هفت روز تا کتاب های موسیقی بهتر

شهرها در گذر زمان: شهرسازی زودگذر و آینده شهر، تألیف علی مدنیپور، ترجمه میترا حبیبی، سپیده برزگر و طیبه قائمیراد، تهران: دانشگاه هنر، ۱۴۰۰، ۲۴۲ ص. مقاصد الادوار: رسالهای در موسیقی از قرن دهم هجری قمری، تألیف محمود بن عبدالعزیز بن عبدالقادر مراغی، تصحیح و تعلیقات: حسین میثمی، ابوالفضل (چکاد) زندهبودی و محمد میرزایی، تهران: دانشگاه هنر، ۱۴۰۰، ۱۷۴ ص. کتاب اول درک و دریافت موسیقی : نوشته راجر کیمی ین هست با ترجمه حسین یاسینی. این کتاب مثل درک و دریافت موسیقی یک مرجع کامل و عالی مختص مبتدی هاست با این تفاوت که در کتاب رضا رضایی از کاغذ روغنی استفاده شده و کیفیت عکس ها شما رو شگفت زده میکنه.. در این تاپیک قصد دارم چند تا کتاب رو در زمینه موسیقی کلاسیک خدمت شما معرفی کنم، که به نظرم مطالعه کردنشون برای هر فرد علاقه مند به موسیقی لازمه! کتاب تاریخ موسیقی غرب مطالعات کنونی و آموزش های پیشرفته و به روز را بهم می آمیزد تا متنی ارائه دهد که دانشجویان و اساتید در دوره ها و نسل های مختلف به آن اعتماد کرده اند.. آشنایی با الفبای موسیقی در هر نوعی از آن، استفاده از تکنیکهای خاص و همچنین آشنایی با نمونه مثالهای مختلف از دیگر ویژگیهایی است که خرید کتاب موسیقی به عنوان یک منبع آموزشی را حائز اهمیت مینماید.  Th is da ta was gen᠎erat᠎ed by sahandbook Content᠎ Gener ator D​emoversion.

کتاب های موسیقی هنرستان

کتابفروشی ایرانموزیکولوژی مجموعهای که امکان سفارش و خرید آنلاینِ کتابهای حوزۀ موسیقی را برای مخاطبان وبسایت فراهم میکند. کتاب پیانیست شامل سه جلد است که با ترجمه محمد علی اکبری در بازار به فروش میرسد. مترجم در جایی گفته که ترجمه کتاب از نسخه اصلی هم بهتر نوشته شده و واقعا هم حق با ایشون هست! هر گاه هم احساس نمودید که از ریل خارج شده اید، خیلی زود با مرور درسها و اصلاح اشکالات، خود را مجددا روی ریل بیندازید. معلمان می آیند و تدریس را شروع می کنند بدون اینکه سطح سواد آنها مورد ارزیابی صحیحی قرار بگیرد.» وی در تشریح دلایل خود برای کناره گیری از درس دادن در هنرستان های موسیقی می گوید:« عمده مشکل من با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. نظام فرهنگی کشور را سر دوراهیهایی که در موضوعات مختلف هست قرار دهیم و بخواهیم که تصمیمگیری شود؛ در غیر این صورت، وحدت رویه وجود نخواهد داشت، چنان که گاهی دیدهاید به برخی موسیقیها ـ مثلاً رپ ـ مجوز داده میشود و گاهی به طور کلی نفی می شود.

خريد كتاب موسيقي

شاید اجرای چند آهنگ بدون گذراندن دوره های تخصصی چندان مشکل نباشد اما چنانچه آموزش گیتار این ساز دوست داشتنی با تخصص و مهارت انجام گردد مطمئنا با درک چرایی و شناخت نت ها و آکوردهای مختلف صدایی خوش تر از آنچه تصور می کنید طنین انداز خواهد شد و آنگاه متوجه تفاوت ساز زدن یک فرد ماهر و غیرماهر خواهید شد چرا که یادگیری همین ریزه کاری ها در یک آموزش تخصصی از شما یک نوازنده ماهر خواهد ساخت. خوش گوشت نام دیگر لوزالمعده یا پانکراس است. اولین سوالی که پس از اعلام خبر درباره بیانیه راهبردی موسیقی به ذهن متبادر میشود این است که آیا این همان سند ملی موسیقی است؟ شما با خریداری این کتاب میتوانید این اطمینان را داشته باشید که کلیه اصولی که در آن فرا میگیرید به صورت کاملا استاندارد کمک شایانی به رشد شما میکند؛ اما نکتهای که در خرید این کتاب باید بدان توجه کنید، این است که این کتاب به صورت خودآموز نیست و توصیه میشود برای درک بیشتر این کتاب و فراگیری بهتر از یک مربی پیانو کمک بگیرید.

مبارزه با کتاب های موسیقی

اگر مشکلی نیست، پس چرا برخی مواقع ممنوعیت اعلام میشود و گاهی آموزش موسیقی در دانشگاهها، هنرستانها و آموزشگاهها تعطیل میشود؟ جمل الفلسفه (مقاله چهارم درباره موسیقی ایرانی)، تألیف محمد بن علی بن عبدالله بن محمد هندی، بهکوشش سیدمحمدتقی حسینی، تهران: مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب، ۱۴۰۰، ۱۵۰ ص. مناسبات معماری و علوم در ایران اسلامی، تألیف روحالله مجتهدزاده، تهران: فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران؛ مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری «متن»، ۱۴۰۰، ۲۳۰ ص. رساله در علم موسیقی: ترجمۀ الادوار فی الموسیقی، تألیف عمادالدین یحیی بن احمد الکاشی، تصحیح کاوه خورابه، تهران: فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران؛ مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری «متن»، ۱۴۰۰، ۱۲۸ ص. بوچارد، ترجمۀ احمد آزاد، میاندوآب: مبانی، ۱۴۰۰، ۳۹۰ ص. من هستم گیلگمش، نوشته سعید تشکری، تهران: کتاب نیستان، ۱۴۰۰، ۱۸۶ ص. کتاب سوم تجزیه و تحلیل موسیقی برای جوانان : نوشته لئونارد برنستاین از آهنگسازان توانای قرن بیستم و یکی از بهترین مدرسان تاریخ موسیقی. کتاب ششم راهنمای جامع موسیقی کلاسیک : یکی از نفیس ترین کتاب های موسیقی موجود در بازار ایران از لحاظ چاپی هست که توسط رضا رضایی ترجمه شده و ناشرش هم فرهنگ معاصره.. زمانی که رسانههای جمعی به این شکل نبوده، مهمترین ابزاری که ارزشهای فرهنگی، اخلاقی و دینی ما را منتقل میکرد، موسیقی بود؛ مثلا زمانی که مرحوم نورمحمد درپور یا مرحوم محمد ابراهیم شریف زاده میخواندند، مضامین اخلاقی و فرهنگ غنی اسلام و ایران را روایت میکردند.

کل وسایل کتاب های موسیقی

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با بیشتر بخوانید وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید