همه تکه‌ها شما می‌خواستید درباره بدانید نمای خشک و خیلی خجالت میکشیدمخجالت میکشیدم بپرسم

کاشی پرسلان با داشتن مقاومت بالا، زیبایی و جلوه مناسب و نگهداری آسان به گزینه ای پر کاربرد برای نما و کفپوش، دیوار پوش، پله ها و… دیوارها با پوشش خارجی سرامیکی خشک به دو صورت قابل اجرا هستند: نمایان و غیر نمایان یا مخفی که در آموزش طراحی و مدلسازی نمای سرامیکی به تفکیک هر کدام با پروفیل های جداگانه و سازه زیرسازی به صورت مرحله ای آموزش داده می شود. نمای سرامیکی به دو صورت خشک و تر یا به عبارتی با ملات اجرا می شود که سعی کردم هر دو نمونه را با تفکیک اتصالات مورد نیاز برای هر بخش و مدلسازی دقیق مهاربندی ها با جزئیات فازدو آموزش دهم. اینکه اگر نمای ساختمان تراز نباشد، قرارگیری ملات بر جدار سازه، عدم تراز بودن را کم کرده و میزان خطا را کاهش میدهد. به طور خلاصه میتوان گفت که این خودرو گزینه مناسبی برای خانوادههایی است که به دنبال خرید یک ماشین وارداتی کم استهلاک و کاربردی هستند.  Th᠎is  post h᠎as be en written by behsaznama Conte nt Generator ​DE MO .

اتصالات نمای خشک

حالا جدیدترین مدل این خودرو به عنوان یک ماشین وارداتی نهچندان گرانقیمت به ایران آمده و در بورس عرضه میشود. همان طور که از عنوان نمای خشک مشخص است ، تفاوت اصلی نمای خشک با نمای سنتی یا نمای ملاتی در نوع نصب مصالح نما به سازه ساختمان است. بعد از ایجاد این خطوط قطعاتی که کلمپ نامیده می شوند در داخل شکاف های ایجاد شده سفت می شوند و سرانجام این سرامیک ها روی ریل ها نصب می شوند. همانطور که اشاره شد، طرح های ساده ی پنل های اکسپوز برای ایجاد طرح های مدرن و زیبا بسیار مناسب می باشد. از آن جایی که سیستم نمای خشک به صورت مستقیم روی دیوار ساختمان قابل اجرا است و نیاز به برداشتن سطح دیوار موجود، نیست، اجرای این سیستم هیچ نوع ضایعات یا زباله ی ساختمانی ایجاد نمی کند و مزاجمتی از نوع آلودگی صوتی برای دیگران ندارد. در نماهای خشک ، متریال نمای ساختمان به کمک زیر سازه های فلزی و بدون استفاده از ملات بر روی سازه اصلی نصب می شود که این کار باعث سرعت و ایمنی و کیفیت و طول عمر نما خواهد شد. در واقع برای قرار دادن این نما، از اتصالات مخصوص و چهارچوبهای فلزی استفاده میکنند.

سیستم های مدرن نما

در دورههای پسین، از تل تخت همچنان بهعنوان یک دژ بهرهبرداری میشد، حال آن که کاخها رها شده و از مصالح آن دوباره استفاده شد. برای ساخت نماهای خشک مورد استفاده قرار می گیرند که در میان این مواد ، سنگ اسلبکو به علت دارا بودن مزیت های سنگ های طبیعی و مصنوعی موجود در بازار ایران ،بیش از دیگر مواد مورد توجه قرار دارد . بعد از بازکردن در صندوق متوجه میشوید که عمق محفظه این بخش خیلی زیاد نیست، اما پهنای مناسب آن باعث میشود تا حجمی در حدود ۳۸۸ لیتر اسباب و لوازم در آن جا بگیرد. تهویه جریان هوای داخل این محفظه با توجه به شرایط اقلیمی محل قرارگیری ساختمان و بسته به نیاز آن منطقه قابل تغییرمی باشد. بررسی کیا ریو ۲۰۲۳ از لحاظ نوع طراحی کابین و کیفیت و کمیت این بخش هم نشان میدهد که نمای داخلی نسبت به مدل پیشین تغییر و تحول چشمگیری نداشته و تقریبا همان داشبورد نسخه قبل از فیسلیفت، در ریو ۲۰۲۳ نیز کماکان مشغول به انجام وظیفه است.

پنل HPL نما از اوائل دهه 80 وارد بازار ایران گردید. استفاده از نماهای خشک در ساختمان ها برای اولین بار به دهه ی 70 میلادی برمی گردد ، درست زمانی که آمریکایی ها بر روی آسمان خراش های عظیم به نصب سنگ به روش خشک اقدام کردند ، در ایران نیز برای اولین بار در دهه ی 70 شمسی استفاده از نماهای خشک مورد استقبال قرار گرفت . در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی، از ملات استفاده نمی شود و سطح رویه نما را به وسیله اتصالات مکانیکی و عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می شود . لازم به ذکر است که هر چه مصالح مورد استفاده برای رویه ابعاد بزرگتری داشته باشند، میزان هزینه ای که برای مصالح زیرسازی پرداخت می شود کمتر خواهد بود. مصالح مورد استفاده برای زیر سازی و رویه نما باید از نظر زیبایی هم بررسی شوند که با هم تطابق داشته باشند. آنگاه با بستن پیچ داخل نما حاشیه های رولپلاک گشوده می گردند و از پشت خیلی محکم به بدنه ملات یا بنا می چسبند. چسب زدن پشت سنگ (چسب سنگ) و نصب سنگهای ریخته شده با پیچ و رولپلاک. اجزای این نوع نما عایق حرارتی هستند که با اتصالهای فلزی مانند پیچ و مهره و تجیزات مکانیکی یا چسب زیر کار محکم میشود.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت اتصالات نمای خشک.

دیدگاهتان را بنویسید