چه چیزی در مورد نمای مدرن بسیار جذاب است؟

سیستم نصب خشک , یک سیستم کاملا مهندسی است و برای پیاده سازی سیستم , ابتدا نمای پروژه نقشه برداری می شود و سپس با طراحی فاز ۲, نحوه اجرای نمای خشک ساختمان میزان دقت مصالح نما تعیین می گردد. یکی دیگر از مزایای نماهای خشک این است که می توان در زمان اجرا و یا حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به اصلاح خطاهای احتمالی در میلیمتر اقدام کرد و حتی امکان جا به جایی متریال نما و اصلاح آنها موجود است. در صورت سقوط سنگنما بر روی خودرو های پارک شده، عابرین و یا هر گونه خسارت دیگر عموما یک نفر از این چهار شخص مسئول است خسارت به وجود آمده است و باید در صدد جبران خسارت باشد. این خودرو در سال 1399 روی خط تولید کارخانه بهمن موتور قرار گرفت که از سال 1400 شاهد عرضه آن در بازار داخلی بوده ایم. الیت به عنوان تولید کننده درب و پنجره آلومینیومی و مجری نما و پیمانکار نما با داشتن مهندسان و معماران نمای خشک توانایی اجرای نمای مدرن ساختمان نظیر نمای کرتین وال، سرامیک پرسلانی، آلومینیوم کامپوزیت و … در این روش از دستگاه های شیارزن جهت ایجاد شیاردر پشت سرامیک ها استفاده شده که در داخل این شیارها کلیپس هایی از جنس آلومینیوم از طریق چسب های مخصوص قرار گرفته و تثبیت می گردند؛ این کلیپس ها امکان قرارگیری سرامیک ها را روی ریل های افقی آلومینیومی فراهم ساخته و در پایان نصب و رگلاژ نهایی سرامیک ها از طریق پیچ تنظیمی این کلیپس ها صورت می گیرد.این روش نسبت به روش کلیپسی ایمنی کمتری داشته زیرا شیارایجاد شده در پشت سرامیک ها باعث ضعیف شدن وکاهش مقاومت آنها می شود. Th᠎is a᠎rticle was c​re ated by behsaznama Conte nt G​ener ator D᠎emov​ersi᠎on.

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

امروزه جدیدترین سبکهای استفاده از سرامیک طرح سنگ مرمر را میتوان در نمونه بازسازی حمام و سرویس بهداشتی مشاهده کرد. کاهش هزینه ترمیم، افزایش عمر مفید و امکان بازیافت مصالح توجه به این نکته ضروری است که نماهای معمولی بعد از چند سال قطعاً نیازمند ترمیم و ایجاد گیرداری مجدد می باشند و این خود یعنی تحمیل هزینه ای اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در انتهای کار با توجه به عمر مفید کارهای دوغابی ۱۵ سال می باشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را تخریب نمود و این بدان معنی است که اگر هزینه ای – که حدود ۱۰ برای اجرای نماهای دوغابی صرف می شود بعد از اتمام کار ساختمان، باید بصورت کامل آن را مستهلک شده تلقی کرد . بار مرده روی ساختمان به وسیله این ویژگی کاهش پیدا خواهد کرد. به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط شرکت رونین پارس با پیشینه ای بیش از ۱۵ سال اجرا می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند.

امروزه در کنار دیوارپوشهای کاشی و کاغذ دیواری کاربرد انواع سرامیک طرح سنگ برای دیوار ساختمانهای مختلف نیز بسیار به چشم میخورد. سیستم نصب نمای خشک: نوع قرارگیری اتصالات مورد استفاده در نمای خشک برای مصالح مختلف با روشهای نصب مختلفی امکانپذیر است که بر روی قیمت اجرای نمای خشک اثر دارد. با توجه به کاهش قابل توجه وزن به ازای هر متر مربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش ملاتی , مقاومت ساختمان افزایش می یابد و و تاثیر بسیار زیادی بر ایمنی و پایداری نما در زمان زلزله و مهار فروریزی نما در لحظه ی زلزله خواهد داشت. کاهش وزن و حجم اسکلت و فونداسیون ۸۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش – کاهش حدود ۱۰۰ نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. اگر در اول کار طراحی ساختمان، نما بهصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده چشم گیری باقی می گذارد.

در سیستم اجرای نمای خشک آجری برای اتصال آجرها به هم از ملات استفاده نمی شود و از اتصالات خاصی چون گیره ها و یراق آلات استفاده می شود. قبل از اجرای نمای سرامیک خشک، متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و در نهایت باعث سقوط آن می شود که در این صورت خطرات جبران ناپذیری دارد. در انتها لازم است بدانید کاشی و سرامیک تفاوتهای زیادی با هم دارند که در مطلب تفاوت کاشی و سرامیک به آن به صورت کامل پرداختیم. بستگی دارد. به طور کلی در صورتیکه برای اجرا نمای سرامیک خشک از متخصصان کارازموده استفاده شود، کار اجرای نمای سرامیک خشک از سرعت خوبی برخوردار خواهد بود. این نوع سیستم نمای ساختمانی، با ایجاد سایه اندازی بر روی سطوح آفتابگیر، محاسن زیادی از نظر صرفهجویی تاسیساتی برای ساختمان دارد. This c​ontent w as g en​erated wi th G᠎SA​ C on​tent Gen erator Dem oversion!

دیدگاهتان را بنویسید