چهار حقایق همه باید اجرای نمای خشک

متریال مصرفی در این پروسه نیز اعم از انواع فلزات و گالوانیزه، پروفیل، سرامیک، سنگ، شیشه و مصالح مشابه میباشد. اجرای نمای خشک با انواع مصالح اعم از فلز، سنگ، سرامیک، تراکوتا، و چوب و … پس از آن نیز این روش، بهتدریج پای خود را به کشورهای دیگر گشود و سرانجام، به کشور ما نیز راه یافت. شاید گاهی لازم باشد در کنار اجرای نمای ساختمان، به فکر رنگ و لعاب دادن به نما باشیم تا ساختمان پویا و زنده به نظر برسد؛ برای زیباسازی نمای آجری می­ توانید از نورپردازی نمای ساختمان استفاده کنید. طراحان و کارفرمایانی که یه نماهای مدرن و ساختمان های مدرن علاقه مند هستند، یکی از متریال هایی که به راحتی می تواند نیاز آنها را برطرف کند، این پانل ها می باشند. در این روش با استفاده از اسکوپ هایی که در سطح نما نمایان هستند، سنگ را بر روی زیرسازی نصب می کنند. فرقی نمیکند که از سیمان سفید استفاده کنید یا سیمان رنگی هر دو زیبایی خاصی به ساختمان میبخشند. در ساخت تمام ساختمان ها از آن استفاده می شود این محصول یکی از محصولات قدیمی به حساب میآید و بنابراین تاریخ بسیار ارزشمندی در ساختن ما از خود به جا گذاشته است این نمونه توسط ایرانی ها ساخته شده است و دارای طراحی زیبا هست این محصول مدل های فراوانی دارد و شما مطابق با سلیقه تان می توانید از آن استفاده کنید. C onte᠎nt has be en g᠎en erat ed by behsaznama C onte nt Ge​nerato᠎r DE MO.

اجرای نمای خشک سنگ

شما میتوانید این محصول را در رنگهای تیره و قهوهای مایل به قرمز خریداری کنید. در این سیستم اجرایی متصل کردن آجر ها به یکدیگر از ملات استفاده نمیشود و تایل های آجر به کمک گیره و یراق آلاتی به یکدیگر متصل می شوند. 2. بندکشی با دقت و ظرافت و به صورت اصولی انجام شود چرا که در غیر این صورت آب از درزها به زیر آن نفوذ میکند و در فصول سرد سال دچار یخزدگی و در نهایت کندن آجر از نما میشود. رنگ بندی متناسب مصالح کاربردی، یکی از ویژگی های بارز و جذاب یک نما به شمار می آید، و اگر انتخاب رنگ مصالح با دقت و به درستی صورت گیرد، می تواند کیفیت و مرغوبیت مصالح به کار گرفته شده در نمای ساختمان ها را به نمایش بگذارد. این روش از دهه ۷۰ میلادی در امریکا، بر روی نمای ساختمانهای بلند مرتبه و آسمانخراشها اجرا میشود.

در سیستم نمای خشک مصالح مورد استفاده برای نما با زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی روی سازه اصلی ساختمان کار می شود و در نهایت عمر نما افزایش پیدا می کند حتی در صورتی که نصب آن صحیح و مهندسی باشد می توانید مطمئن باشید که در شرایط سخت جوی هم به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد و آسیبی نخواهد دید. ۱- پس از متصل کردن عایق حرارتی با کمک چسب و یا اتصالات به دیوار زیرین و اجرای چهارچوب روی آن، آجرها با کمی فاصله به چهارچوب متصل می شوند که این فاصله باعث به وجود آمدن یک عایق حرارتی برای ساختمان خواهد شد. در اجرای نمای ساختمانها از مصالح مختلفی استفاده میشود. در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی، از ملات استفاده نمی شود و سطح رویه نما را به وسیله اتصالات مکانیکی و عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می شود . همچنین رعایت تقارن و تناسب موجود در معماری کلاسیک و استفاده از مصالح سنتی مانند آجر سنگی و چوب در اجرای نمای خشک از دیگر ویژگی های این سبک می باشد . اما باید در نظر داشته باشید که برای ساخت نمای سیمانی باید از بهترین متریال استفاده شود تا کیفیت ساختمان و نما حفظ شود.

با توجه به کاربرد این نوع نمای مدرن در اقلیمهای مختلف آب و هوایی، از مصالح گوناگونی در آن مجموعه ها استفاده میشود. چسباندن آجر با استفاده از ملات باعث می شود که نما و بدنه به خوبی باهم پیوند بخورند و از استحکام بالایی برخوردارشوند. مزیتهای دیگر حاصل از بکارگیری این روشهای نوین، شامل کاهش تلفات مصالح ساختمانی، رسانیدن میزان پرتی و دورریز به حداقل ممکن و امکان رگلاژ سازههای تولید شده میباشد. بیشترین کاربردهای این نوع نمای خشک، با بکارگیری سنگهای زینتی و بر اساس استانداردهای جدید ساختمان سازی شکل گرفته است. اینک و با استفاده از امکانات موجود، این نوع نما با بکارگیری منابع تولید و عرضه متریال مرغوب مصرفی، به پیشرفتهای شایانی در عرصه تولید و اجرا، نائل آمده است. آماده کردن سطح دیوار نما برای اجرا به گونه ای که سطح دیوار کاملاً تمیز و خشک و عاری از هرگونه گرد و خاک باشد. مزایایی نظیر کاهش زمان عملیات نصب، سبک و کم حجم بودن مصالح و مقاومت در برابر زلزله و بالاتر بردن سطح کیفی کار، تنها بخشی از این مزیتها هستند. This a​rticle was wri tten by behsaznama C ontent  Generator Demover sion.

دیدگاهتان را بنویسید