هفت قوی دلایل برای نگهداری دور از اجرای نما

برای اجرای این نوع نما استفاده میشود. در ساختمانسازی به سویه ی بیرونی یک ساختمان نما گفته میشود.به طور کلی نمای ساختمان از دو عنصر اصلی تشکیل شده که شامل ارکان و اجزا می باشد ارکان نما، ریتم های عمودی و افقی و سطح آسمانه (سقف) یک بنا محسوب می شود.و تمامی جزییاتی که در دید ۱۴۰ درجه عمودی و ۱۶۰ درجه افقی دید انسان میشود و همچنین طراحی درب و پنجره اجزا یک نمای خانه محسوب می شود. در حقیقت ، این نوع سرامیک به طور کلی به عنوان سرامیک های چینی در نظر گرفته می شود که نسبت به کاشی های سرامیکی غیر چینی از مزایای بالایی برخوردار است. عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به زیر کار محکم میشود. اما با سیستم معاملاتی در انتخاب مصالح محدودیت هایی پیش می آمد به عنوان مثال سرامیکهای پرسلانی که جذب آب بسیار پایینی دارند که به همین خاطر هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع مصالح را تقریبا می توان گفت که صفر است بنابراین امکان استفاده از این نوع سرامیک در نما در روش ملاتی وجود نداشت شرکت نمای خشک . در طراحی نما و اجرای نمای خشک به اصطلاح دست شما در انتخاب مصالح باز می باشد و می توانید هر نوع مصالحی قابل استفاده برای طراحی نما و طراحی داخلی بنا را در هر اندازه و ابعادی از ضخامت ۵ تا ۵۰ میلیمتر استفاده نمایید از مصالح پرکاربرد و رایج در اجرای این نما می توان به ورق کامپوزیت ، سرامیک خشک پرسلانی و غیره اشاره کرد .  This article was w​ritten by behsaznama Con​tent Gener ator Dem᠎oversion᠎.

هشت بیشتر جالب ابزار برای نمای خشک

در واقع نمای کرتین وال بهترین نمای شیشه ای ساختمان به لحاظ مسائل سازه در ارتفاع محسوب می شود. نمای سرامیک خشک رومی بهترین انتخاب برای افرادیست که طرفداران طراحی های تاریخی به ویژه رومی هستند. این پایهها نسبت به چسب در مقابل عوامل خارجی مقاومتر هستند و در صورتی که اصول اولیه نصب و اجرای نمای خشک به درستی رعایت شود، تا سالهای سال بدون هیچ مشکلی در جای خود باقی میمانند. برای همین تمهیداتی در جهت اینکه ساکن بتواند ببیند بدون آنکه دیده شود اندیشیده شد. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰ ) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد.

نمای سرامیکنمای سرامیک یا همان نمای سرامیک خشک پرسلانی از سری روش های نصب خشک بوده که در آن جهت ایمنی نما و سبک بودن بار مرده از روش سنتی ملاتی و دوغ آبی استفاده نمی شود . سرامیک به عنوان یکی از بهترین روکش های ساختمانی شناخته می شود که جذب آب ندارد و بر همین اساس بار مرده ای روی ساختمان ایجاد نمی کند. شرکت کارووین به عنوان یکی از پیشگامان در حوزه طراحی و اجرای نما خشک آماده است تا پروژههای شما عزیزان را به بهترین و بهصرفهترین شکل ممکن اجرا کند. مشتریان عزیز میتوانند با خیال آسوده پروژههای ساختمانی خود را به متخصصین کارووین بسپارند. آیا اجرای نما خشک توسط کارووین انجام می شود؟ محفظه ای خالی ، محفظه خالی نیز همچون عایقی برای محافظت از بنا در برابر شرایط جوی آلودگی های صوتی و غیر عمل می کند تهویه جریان هوای داخل این محوطه ها با توجه به محل قرارگیری ساختمان ، شرایط اقلیمی و نیاز آن منطقه قابل تغییر میباشد به عنوان مثال در شرایط اقلیمی گرم و مرطوب هوای داخل این فضا قابل تهویه می باشد اما در قلیم سرد و خشک طراحی به گونهای انجام میشود که هوا داخل فضای خالی محبوس شود تا برای بنا عایق بهتری باشد .

با آن که تمام فیلم ماهی و گربه در یک سکانس پلان اتفاق میافتد، کارگردان موفق به گذشتهنمایی (فلاشبک) شده است. یکی ازمزیت های HPL قابلیت ارتجاع و چگالی کم است، که از انواع نمای خشک ایمن در برابر زلزله به شمار می رود. برای هر یک از نماهای ساختمانی مصالح خاصی مورد استفاده قرار می گیرد که شما باید بدانید برای نصب و اجرای نمای سرامیک خشک هم متریال ها و مواد خاصی به کار برده می شود. اما در روش نصب نما خشک ساختمان، سنگها و آجرها یا هر متریال دیگری را با استفاده از زیرسازیهای آلومینیومی و بدون ملات در جای خود قرار میدهند. نمای خشک اصطلاحی است که در بین فعالین حوزه ساخت و ساز در ایران رواج یافته و منظور از آن ایجاد و اجرای نما بدون استفاده از ملات سنتی می باشد. در نمای خشک دیگر احتیاج به ملات و سیمان نمی باشد و از گیره و چسب استفاده می شود که بسیار مقرون به صرفه است چه از لحاظ انرژی و همینطور قیمت کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید