چرا شکست با اجرای نمای خشک از شما} آسان‌تر است ممکن است فکر کنید

بتنهایی که به عنوان نمای بیرونی و داخلی سازه مورد استفاده قرار میگیرند، اصطلاحا با عنوان «بتن معماری» (Architectural Concrete)، بتن تزئینی، بتن اکسپوز یا بتن نما شناخته میشوند. نمای سرامیک خشک پرسلانی برای کاربری های مختلف تجاری، اداری ، مسکونی و همچنین بخش های داخلی ساختمان ، پایانه ها و ایستگاه های مترو و . در هنگام انتخاب طراحی خارجی ساختمان با روش نصب سنگ نما توجه به نوع سنگ، تجهیزات کاربردی برای اجرای نمای سنگ ساختمان در کنار مواردی مثل تغییرات آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است. سنگ نما باید ویژگیهای خاصی داشته باشد تا بتواند در برابر این عوامل دوام بیاورد. 6. رنگ آن با ثبات باشد و در برابر بخارها و گازها و پرتو آفتاب پایدار باشد. نمای ساختمان به دلیل قرار گرفتن در معرض شرایط جوی (باران، یخبندان، آفتاب و آلایندهها) از اهمیت خاصی برخوردار است. سنگ باید متناسب با شرایط اقلیمی انتخاب گردد مثلاً در مناطق سرد و مرطوب، سنگ باید دارای تخلخل بسیار کم باشد و گرنه ممکن است بر اثر یخبندان متلاشی شود یا در مکانهایی که امکان وزش طوفان شن وجود دارد، سنگ در معرض سایش بوده و باید مقاومت به سایش بالا داشته باشد. وجود ناخالصي به صورت مجتمع در يک نقطه و يا يک امتداد، نقطه ضعف بوده و مي¬تواند باعث تخريب سنگ شود . Th is c ontent was cre at ed by behsaznama ​Cont᠎en᠎t Generato r DE MO.

اجرای نمای خشک آجری

وجود ناخالصی به صورت مجتمع در یک نقطه و یا یک امتداد، نقطه ضعف بوده و میتواند باعث تخریب سنگ شود . یکی دیگر از مسائلی که در سیستمهای سنتی معمولاً دیده میشود، به وجود آمدن شکافهای غیر همسطح میباشد که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از میزان کاری اولیه صورت میگیرد و معمولاً هم بدون خراب کردن قابل اصلاح نیست ولی در روشهای اجرای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده (ملات) استفاده نمیشود، میتوان در موقع اجرا و حتی پس از تمام شدن کار به سادگی نسبت به میزان کاری خطاهای احتمالی حتی در حد میلی متر اقدام نمود و حتی طی سالیان بعد از استفاده نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگها یا سرامیکها و… سیستم نمای خشک بدون برداشتن سطح دیوار موجود، مستقیماً بر روی دیوار قابل اجرا بوده و بنابراین اجرای این سیستم بدون ایجاد ضایعات و زبالههای ساختمانی معمول و همچنین بدون ایجاد سرو صدامیباشد. مدتی است که شهرداری و متولیان امر شهرسازی تربت حیدریه نماسازی ساختمان های در حال احداث را اجبار کردهاند و بدون نماسازی مجوز پایان کار را صادر نمی کنند.

این عمل و اقدام شهرداری در نماسازی اجباری ساختمان ها پسندیده و جای تقدیر دارد که باعث می شود دیگر شاهد نماهای خشک و خشن سیمانی و آجری در سطح شهر نباشیم و نماهای متنوع چشمان ببینده را نوازش می دهند. هرچه ضريب هدايت حرارت کاهش يابد اختلاف دماي بين دو سطح افزايش مييابد ( شکل 2). بنابراين اگر براي گرم کردن فضاي داخل، انرژی مصرف نشود، دماي سطح داخلي براي شيشه يک جداره 4/.، براي شيشه دو جداره 3/9 و براي ديوار آجري 7/12 خواهد بود. موضوعی که در تربت حیدریه به چشم نمیخورد و اگر هرچه زودتر مدیران شهری شهرمان سعی در مدیریت چگونگی اجرای نماهای ساختمان های نوساز نکنند، دیرزمانی نخواهد گذشت که تربت حیدریه شهری با قدمت فرهنگی و تاریخی در کشور و خراسان بزرگ تبدیل به یک شهر رومی خواهد شد که بیتردید فرهنگ شناسان و تاریخ شناسان و یا مسافران را به تعجب وا خواهد داشت که چطور و چگونه یک شهر رومی در قلب خراسان سر بر آورده است. اما ایراد و اشکالی که در اجرای این طرح به وضوح دیده میشود، رشد بیرویه و لجام گسیخته اجرای نمای رومی است، که خود یک تهاجم فرهنگی محسوب میشود. تهاجمی که با تخریب مسجد شیخ یوسفعلی آغاز شد و با اجرای نماهای رومی ادامه یافته است.

تربت حیدریه با این مدیریت و یا مدیران شهری بیترید در آیندهای نه چندان دور تبدیل به یک شهر بی هویت خواهد شد. در این مقاله به اجرای نمای آجری که شامل سه دسته کلی زیر است، پرداخته شد. نماهایی که حتی اصول مهندسی اجرای آن رعایت نمیشود و با فرهنگ و هویت بومی ما بیگانه هستند و متاسفانه هیچ کدام از متولیان امر تلاشی برای جلوگیری از رشد قارچ گونه این عامل تهاجمی که خود به نوعی بیماری خود ایمنی محسوب میشود، نمیکنند. در این روش ملات و سیمان به کار برده نمیشود بلکه سنگ با استفاده از پیچ و مهره فلزی بر روی دیوار نمای ساختمان نصب میگردد. در سیستم نمای خشک برای اتصال آجرها به یکدیگر از ملات استفاده نمیشود. به شما پیشنهاد میدهیم برای طراحی نمای بیرونی ساختمان مناسب با بهترین هزینهای که در نظر دارید به متخصصان ما در آراز زرین ماندگار تا بتوانید برای سالیان سال با دیدن نمای زیبای ساختمانتان لذت ببرید و لازم نباشد هر از چند گاهی برای تعمیرات آن هزینه زیادی بپردازید.در کلام آخر باید بگوییم شاید اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به نماسازی سنتی با یک متریال مشخص در نهایت کمی برایتان گرانتر تمام شود، اما در مقایسه با مزایایی که دارد واقعا ارزشش را دارد و توصیه ما برای شما اجرای نما خشک می باشد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از مطالب بشتر ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید