چه چیزی اتصالات نمای خشک نیازی ندارم را بدانید

یک نما در صورتی از طراحی ایده آل برخوردار است که پرتی و فضاهای هدر رفته در آن به چشم نخورد و کاملاً اصولی و با رعایت استانداردهای لازم طراحی شده باشد. در کنار اجرای یک طراحی زیبا، نورپردازی نما نیز می تواند به زیبایی هرچه تمام تر نمای ساختمان کمک کند. نحوه اجرای نمای خشک دارای مراحل و لایه های مختلفی است که اولین لایه آن زیرسازی و شاسی کشی است که با استفاده از پروفیل و شاسی های فلزی و انواع مختلف پیچ و پرچ انجام میشود و در واقع نگهدارنده وزن نما این پروفیل ها و قاب های فلزی هستند که به سازه اصلی ساختمان متصل شدهاند و نحوه عملکرد آنها براساس دیتیل اجرایی نمای خشک متغیر است. برای پوشاندن این بستها میتوان از رنگ کردن آنها استفاده کردز به آن دسته از اتصالات نمای خشک ساختمان که بعد از نصب کردن قابل مشاهده نیستند. کلیپس های بخصوصی برای بستن تایل های سرامیک پرسلانی وجود دارد که در زیر و بالای تایل ها از آنها استفاده می شوند. 5 قیمت كافي تمام ناشدني شده این بر پيوستگي نستوه سوگند به سرامیک خشک پرسلانی مجوف کمتر می باشد .

قیمت اجرای نمای خشک

نمای خشک آجری یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین انواع نما خشک ساختمان است. معماران می بایست در ابتدا ساختمان های موجود در سطح آن منطقه را بررسی کرده و با توجه به دستاوردهای خود، دست به خلق شاهکارهای آجری مورد نظرشان بزنند. اگر نمای ساختمان خاصی را در اطراف خود سراغ دارید، عکس های آن را با ما به اشتراک بگذارید. همکنون انواع آجرنما که دارای دوام و رنگهای متنوعی هستند در قسمتهای مختلف ساختمان از جمله شومینه، حمام و نمای ساختمان به کار میروند. نکته قابل توجه در مورد این متریال به نسبت کناف و پنل های گچی، ضد آب بودن این پنل ها می باشد که این متریال را مناسب استفاده در نما و محیط های دارای رطوبت می کند. ممکن است تصور کنید نمای آجری دارای مقاومت کمی می باشد و امکان نفوذ رطوبت به آن بسیار بالاست. در نماهای آجری از نبشیهای فولادی به عنوان تیرهای نعل درگاهی استفاده میشود. بر خلاف نبشیهای تکیه گاهی، تیرهای نعل درگاهی به منظور تامین امکان جابه جایی نسبی به سازه متصل نمیشوند، بلکه به صورت ساده بر روی نما قرار میگیرند. همانند نبشیهای تکیه گاهی در تیرهای نعل درگاهی نیز باید حفره های زه کشی تعبیه شود.

بارهای قائم نماهای آجری، یا به وسیله فونداسیونها تحمل شود یا در تراز هر طبقه به نبشیهای تکیه گاهی منتقل میشود. طراحی نما در چند سال اخیر، به گونه ای ترند و تخصصی شده است که برای هر پیمانکاری، استخدام یک طراح نمای حرفه ای، دغدغه ی جدی به حساب می آید. قبل از استفاده از چسب لازم است پلاستر سیمانی روی دیوار اجرا شود.چسب باید در قسمت پشت آجر، سنگ و یا سرامیک پهن شود، به گونه ای که هیچ قسمت چسب نگرفته ای در پشت قطعه وجود نداشته باشد. بر طبق تحقیقات، استفاده از نمای سنگ در اقلیم های گرم و خشک، موجب هدر رفتن ۱۰ الی ۲۰ درصد انرژی می شود. اسکوپ سنگ می تواند با و یا بدون مفصل ، در نقاط انتخاب شده در بدنه سنگ که شکاف داده شده است ، ثابت شود. به دلیل اینکه در نمای خشک چهارچوب های فلزی برای قالب و الگوی اجرای نما استفاده می شود می توان آن را بدون استفاده از داربست اجرا کرد ، این روند باعث میشود که سرعت اجرای نمای خشک به اندازه چشم گیری افزایش یابد و تقریباً ۵۰ درصد در زمان اجرای پروژه صرفه جویی می شود .

اجرای نمای آجری با ملات سیمان: از روش ­های سنتی برای نصب آجر نما بر روی ساختمان، استفاده از ملات سیمان است. برای مثال در منطقه ای که اکثر ساختمان ها نمای سنگی دارند، استفاده از نمای آجری توصیه نمی شود. نمای ساختمان و طراحی نمای ساختمان های شهری به نمای شهری شکل می دهد، از این رو طراحی نمای ساختمان ها با کاربری های مختلف باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشد. توجه به نوع کاربری فضا نیز از جمله مواردی است که در طراحی نما باید بدان توجه شود. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰ ) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از مطالب بشتر سقوط نما خواهدشد. This artic le was g​en erated ​by behsaznama᠎ Con tent ​Generator DE​MO!

دیدگاهتان را بنویسید