پرسش راه کرتین وال خود را سنگ کنید؟ این را بیاموزید

هر چند نصب خشک سنگ نما مانع ترکخوردگی و شکستگی بعد از نصب سنگ میشود امّا در حین نصب چنانکه دقت و مهارت لازم وجود نداشته باشد به سنگ آسیب وارد خواهد شد. دیدی که از نمای ساختمانهای قدیمی داریم شاید به یک دیوار ساده آجری و یا سنگی در نمای خارج و یک نمای گچی که با رنگ پوشیده شده است. همانطوری که بیان کردیم این نما در انواع گوناگونی تولید می شود که هر یک از آنها ویژگی های خاص خود را دارند. به دلیل ساختار ویژه ای که دارد به جز وزن خود بار دیگری را تحمل نمی کند، بنابراین در برابر نیروی زلزله و تکان های آنی مقاومت بسیاری از خود نشان می دهد. این نمای ساختمانی کاملا به طور صنعتی تولید می شود و در واقع از دسته نماهای خشک یعنی نماهای تهویه شونده محسوب می شود و جزئیات آن طوری طراحی می گردد که ساختار تمام آلومینیومی آن در مواجه با تنشهای وارده از جابجایی سازه اصلی ساختمان در زلزله، نیروی مستقیم زلزله و باد، نشست های احتمالی و وزن خود نما کاملا منعطف عمل کرده که بخاطر همین قابلیت به آن self-support یا خود ایستا گفته می شود.  This po st h᠎as be​en c re at᠎ed wi​th behsaznama Cont​ent  Ge ne​rato᠎r DE MO.

خشک، بتن اکسپوز، سنگ خشک، کامپوزیت آلومینیوم و …

نصب قطعات این نوع از نما بسیار آسان است، چرا که آنها را اندازه گیری کرده و در کارگاه دقیقا در همان اندازه تولید می شود. دتایل کرتین وال انواع گوناگونی دارد که آن را به دو گروه اصلی سیستم یونیتایزد و سیستم نمای لامل تقسیم کرده اند. یکی از تفاوت های اصلی این نما با نمای های دیگر فریم آهنی آن است، فریم سایر نماها آلومینیومی می باشد. سرامیک پرسلانی نسبت به سرامیک معمولی در مواد اولیه مقداری تفاوت دارد مثلا خاک رس یکی از مواد اولیه سرامیک پرسلانی است و این سرامیک مقاومت و دوام خیلی بالاتری داشته در دمای بالاتری نیز ساخته و تولید می شوند. گروه مهندسی نماهای خشک شابلون از سال 1390 با هدف مشاوره ،طراحی و اجرای انواع نمای خشک شامل کرتین وال ،سرامیک خشک، بتن اکسپوز، سنگ خشک، کامپوزیت آلومینیوم و … انتخاب نوع این نما به نوع ساختمانی هدف بستگی دارد. با این روش شدیداً در زمان ساخت بنا صرفه جویی میشود.

نمای خشک مدرن

 This post was w ritten by behsaznama​ C᠎ontent  Generator DE MO.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

سرامیک از زمان های گذشته در ساخت لوازم و کف پوش استفاده می شد. بنابراین اگرچه در زمان نگارش این مطلب، عایقکاری با استفاده از ملات ماسه-سیمان همچنان مقبولیت و فراگیری عام در حد ایزولاسیون با مواد قیری را ندارد، اما همانطور که در بالا اشاره شد، آییننامه ایزولاسیون روی کرسی با استفاده از مصالح قیری را صراحتاً نحوه نصب نمای خشک مردود میداند. یزد یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که با توجه به مکان های گردشگری که دارد، به عنوان شهر توریستی شناخته می شود. بنابراین این روش به نیروی کار ماهر و در عین حال گران نیازمند است و هزینۀ نصب را مقداری افزایش خواهد داد. برای تحقق یک ساختوساز با کیفیت، نیاز به استفاده از مصالح و ابزار با کیفیت و نیز بهکارگیری دانش، مهارت و نیروی کار متخصص میباشد. در سیستم نمای خشک متریال نما توسط زیرسازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال می شود که باعث طولانی شدن عمر نما می شود.

ی ساختمان می رسد که باید با دقت خاصی طراحی شود.

از مزایای استفاده از سرامیک به عنوان نمای خشک آن است که دوام بسیار بالایی دارند و پس از گذشت سالها، همچنان زیبایی و جلوه خود را حفظ میکنند. اغلب افرادی که به جلوه های بصری اتاق پذیرایی خود اهمیت ویژه ای می دهند، پرده ساتن را برای این مکان انتخاب می کنند. اغلب افرادی که در همهی امور استفاده از روشهای جدید را به روشهای قدیمی و سنتی ترجیح میدهند، در این خصوص نیز از طرفداران نماسازی خشک هستند. بعد از انتخاب پروفیل، نوبت به تهیه نقشه آهن کشی نمای ساختمان می رسد که باید با دقت خاصی طراحی شود. نقشه فاز 2 شاسیکشی شامل اطلاعات مربوط به نما است. شرکت آرمن طراح و مجری انواع نما ، مفتخر است که مدرن ترین و زیبا ترین نماها را برای ساختمان شما به ارمغان بیاورد. مهندسان ما صبورانه پاسخگو تمامی سوالات شما خواهند بود. شما باید بدانید اولین نماهای شیشه ای که به صورت بسیار ابتدائی نصب می شده، نمای دتایل کرتین وال بوده است. جایی که برای اولین بار دیوارهای انگلیسی دو لبه ساخته شده است که در آن دیوار داخلی از آجر ساخته شده است ، به گونه ای که در کف آن قرار داده شده و کاملاً مستقل از ساختار بیرونی است.

دیدگاهتان را بنویسید