چه کسی اجرای نما را می خواهد؟

نما باید طوری اجرا شود تا آب به پشت آن نفوذ نکند و انباشته نشود. قبل از به کار گرفتن فولاد در امر ساختمان سازی ویا به طور کلی قبل از رواج صنعت فولاد کلیه سقف ها ساختمانها مخصوصاً در ایران با چوب و یا با قوس پوشانیده می شود ودر ممالکی که مانند ایران دارای جنگلهای فراوان نبوده اند از قوس بیشتر استفاده می کردنند به طوری که هنوز هم بعضی از ساختمانها را در یزد وکرمان وبم که در ناحیه کویری قرار دارند به وسیله قوس می پوشانند. در صورت استفاده از روش فلزی باید پروفیل های قوطی شکل به صورت عمود بر جهت نصب چوب ها و با فاصله ۵۰ سانتی متر قرار گیرند. بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. آخرین بخش از مراحل اجرای نمای ساختمان که باز هم توسط پیمانکار نما انجام می شود مربوط به اتصال مصالح مورد استفاده به بستر صاف حاصل از مرحله قبل است. شرکت ساختمانی آراز زرین ماندگار با ایجاد ساختاری منسجم، در بکارگیری تکنولوژی روز و در اختیار داشتن کادری مجرب از متخصصین، مهندسین و اکیپ های اجرائی توانمند توانسته است دانش و تجربه ارزشمندی را در صنعت ساختمان بدست آورد.این مجموعه در جهت تسهیل ارائه خدمات به همکاران بخش ساختمان خدمات تکمیلی خود را در بخش های صنعتی از بهترین های هر مورد انتخاب کرده تا بتواند محصول نهایی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه نماید،این شرکت با دارا بودن نمایندگی های انحصاری محصولات خارجی و همکاری با شرکت های ارائه دهنده خدمات مورد تایید خصوصاً در نمای ساختمان با تکیه بر دانش فنی و مهندسی آمادگی خود را جهت همکاری با مجموعه خوب شما اعلام می دارد. This c onte nt w​as done  by behsaznama Con tent Generat or D᠎em oversion!

نحوه نصب نمای خشک

مهم ترین بخش یک ساختمان، نمای ساختمان است؛ که علاوه بر زیبایی بصری، مقاومت زیادی در برابر تاثیر رطوبت بر بخشهای داخلی ساختمان دارد. متریال کامپوزیت آلومینیوم کاملا مدرن است و تنوع رنگی بالایی دارد اگر به سبک های مدرن و نماهایی با اشکال و طرح های متنوع علاقه دارید، طراحی و اجرای نما با کامپوزیت آلومینیوم گزینه مناسبی است. اگر در زمان کار، در محل های درز بندی شده آب نفوذ کند، ممکن است یخ بزند ودر نهایت، آجر و یا سرامیک از سطح نما کنده شود. زمانی که محیط از آب اشباع می شود در محل های درز بندی شده، آب می تواند نفوذ کند و ممکن است یخ بزند ودر نهایت، آجر و یا سرامیک از سطح نما کنده شود. ایده اصلی تأکید بر عملکرد و چشم پوشی از تزئینات و زیبا سازی با استفاده از مواد ، به ویژه شیشه ، فولاد و بتن است. ۱- پس از طراحی المان های نما، بر اساس طرح به دست آمده براکت ها به وسیله بست های مکانیکی به دیوار پشتیبان متصل می شوند. بر روی کار باتوجه به طرح نهایی ریسمان کشی کرده و شیشه ها را با توجه به ریسمان بر روی کار نصب می کنیم.حال مخلوط سنگ دانه ها و پودر سنگ و سیمان سفید با توجه به رنگ نهایی کار با هم مخلوط کرده و یک ملات یکنواختی را آماده کرده و با تخته ماله بر روی کار مابین شیشه ها را پر می کنیم.بعد از زمان حدود ۲۰ دقیقه که سیمان گیرش اولیه پیدا کرد با فرچه یا ابر خیس روی کار را شسته تا سیمان روی سنگ دانه ها پاک شود و سنگ دانه ها نمایان شوند.شاید لازم باشد در چندین مرحله این کار را تکرار کنیم.

چه کسی دیگری می خواهد درباره مجری نمای سرامیک خشک بیاموزد؟

مطالب طرح شده در این نوشتار، دستورالعمل اجرایی نما ( ضابطه ۷۱۴) می باشد که توسط برنامه به ارگانهای اجرایی از مورخ ۱۰/۱/۹۵ ابلاغ گردیده و لازم الاجرا می باشد و با توجه به اهمیت ویژه آن عینا نقل می گردد. سنگ از قدیمیترین مصالحی است که مصرف آن در ساخت بخشهای مختلف سازه از جمله نما قدمتی دیرینه دارد. Jun 7, کرتین وال 2016 – سفت تزئینی ، سنگی است طبیعی که عايدي معادل اندازه گيري متمايز برگزيدن ، تراش و یا فصل خورده باشد . • در نماهای سنگی گاه دیده می شود که برای پر کردن فضای خالی پشت سنگ ها از نخاله استفاده می شود که توصیه می شود هرگز از این روش استفاده نشود. بنابراین پیش از اینکه طرح خود را در نمای ساختمان عملی کنید آن را با استفاده از نرم افزارهای طراحی و معماری برای صاحب ساختمان به تصویر بکشید تا او نیز از زوایای طرح مطلع شود. همچنین اگر سطح تراز نباشد آن را تا حد زیادی صاف و یکدست می کند. هر اندازه نما چشم نوازتر، کاربردی تر و زیباتر باشد، نظر اطرافیان را بیشتر به خود جلب کرده و ارزش ساختمان را افزایش می دهد. در روش اسکوپ سنگ، شیارهایی در پشت سنگ توسط فرز ایجاد میشود و سپس با سیم آرماتوربندی گالوانیزه، این شیارها بسته میشود تا سطح تماس دوغاب با سنگ بیشتر شده و مانع از ریزش سنگ گردد.

رزینها پس از خشک شدن و ساب خوردن مانند سنگ صیقلی شده و مقاومت خوبی را از خود در مقابل شرایط جوی نشان میدهند، اما پشت سنگ که با دوغاب سیمان در تماس خواهد بود نیز دارای خلل و فرج میباشد که هنگام دوغابریزی، دوغاب سیمان در خلل و فرج پشت سنگ نفوذ کرده و عامل پیوند بین دوغاب و سنگ میگردد و این پدیده در سنگهای تراورتن مانع جدا شدن سنگ از دوغاب میگردد. عدم استفاده از سنگ هایی با رنگ تیره بدلیل جذب گرما در هنگام مواجه شدن با نور آفتاب و انتقال دما به دوغاب پشت خود و متعاقباً بدلیل یکسان نبودن ضریب انتقال حرارتی سنگ پلاک و ملات ماسه سیمان، باعث جداشدن ملات ماسه سیمان از سنگ پلاک می گردد. نمای خشک آجری اگر به صورت صحیح اجرا شود ونیازی به استفاده از ملات ماسه سیمان و… بعد از خشک شدن ملات یا همان دوغاب، سنگ بهنما چسبیده است.

دیدگاهتان را بنویسید