چه کسی دیگر می‌خواهد معمایی پشت نمای خشک را بشناسد؟

پس از پایان سفتکاری ساختمان، نوبت به ساخت نما میرسد. سرانجام ابداع نمای خشک ساختمان، انتظارها را به پایان رسانید. در مورد ویژگیهای بهترین شرکت های دستاندرکار اجرای نمای خشک توضیحاتی ارائه میکنیم. هر طراح حرفه ای به خوبی می داند که اصلی ترین وظیفه ی یک معمار تلفیق زیبایی و کارایی به بهترین نحو ممکن می باشد. در واقع قبل از آن که نما نصب شود روی سطح رویه ساختمان عملیاتی انجام می شود که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های رویه باشد. در شیوه نصب سرامیک به صورت خشک ، ابتدا نما آهن کشی میشود و سرامیک توسط نگهدارنده های مخصوص به زیر سازی متصل میگردد . سپس ریسمان کشی انجام شده و تمامی فرورفتگیها و برجستگیهای موجود در نما تراز میشود. بلکه باید اجرا و ساخت نیز به صورت اصولی انجام شود. حسن انجام این کار در این موضوع است که ضمانت خرید و پس از فروش از فروشگاهای معتبر دریافت خواهید کرد. نیاز به حضور زیبایی در همه ارکان زندگی انسان امروزی نفوذ پیدا کرده است. A᠎rtic​le was g ener᠎at ed  by G​SA C​onte nt Gen​erator Dem​oversion!

شرکت های نمای خشک

اگر سری به مراکز تجاری موفق، مجموعههای مسکونی مدرن و مراکز تفریحی امروزی بزنید، همه جا و بیهیچ استثنایی، رد پای شرکتهای صاحب نام این صنعت در میان است. عمق لنگر از ۴ تا ۶ سانتی متر اتصالات نمای خشک متغیر است. ولی وقتی مدتی از آخرین فعالیت نمای ساختمان می گذرد (تا ۴ سال) ساختمان بعلت تاثیرات جوی و رسوب ، مشکلات پدید می آیند. توجه به این مهم بسیار ضروری است که نماهای معمولی بـعد از چنـد سال قـطعاً نیازمـند ترمیم، بازسازی و ایجاد گیرداری دوباره میباشند و این خود یعنی تحمیل هـزینه اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در آخر کار با توجه به عمـر مـفید کارهای دوغـابی که حدود ۱۰ الی ۱۵ سال میباشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را خراب نمود و ایـن بـدان معنی است که اگر هـزینهای برای اجـرای نماهای دوغابی صرف میشود بعد از اتمـام کار ساختمان، باید به صورت کـامل آن را خراب شده تلقی کرد. This con​tent was wri᠎tten  wi​th t᠎he ᠎he​lp of G᠎SA Conte nt Generato​r DE᠎MO .

وقتی حرفه ای ها با اجرای نما, این است کاری که انجام می دهند، با مشکلات مواجه می شوند

تا آنجا که امروزه از تهران تا کیش، و از تبریز و خراسان تا بنادر و مناطق کویری با هر نوع آب و هوا، اجرای نمای خشک همه جا پر طرفدار است. استفاده از سرامیک در مناطق سردسیر بسیار پر کاربردتر است. صرفه جویی در زمان اجرای پروژه از دیگر مزیت های نمای سرامیک خشک است. با حضور بیش از هفت هزار معمار در این مجموعه، تیمهای معماری و طراحان خلاق، مخصوص پروژه شما طرح ارسال خواهند کرد تا با دیدن انواع پلان و نما، تنوع در طرح و مصالح و ایجاد کیفیت فضاییهای مختلف، طرح مطلوب خود را انتخاب کنید. با ورود و رشد نمای خشک در ایران نیز، همین روال کاری اجرا شد. در این روش سرامیک خشک پرسلانی از طریق اتصالات آلومینیومی مخصوصی به نام کلمپ clamp بر روی ریل های آلومینیومی افقی مخصوص این سیستم متصل می شوند. مواد مختلفی در ساخت سرامیک نما استفاده میشود که از میان آن ها میتوان به خاک رس، فلدسپات، گرانیت و سیلیس اشاره کرد.

انواع روش های نمای خشک

از جمله عوامل تاثیرگذار در طراحی نما میتوان به معماری ساختمان، معماری شهر، مشخصات ساختمان و میزان بودجه ساخت اشاره کرد. یکی از مزیت های قابل توجه متریال نمای خشک قابلیت بازیافتی آن است که میتوان پنل ها و مصالح استفاده شده را جمع آوری نمود و از آنها مجددأ استفاده کرد. سرامیک در دسته مستحکم ترین متریال ساختمانی است که برای قسمت های مختلف از جمله نمای ساختمان کاربرد دارد. 120 در برند های مختلف به صورت مستقیم توسط نمایندگی ها اعلام می شود و بسیاری از مراکز در زمینه فروش این تولیدات فعالیت دارند. نمونههای مختلف سرامیک طرح سنگ علاوه بر نقش بسزایی که در زیبایی و دکوراسیون ساختمان داشته، با ویژگیهای نفوذ ناپذیری آب، رطوبت و دیگر آلودگیهای محیط و همینطور مقاومت بالا در برابر ضربه همراه است. شرکتهای ساختمانی پیشرو در زمینه نمای ساختمان، توسط افرادی با اذهان خلاق اداره میشوند. نمای خشک، نوعی پوشش دیواری مدرن با متریال متنوع است که توسط کارشناسان زبده و اهل فن در شرکتهای ساختمانی پیشرو اجرا میشود. همانطور که از نام نمای خشک بر می آید، عمده تفاوت این نما با نمای معمولی در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید