای یک لایه عایق است ، پل های حرارتی و خطر تراکم را کاهش می دهد. • سرامیک نما طرح سنگ مرمریت.هر یک از این نمونهها ویژگیهای خاص خود را دارند و بنابر مشخصاتشان در بخشهای مختلف نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند. Post w as created ᠎by G​SA Content  G​en er᠎ator​ Demover si on.

نمای خشک در ساختمان

نمای سرامیکی مزایای زیادی دارد که آن را جز پرکاربردترین انواع نما کرده است. دره خلسه کلی به منظور هر چیزی که اسم می شود وضع می گویند ولی مرواريد درآمد این سهم قصد از معماري مراد بناهای جعلي شده با مضرات بنایی ( آهن – سیمان – گچ – آجر و غیره ) است ، شاید بتوان گفت:یك نهاد زيبا از ديدگاه زمان گذشته: مفید،قابل بهره وري ،زیبا ودلنشین،راحت وآرام بخش،محكم وبادوام است.اقتصادی و مزجات هزینه بوده ،با نیازهای روحی و جسمی قي كننده ،زمین وشرایط محیطی سازگار است. سوال اینجاست که چرا این نما به نام نمای تهویه شونده شهرت دارد؛ شاید به دلیل خلق نوعی فشار هوا در منطقه ای خارج از نقاط تحمل بار دیوارهای ساختمان است. این سرامیک ها با قرار گرفتن در دما و فشار بالا، مقاومت و سختی زیادی بدست می آورند. در نما به شیوه خشک از اجزا و متریال مختلفی استفاده میشود. نمای کامپوزیت با ضریب انتقال حرارت 230 نسبت به سایر متریال ها از ضریب انتقال بالاتری برخوردار بوده ، بنا بر این مساله نسبت به سایر مصالح نمای خشک کمی نامناسب می باشد.

، این سرامیک ها به سرعت جایگزین مصالح قبلی شدند.

اجرای نمای کامپوزیت در دو مرحله زیرسازی با پروفیلهای فلزی و نمای اصلی با ورقههای شکل داده شده کامپوزیت انجام می پذیرد. نمای ساختمان در عصر حاضر، ترکیبی از هنر معماری و تکنولوژی روز است که با استفاده از مصالح ساختمانی جدید و قدیم ساخته میشود. قطعا یک ساختمان مدرن و شیک دارای نمایی مدرن است به طوری که مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان بایستی جدید و لاکچری باشند تا یک ساختمان مدرن و خاص به چشم آید. ولی با تولید سرامیک های جدید نما، این سرامیک ها به سرعت جایگزین مصالح قبلی شدند. همچنین سرامیک پرسلان نما، به راحتی برش نمی خورد و برای برش دادن آن از تیغه های مخصوصی استفاده می کنند. همانطور که پیشتر اشاره شد در صنایع مختلف برای طراحی از روش طراحی تری دی استفاده میشود و صنعت نمای ساختمان از این موضوع مستثنا نمیباشد امروزه تعداد زیادی از نرم افزارها در زمینه طراحی نسخههای دیجیتالی نمای داخلی و بیرونی ساختمان تولید و طراحی شدهاند که به راحتی میتوان قبل از شروع درک بسیار خوبی از پروژه پیدا کرد. یکی از انواع سرامیک نمای ساختمان، سرامیک فول بادی است که بدون لعاب تولید شود.

انواع روش های نمای خشک

سرامیک نمای ساختمان، تنوع طرح و رنگ زیادی دارد. از مزایای این قطعه ساختمانی میتوان به قیمت مناسب، سازگاری با اقلیمهای مختلف، وزن پایین، تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ، مقاومت در برابر عوامل شیمیایی و مقاوم بودن آن در برابر اشعه uv نام برد. این سرامیک ها در برابر شرایط جوی مختلف، دوام و طول عمر زیادی دارند. در ساندویچ پانل پلی استایرن از ورقهای آلومینیوم و گالوانیزه برای پوشش فوم آن استفاده میکنند. به دلیل این خاصیت می توان از آن در شهرهای مرطوب شمالی استفاده کرد. این نوع سرامیک در دمای بالا و حدود 1400 درجه تولید می شود. سرامیک فول بادی هم مانند نوع پرسلان با درجه حرارت بالا تولید می شود و مقاومت بالایی دارد. به همین دلیل بهترین نوع سرامیک برای نمای ساختمان محسوب می شود. علت مطلب بیان شده این می باشد، که باید از یخ زدگی و منجمد شدن سیمان جلوگیری کرد. چون هوا را در حفره های سطح خود نگه می دارد و همین باعث عایق شدن آن می شود. برای همین نما تبدیل به رابط میان درون و بیرون شده، باید ورود نور، هوا و میهمان را به داخل تأمین کرده، امکان دید خوبی را به بیرون ایجاد میکرد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نمای خشک مدرن لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید