واقعاً با خرید کتاب های موسیقی چه اتفاقی می‌افتد

نی از قدیمیترین این نوع است و شامل یک لوله استوانهای از جنس نی بوده که دارای هفت بند و شش گرهاست. قدیمیترین و رایجترین نظریههای غربی هنر، هنر را تقلید طبیعت میدانند. در قرن يازدهم ميلادي، ساز عود كه اعراب آن را العود مي ناميدند، پس از حمله ي اعراب به اسپانيا، وارد اروپاي جنوبي شد. طبق متون تاریخی پیش از حمله اعراب به ایران، زرتشتیان با آهنگهای گروهی یا تک نفره آشنا بودند. زماني كه گوش شما با انواع سبك ها آشنا شود، به راحتي مي توانيد سبك مورد علاقه ي خود را انتخاب و تشخيص دهيد. سبك بلوز Blues موسيقي اصيل سياه پوستان آفريقايي است كه به آمريكا مهاجرت كردند، و سبكي بسيار تاثيرگذار و عميق است. تكنيك يا روش خاصي در سبك پاپ وجود ندارد، و در واقع هر سبكي كه در آن فعاليت مي كنيد، با كمي انعطاف پذيري و خلاقيت مي تواند به اثري محبوب و پاپ تبديل شود. در ابتداي قرن دهم، كم كم گيتار نقش تاثيرگذار و عميق خود در سبك فلامنكو را پيدا كرد و در اين سبك، رواج پيدا كرد. در همين راستا نت نويسي و نوشتن قطعات ساخته شده رواج پيدا كرد، موسيقي روز به روز مردمي تر شد، و قطعات ساخته شده مورد پسند همگان واقع مي شد.

كتاب موسيقي هادئة

گيتار كلاسيك بيشتر از ساير گيتارها در ايران رواج داشته و طرفداران زيادي دارد، و به همين دليل خريد و فروش آن نيز بيشتر و راحت تر صورت مي گيرد. در تمام استانهای ایران نواختن آن متداول است و بیشتر در میان طوایف لر و بختیاری رواج دارد. با اين وجود براي نوازندگان مبتدي، در ابتداي مسير اين سوال پيش مي آيد كه نواختن با پيك بهتر است يا با انگشت؟ پيك آپ در گيتارهاي الكتريكي نقش يك ميكروفون را دارد، و سيگنال ها را بوسيله ي يك سيم به آمپلي فاير مي فرستد. با توجه به منابع ذكر شده در بالا و بسياري منابع متنوع ديگر، مي توان به اين جمع بندي رسيد كه ساز گيتار، سازي است با ريشه ها و گذشته اي ايراني. نقطه تماس دست با سيم هاي گيتار، ناخن ها يا نوك انگشتان است كه باعث بوجود آمدن ارتعاش و ايجاد صدا مي شود. تکنیک نواختن این ساز با دو دست و انگشتان به گونهای است که آن را جزو پر تکنیکترین سازهای کوبهای قرار دادهاست. این ساز ضربی که از حلقهای چوبی تشکیل شده که بر یکی از سطوح جانبی دایرهای شکل آن پوست کشیده شدهاست، این ساز را با ضرب سر انگشتان هر دو دست مینوازند.

توالی آواز – ضربی (قطعات متر آزاد و قطعات با متر مشخص) در کتاب حفظ شده و از طولانیکردن جملات آواز پرهیز شده است. شورانگیز تلاشی است برای برانگیختن شور و شوق هنرجویان سنتور برای یادگیری دستگاهها و ردیف موسیقی ایرانی؛ کتابی است برای هنرجویانی که میخواهند با کلیتی از دستگاههای موسیقی ایرانی و مهمترین گوشههای آن آشنایی یابند. مهمترین کرناها، کرنای شمال، گیلان و کرنای مشهد و بختیاری است. بیش از دوهزار سال است که غرب و شرق به قدرت موسیقی در برانگیختن احساسات اذعان کردهاند. موسیقی آهنگین یا رِنگ (Rhythmic) به موسیقیهایی گفته میشود که دارای وزن باشد مانند آهنگهایی که برای رقص ساخته شده باشد؛ پیشدرآمد، مارش و غیره. هرچند تاکنون چند جلد کتاب مجموعه تصنیفهای قدیمی برای سنتور تنظیم و منتشر شده است، مؤلف برای پرهیز از تکرارْ از آنها استفاده نکرده و تصنیفهایی دیگر را برگزیده و اکثر آنها را خود به نت درآورده است. سازهای شستیدار سازهایی هستند که برای نواختن آنها از صفحهکلید استفاده میشود. هركدام از سبك هاي مورد بررسي حاصل يك دوره ي تاريخي خاص، و مقتضيات آن برهه از تاريخ بوده اند، هنرمندان تحت تاثير شرايط روز، و يا به سفارش درباريان و نجيب زادگان قطعاتي را خلق مي كردند.

کتاب های موسیقی دهم

بنابراين مي توانيد هم زمان كه در حال يادگيري اصول اوليه هستيد، سبك مورد علاقه ي خود را نيز پبدا كنيد و در ادامه ي مسير، در آن سبك آموزش ببينيد. ظاهر گيتار بيس شبيه به گيتار الكتريك است، با اين فرق كه اندازه ي آن از گيتار الكتريك بزرگتر است و چهار سيم دارد، البته انواعي از گيتار بيس هم پنج يا این کتاب شش سيم دارند. از سازهای دیگر میتوان از قیچک نام برد که قژک هم مینامند. گیتار یکی از دیگر سازهای زهی با ریشهٔ اسپانیایی است که انواع مختلف، چهار سیم، شش سیم، هشت سیم، دوازده سیم و… این ساز شامل جعبهای ذوزنقهای است و از ۷۲ رشته سیم سفید و زرد تشکیل یافتهاست. دارای کاسهای بزرگ و دستهای کوتاه که در آغاز سه رشته سیم داشتهاست. این ساز در مناطق مختلف ایران دارای اشکال و فونکسیون گوناگونی است. چه مطالبی در این کتاب یاد میگیرم؟ در منبع ديگري درباره ي گيتار، كتاب “گيتار كلاسيك از 1800 تا امروز” نوشته ي موريس جي سامرفيلد اينگونه نقل شده كه ريشه ي اصلي ساز گيتار چهارتار ايراني بوده است. صداي گيتار كلاسيك بسيار گرم و دلنشين است و در قطعات موسيقي كلاسيك و پاپ كاربرد داشته و نواخته مي شود.  This artic᠎le was creat ed wi th the  help ᠎of G​SA᠎ Content G enerator DEMO​.

دیدگاهتان را بنویسید