{چگونه|روشهای آسان|دریابیم که چگونه|چگونه میتوان|چگونه میتوان|یادگیری|روشها|بهترین راه|راه درست|راه|نکاتی برای از دست دادن {پول |نقد} با نمای سنگ

این نوع نما از استحکام بالایی برخوردار بوده است و در مدول های منفرد با کمترین میزان جذب آب اجرا می گردد. استفاده از این روش گرچه ممکن است سرعت اجرای کار را کمی پایین آورد اما مزیتی دارد که ارزش استفاده را بالا میبرد و آن پیوند مستحکم مصالح نما با جدار اصلی ساختمان است. نمای سرامیکی ساختمان دارای زیبایی و ویژگی های خاصی است، البته این نکته مهم را نباید فراموش کرد که این جلوه و زیبایی رابطه بسیاری با نحوه نصب و چگونگی پیاده سازی آن دارد. نمای ساختمان یکی از مهمترین بخش های هر ساختمان است. بنابراین بهتر است عایق کاری نما به صورت مجزا اجرا شود. باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش میدهد.

اتصالات نمای خشک

سنگ های تزیینی که به عنوان پوشش دهندههای نما شناخته می شدند در ارایه فضاهای کلاسیک و مدرن بسیار موفق بودند اما آنها دارای محدودیت هایی نیز بودند. این محدودیت ها بیشتر شامل رنگ و طرح آنها بود اما علاوه بر محدودیت طرح و رنگ دارای معایبی نظیر مقاومت کم در برابر سرمازدگی و از بین رفتن جلا به مرور زمان را نیز شامل می شوند. ضد حریق، سرما و گرما و این در صورتی که از جنس خوب سرامیک استفاده کنید و شیوه نصب نیز به درستی صورت گرفته باشد نمای سرامیکی باید نسبت به تغییرات دمایی و حتی آتش گرفتگی مقاوم باشد. نصب نمای سرامیکی در این شیوه بخصوص در ساختمان­های چندین طبقه و بسیار بلند چندین برابر راحت­تر و سریع­تر است چرا که حمل و نقل ملات و ماسه – سیمان انرژی و وقت زیادی می گیرد. این دو روش به شیوه سنتی و مدرن نصب کاشی و سرامیک اشاره دارد که ما در اینجا به شرح آن میپردازیم. علاوه بر این یک مرز سنگچین بزرگ در تنگ بلاغی و کوههای مجاور آن و دشت پاسارگاد شناسایی شدکه با توجه به قرار داشن گورهای توده سنگی در داخل یا کنار آن، احتمالاً مربوط به دوره اشکانی میباشد.

نما های خشک

به همین علت استفاده از سرامیک نما روز به روز پرطرفدارتر می گردد. سرامیک خشک ، به روز ترین نوع نمای ساختمانی است که با روش نصب خشک قابل اجرا می باشد. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انشان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که به طور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته نمای خشک دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث نمای خشک خواهد شد. بسیاری بر این باورند که این سرامیکها نیز مانند سایر سرامیکهای پوشش دهنده قابلیت نصب دارند. برای بهره بردن از مزایای نمای سرامیک اینکه از چه روشی برای نصب سرامیک استفاده می کنید بسیار حایز اهمیت است.

A – Z اطلاعات نمای سنگ

در گروه های بلوک سیمانی، آجری با تیر چوبی، آجری با تیرآهن و آجری با تیرچه بلوک که انتقال بار ساختمان از طریق دیوار باربر صورت می گیرد، مصالح به کار رفته در دیوار و سقف تا حدود زیادی روشن است. آب بندی پنجره ها، درز ها، برآمدگی ها و نقاط کور ساختمان باید با نهایت دقت انجام شود. که البته سنگ گران تر از دیگر نما ها هست پس باید مراقبت بیشتری نسبت به نمای سنگ انجام داد . سالهای متمادی است که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان با استفاده از ملات و سیمان انجام می شد که به علت جدا شدن نمای مذکور از جداره دیوارها خارجی به سیستم نمای خشک روی آوردند. با روی کار آمدن سرامیک های مقاوم به خصوص پرسلان ها در رنگ ها و طرحهای مختلف استفاده از سرامیک جای استفاده از سنگ را در نمای ساختمان گرفت و امروزه بسیاری از نماها حتی نماهای سنگی ساختمان با استفاده از سرامیکهای طرح سنگ اجرا میگردد. در مجموع باید گفت که ساینا یک سدان جمع و جور خانوادگی است که انتخاب بهتری نسبت به پراید و تیبا خواهد بود. پیچ و رولپلاک نما برای سنگ ها از انواع مختلفی برخوردار است که از جمله آن ها سرامیک نما میباشد که در بیشتر ساختمان استفاده می شود. Th is art᠎icle was w ri᠎tt᠎en wi th t he ​help of behsaznama Conte nt᠎ Generator D emov ersion.

دیدگاهتان را بنویسید