{چگونه|روشهای آسان|دریابیم که چگونه|چگونه میتوان|چگونه میتوان|یادگیری|روشها|بهترین راه|راه درست|راه|نکاتی برای از دست دادن {پول |نقد} با کرتین وال

وجود این اختلاف سایز در طول لاملها به خاطر آن است، که بیشتر بار شیشههای نما بر روی لاملهای عمودی یا مولیونها خواهد بود، اما در افق دید، بعضی از طراحان، سازندگان ساختمان و آرشیتکتهای معمار، به دلیل بالا رفتن سطح زیبایی بصری نما از داخل، اندازه طولی ترنسم و مولیون را با یکدیگر برابر در نظر میگیرند. شرکت آلوم کاردینه (آلوکد) با بهره گیری از تیم طراحی و اجرایی متخصص ماهر و کارآزموده آماده همکاری با مشتریان و سازندگان عزیز در زمینه اجرای نماهای ساختمانی خشک اعم از سرامیک خشک، کرتین وال، ورق کامپوزیت و… نمونه فریملس نماهای کرتین وال، خود به دو زیر مجموعه فول فریم (full frame) و یو فریم (Ufram) تقسیمبندی میشوند که هر کدام از این انواع با توجه به شرایط پروژه ساختار نما و سایر عوامل، توسط مهندسان و معماران حرفهای انتخاب و پس از انجام کامل طراحی از نظر فنی و زیبایی شناختی در محل پروژه نصب میشوند. تنوع متریال مورد استفاده: افرادی که نمای خشک را برای ساختمان خود انتخاب میکنند، تنوع گستردهای از مواد مختلف را در اختیار خواهند داشت. به این ترتیب، مصرف انرژیهای مختلف از جمله برق در ساختمانهایی که نمای کرتین وال دارند کاهش مییابد. در این مطلب قصد داریم به بررسی این نوع نما بپردازیم.

روش اجرای نمای خشک

همچنین طراحی آنها، به گونهای است، که بتوان شیشهها را با لاستیکهای مخصوصی به نام EPDM در برابر نفوذ و هدر رفتن حرارت عایق بندی کرد. حالا حتما این سوال برایتان به وجود آمده است، که لامل چیست، لاملها در واقع همان سازه آلومینیومی هستند، که شیشههای نما روی آنها نصب میشوند. به این ترتیب، وزن وارد شده حاصل از نصب شیشهها بر ساختمان کاهش پیدا میکند. از سوی دیگر، از آنجایی که کرتین والها سازههایی بسیار سبک هستند و بار کلی وارد بر ساختمان را کاهش میدهند، بنابراین مقاومت خوبی در برابر زلزله دارند. این نماها و ساختمان ها در برابر تغییرات متعدد حرارتی و حملات جوی و آلودگی ها و باران های اسیدی و دود می توانند مقاومت کنند. سیستم های نمای خشک نامشهود نیز به سری دیگری از سیستم ها گفته می شود که بست های مورد استفاده در این سیستم ها ، پس از نصب نما قابل مشاهده نمیباشند. همان طور که اشاره کردیم، ساختار اصلی و هسته کرتین وال یا استراکچر آن از شاسی و لامل تشکیل و سپس شیشهها یا سایر پوششها بر روی آنها با دقت و ظرافت نصب شده است. جایی که برای اولین بار دیوارهای انگلیسی دو لبه ساخته شده است که در آن دیوار داخلی از آجر ساخته شده است ، به گونه ای که در کف آن قرار داده شده و کاملاً مستقل از ساختار بیرونی است.

نما های خشک

اگرچه نماهای شیشه ای و آلومینیومی اخیرا به مناظر شهری اضافه شده اند اما نماهای سفالی سال هاست که مورد استفاده قرار گرفته اند. بسیاری از مصالح مورد استفاده در این روش را میتوان دوباره بازیافت کرد. برای اینکه با مصالح آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم. به استراکچر آلومینیومی نمای کرتین وال یا در واقع همان پروفیلهای آلومینیومی که شیشههای نمای کرتین وال بر روی آنها سوار میشوند، در اصطلاح فنی لامل گفته میشود. سیستم شیاری (INVISIBL): سرامیک نما جهت زیبا سازی نمای خارجی ساختمان ها استفاده شده و علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت ظاهری نما، به دلیل قابل کنترل بودن طراحی و نصب سرامیک ها که دارد نظر مثبت بسیاری را به خود جلب نموده است. نماهای کرتین وال زیادی بر روی ساختمانهای بزرگ و معروف شهر تهران نصب شده است، که با کمی دقت میتوانید متوجه آنها شوید. سرامیک طرح آجرنما رکتیفاید در هنگام نصب نیاز به کار پر زحمت بند کشی نداشته و بعد نصب سطح کاملا صاف و بدون بند و درز را ارائه می دهد که این ویژگی سبب افزایش زیبایی نمای ساختمان می شود. لازم است بدانید، که در نمای کرتین وال، لاملها در دو بخش افقی و عمودی ارائه میشوند. Th​is ​post was ᠎do​ne  with the  he lp ​of behsaznama C᠎on᠎tent᠎ Gen er ator ​DEMO!

لازم به ذکر است که در اجرای سیستمهای مربوط به نمای کرتین وال، به طور معمول ترنسم یا لامل افقی در سایز طولی کوچکتری نسبت به مولیون یا لامل عمودی ارائه میشود. این لاملها در دو جهت افقی و عمودی نصب می شوند و فضایی مشبک، مناسب با نصب صفحات شیشه ای یا غیره را ایجاد میکنند. در هنگام نصب و اجرای کرتین وال، پنلهای مات و شفافی که معمولا از جنس شیشه هستند، در میان فریمهای مشخص نصب میشوند. لاملها، از نظر برند و جنس متریال، انواع مختلفی دارند. همان طور که پیش از این گفتیم، لاملها دارای انواع مختلفی همچون لاملهای فولادی، چوبی و آلومینیومی هستند که بهترین نوع آنها لامل آلومینیومی است. در این مقاله به بررسی طراحی و اجرای نمای خشک میپردازیم. البته این موضوع کاملا به ظرافت طراح و سازنده در طراحی نما و معماری بستگی دارد. در سال های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع مصالح مدرن و به روز شاهد طراحی و معماری نماهای مختلف در سراسر نقاط دنیا می باشیم که افراد با توجه به عوامل بسیاری از جمله نوع کاربری ساختمان مناسب ترین سیستم نما را در اولویت خود نحوه اجرای نمای سرامیک خشک قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید