وقتی اجرای نمای خشک سنگ به معنای بیشتر از نقد است

در این نوع اجرای نمای آجری باید در ابتدا یک لایه پلاستر سیمانی روی سطح نما پوشیده شود و پس از آن آجرها نصب شوند. اما با اجرای نما بصورت ملاتی محدودیت هایی برای انتخاب نوع مصالح به وجود می آمد. زیباترین و خاص ترین نماها، حتی اگر توسط بهترین معماران طراحی شده باشند، در صورتی که در اجرای آن ها از مصالح مرغوب و مناسبی استفاده نشود، به شکست در ایجاد یک نمای ایده آل منجر خواهد شد. طیف گستردهای از سیستمهای سایبان خورشیدی وجود دارند که ممکن است به عنوان بخشی از نمای ساختمان مورد استفاده قرار گیرد و در آن گنجانده شود. استفاده از سرامیک میتواند جلوهی ساختمان شما را چند برابر کند، اما این مصالح به جز جنبهی زیبایی، محاسن دیگری نیز دارد که در ادامه به آن میپردازیم، اما قبل از آن میخواهیم کمی با انواع و روشهای اجرای نمای سرامیک آشنا شویم. نمای خشک این روزها جلب توجه زیادی کرده است و اگر شما قصد دارید که نمای زیبا و کاربردی اجرا نمایید و با معایب و مزایای آن آشنا شوید ما را تا آخر مقاله همراهی کنید.

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

در پایین چند نمونه از مواردی که باید رعایت شود ذکر شده است:هرگونه قطعه ای که از قبل مانده شامل کفپوش، لمینت و یا ورقه هایی که قبلا بر روی کف نصب شده بود باید تعمیر و یا به طور کامل جایگزین شود.هرگونه ترک بر روی سطح بتنی اجرا شده در زیر کار باید تعمیر و یا به وسیله ی مصالح از بین برنده ترک پوشیده شود.چوبهایی که خراب شده و از بین رفته باید جایگزین شود و به صورت مناسب تقویت شود. این فاصله جهت انبساط قائم نما و نیز خیز تیر پیرامونی سازه بر اثر اعمال بارهای زنده است. ✅ بند کشی آجرنما در اصل به ملاتی گفته می شود که در فاصله بین اجر نماها قرار میگیرد. سرامیک خشک پرسلانی تولید شده مخصوص نما به دو شکل کلی در بازار صنعت ساختمان کشور عرضه می گردد که شامل سرامیک مجوف پرسلانی و سرامیک تو پر پرسلانی که اصطلاحا سرامیک یک سانتی متری و یا فول بادی نیز گفته می شود.

سیستم های نمای خشک نامشهود نیز به سری دیگری از سیستم ها گفته می شود که بست های مورد استفاده در این سیستم ها ، پس از نصب نما مطالب بشتر قابل مشاهده نمیباشند. این نما ها علاوه برا استحکام و مقاومت، زیبایی و جلوه ویژه ای به ساختمان می دهند. 4. پنجره ها، درز ها، برآمدگی ها و نقاط کور ساختمان بایستی با دقت و تمرکز زیاد آب بندی شود. در اجرای نمای سنگ خشک که به نسبت حالتهای بعدی از قدمت کمتری در ایران برخوردار بوده ابتدا سنگ نما را شاسی کشی و قالب بندی میکنند. متریال ها و مصالح زیادی با تفاوت های بسیار برای ساخت نما به روش خشک مورد استفاده قرار میگیرند، که از رایج ترین آنها عبارتند از : سرامیک پرسلانی – تراکوتا و سفالینه کرتین وال صفحات آلومینیوم کامپوزیت فایبر سمنت برد ، ترموود و … از آنجایی که سرامیک و کامپوزیت، از جمله متریالهای مدرن و پرکاربرد در صنعت نماسازی هستند، در این مطلب قصد داریم که به معرفی این دو متریال بپردازیم و این دو را با هم مقایسه کنیم تا انتخاب را برای شما سادهتر کنیم.

A᠎rtic le was created  wi th behsaznama  C onte᠎nt Gene rator DEMO!

بیایید کمی با این متریال پرکاربرد آشنا شویم و مزایا و معایب آن را با هم بررسی کنیم. در کل بندکشی برای استحکام آجر و چسبندگی آن به دیوار و همچنین برای جلوگیری از نفوذ آب به سطح زیرین آجر و جلوگیری از تخریب آجر نما و افتادن آن بسیار لازم است. شروع بندکشی باید ۲۴ ساعت بعد از اتمام نصب آجر نما باشد. فاصله بین آجر و آهن بستگی به اندازه در هزینه و اتلاف انرژی دارد. فاصله زیادی دارند. در دنیای مدرن امروزی، بهترین آجر نمای ساختمان در طرحها، رنگ ها و ابعاد مختلف برای کاربرد های گوناگون، تولید می شود. برای نحوه بندکشی آجر دکوراتیو، نسوز و… ✅ نحوه بندکشی آجر دکوراتیو، نسوز و… یکی از بهترین مصالح برای بندکشی آجر دکوراتیو، نسوز و سایر آجر نماها، استفاده از پودر بند کشی آجر است. نمای آجر معمولی عایق صوت خوبی نیست. نصب نمای خشک ، روشی کاملاً مطمئن و رایج است. نصب نما به روش خشک،روشی کاملا مطمئن و رایج است. ✨ بند کشی آجر نما چیست؟ ✅ مصالح بندکشی آجر نما با توجه به نوع آن از ماسه، سیمان سفید، خاک سنگ به میزان یک سوم، پلیمرهای پودری و مقداری آب تشکیل شده است. آجر نسوز نما یکی از این محصولات می باشد که در بیش از ۱۰۰ ها طیف رنگی در کارخانه آجر نسوز تهران تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید