چه چیزی متریال نمای خشک نیازی ندارم را بدانید

بالا باشد تا عمر سازه را افزایش دهد. در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی، از ملات استفاده نمی شود و سطح رویه نما را به وسیله اتصالات مکانیکی و عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می کنند. با توجه به میزان خرابی سطح زیرین و مقدار کاری که زیرسازی سطح برای آماده شدن می برد، قیمت دستمزد آجر نما متر مربع متفاوت است. پیچ های این سیستم دارای واشرهای خاصی مس باشد که با بسته شدن بر روی قلاب ، شیارهایی ایجاد می کنند و موجب قفل شدن پیچ بر روی قلاب می شوند که از بازشدن پیچ جلوگیری به عمل می آورند . در ابتدا انکر در سوراخ آندرکات قرار می گیرد سپس با بسته شدن پیچ در داخل انکر، فشار ناشی از پیچ موجب باز شدن قسمت انتهایی انکر داخل خزینه می شود. بدین صورت بعد از خشک شدن ملات زیرکار و محکم شدن سنگها، می توان آنها را جمع کرد.

انواع نمای خشک

پس از خشک شدن پرایمر روی سطح (30 تا 45 دقیقه) از چسب های پایه سیمان با مشخصات فنی C2TE S1 برای نصب سرامیک استفاده کنید. توجه کنید که لایه عایق حرارتی با چسب و همینطور اتصالات مکانیکی به صورت جداگانه به بدنه ساختمان اتصال پیدا می کند. HPL صفحاتی هستند که از به هم پیوستن لایه هایی از جنس سلولز با رزین های فنولـیک در درجــه حــرارت حدود 180 درجه سانتی گراد و نیز تحت فشاری در حدود 80 بار در پرس های لمینیت تولید می گردند. بنابراین به منظور جلوگیری از جلب توجه می توان آن ها را با رنگ های کوره ای الکترواستاتیک متناسب با رنگ سرامیک پوشش داد. حالت بهینه ی استفاده از این سیستم در چیدمان افقی با بندهای افقی و عمودی در امتداد هم می باشد.این سیستم دارای فنر و ضربه گیر است که از لرزش پنل ها جلوگیری می کند. این سیستم بسیار بهینه در کاربرد پروفیل جهت نصب نماهای کوچک مقیاس است.

در این سیستم شیاری برد بتنی کلمپ هایی با مقاومت بالا جهت نصب بر روی پروفیل های آلومینیومی طراحی شده است به طوری که در ابتدا کلمپ ها بر روی پروفیل سوار شده و سپس لاستیک شیاری بر روی آن قرار داده می شود. در سیستم شیاری کلمپ هایی با مقاومت بالا جهت نصب بر روی پروفیل های آلومینیومی طراحی شده است به طوری که در ابتدا کلمپ ها بر روی پروفیل سوار شده و سپس لاستیک شیاری بر روی آن قرار داده می شود. در نهایت کلمپ و لاستیک در داخل شیار در محل آکس پنل ها جای می گیرد. روش های اجرای سنگ نما : سنگ از جمله مصالحی است که هم در نمای خارجی ساختمان و هم در نمای داخلی آن مورد استفاده قرار می گیرد. کلمپ های این سیستم برای نصب سنگ طبیعی به طوری طراحی شده اند که بدنه کلمپ کاملا در پشت پنل قرار می گیرد اما لبه های نگهدارنده ، از روی پنل نمایان است به همین دلیل این سیستم در گروه سیستم های نصب مشهود قرار می گیرد. اگر این مرحله صحیح انجام نشود، در هنگام بارندگی ها آب باران می تواند به سطح زیرین آجر نفوذ کند. A rt icle was g᠎en er at ed by behsaznama Content Genera tor DEMO !

بست های این سیستم در سطح نمای سرامیک قابل رویت می باشد. این لبه ها از روی پنل قابل رویت است به همین دلیل این سیستم از شیوه های نصب مشهود تلقی می شود. در این سیستم با استفاده از دستگاه های مخصوص در محل تعیین شده با عمق قابل کنترل، متناسب با نوع و ضخامت سرامیک، سوراخی که انتهای آن به اصطلاح پافیلی می شود ایجاد می گردد و کلیپس ها با استفاده از انکرهای آلیاژی به پشت سرامیک ها متصل شده و پلاک ها بصورت هنگ بر روی پروفیل های آلومینیومی افقی نصب و رگلاژ می گردند. این سیستم که در حال حاضر در اجرای بسیاری از نماها کاربرد دارد نمای خشک با آجر است که در اجرای آن از هیچگونه ملاتی استفاده نمیشود بلکه نما آجر با استفاده از تجهیزات و قطعات فلزی ازجمله ریل، پیچ و … انکر ها در این سیستم از یک بدنه انکر و پیچ M6 تشکیل شده اند که امکان استفاده از پیچ مغزی با مهره واشردار نیز وجود دارد . اجرای نمای آجری با طرح استاندارد یا کلاسیک : آجر کاری نمای ساختمان به صورت عرضی و با بند کشی معمول اجرا می شوند. سنگ هایی که برای نمای بنا انتخاب می شوند از استحکام و قابلیت های بیشتری در مقایسه با سنگ های مخصوص دکوراسیون این مطلب داخلی برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید