چگونه برای جلوگیری از اتلاف پول با اجرای نمای خشک سنگ؟

زیرا باید در کنار زیبایی مقاومت نیز داشته باشد و از طرفی در هزینه ها صرفه جویی شود. مواردی که در طراحی نمای ساختمان ها باید مورد توجه معماران و طراحان قرار گیرد، شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی، تعداد طبقات ساختمان، کاربری ساختمان، سلیقه کارفرما و بودجه در نظر گرفته شده می باشد که باید بر اساس این موارد نسبت به طراحی و انتخاب متریال ها اقدام شود. سیستم نمای خشک مشهود یا همان نمایان؛ به آن دسته از نماهای خشک گفته می شود که بخشی از بست های (کلیپس) مورد استفاده جهت استقرار و نگهداشتن سرامیک، از بیرون قابل دیده شدن باشد. این روش، معمولاً در نماهای آجری دارای پنجرههای پیوسته به ادامه مطلب کار میرود. در واقع این روش برای اولین بار در دنیا در دهه 70 میلادی در کشور آمریکا انجام شد و سپس در دهه 80 شمسی نیز در ایران برای اولین بار اجرا شد. این سبک از نما با توجه به این که از سفال ساخته شده است مقاومت بالایی در برابر آب و هوا داشته و برای چندین دهه دوام می آورد. پانل های سنگ طبیعی بسیار مقرون به صرفه بوده و در شرایطی بهینه ساخته میشوند.این سبک از نمای ساختمان سبک وزن،بادوام و از نظر طراحی همه کاره است.

درس بزرگترین اجرای نمای خشک من

این سبک از نما به دلیل مقرون به صرفه بودن،سرعت اجرای پایین و اجرای بسیار راحت طرفداران زیادی دارد. معایب اجرای نمای خشک در مقایسه با روش سنتی آنقدر ناچیز است که می توان از آن چشم پوشی نمود. چنانچه برای اجرا و پیاده سازی آجر نمای ساختمان به طراح حرفه ای مراجعه کرده باشید، بیش از نیمی از مسیر را برای داشتن یک نمای شیک و چشم نواز طی کرده اید. با توجه به گرایش انسان به سمت زیبایی و استفاده از تکنولوژی در جهان مدرن، علم معماری و طراحی نمای ساختمان نیز همسو با این موضوع با شتاب زیادی دچار دگرگونی گشته است، شرکت های زیادی در زمینه طراحی سیستم نمای خشک وارد رقابت شده اند، اما تعداد معدودی چون آرمن طرح و نما با داشتن کادری مجرب و دستگاه های پیشرفته توانسته به عنوان مجری، مشاور و طراح این نما ها باشد. هم زمان با انتخاب بهترین گزینه مواردی چون هزینه، زمان، کیفیت، تعهد در اجرا گزینه های مهمی هستند که در انتخاب شرکت مشاور نما، طراح و مجری نما می بایست در نظر گرفت.

9 نکته با اجرای نمای خشک

البته از دیگر مزایای روش های خشک که تأثیر زیادی بر زمان اتمام پروژه ها دارد امکان شروع نما با فاصله ای اندک از پایان یافتن اسکلت ساختمان می باشد. هر چه زمان بیشتری پخته شود و گاز بیشتری مصرف کند؛ کیفیت و قیمت آن بیشتر میشود. شست و شوی نمای سیمانی بسیار راحت انجام میشود و برای اینکار تنها به واترجت،مواد شوینده و اگر ساختمان ارتفاع زیادی دارد به راپل نمای ساختمان نیاز دارید. برای نماهای کامپوزیتی، از پنل ها یا صفحات کامپوزیت آلومینیومی استفاده میشود و زیرسازی به روش فلزی انجام می شود. اجرای نمای خشک سرعت اجرای بالایی دارد؛ این روش بسیار سریعتر از روش سنتی اجرا میشود و پرت مصالح را نیز به شدت کاهش میدهد. موضوع اقلیم و معماری سنتی در هر منطقه ازایران و جهان از موضوعات تأثیرگذار بر روی شکل و ظاهر ساختمان ها بوده است لذا با توجه به این موضوع استفاده از آجر که یکی از قدیمی ترین مصالح می باشد به عنوان نما در اقصی نقاط دنیا رواج داشته است. نخستین بار در دهه 70 میلادی، معمارانی در کشور آمریکا تصمیم به نصب سنگ بر روی نمای آسمان خراش های عظیم به روش خشک را گرفتند.

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

 Data has been c᠎reated by behsaznama C᠎on tent​ Gen᠎erat​or DEMO᠎!

که متوجه پوسته خارجی (نما) می باشد، خود ساختمان متوجه این بار نخواهد بود. برای ارتقا شغلی خود می توانید از دوره طراحی نما مجموعه معمار نما که تمامی این موارد در آن آموزش داده شده است، استفاده کنید. ایران یکی از کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه معماری به شمار می رود و منطبق بودن با آخرین استانداردهای جهانی برای اجرای نمای خشک، باعث شده است تا بسیاری از ساختمان های حال حاضر به دنبال استفاده از سیستم نما باشند. به دلیل نمایان بودن بست های نگهدارنده و تاثیر عوامل محیطی مخصوصا رطوبت بر این اجزا بهتر است از رنگ های ضد زنگ استفاده کنیم تا تاثیری روی آنها نداشته باشد. رنگ هایی مثل قهوه ای روشن، قهوه ای تیره، رنگ قهوه ای با یافت های ریز و یا درشت، رنگ نارنجی مایل به قهوه ای، رنگ زرد مایل به نارنجی، نارنجی تیره، نارنجی روشن، زرد روشن و تیره، خاکستری، سفید و طوسی از جمله انواع رنگ آمیزی نمای آجری به حساب می آیند. اجرای نمای ویژه ساختمان و انواع پارتیشن اداری از جمله فعالیت های آرمن می باشد. هدف این افراد از طراحی و اجرای نمای خشک سنگ افزایش مقاومت نمای ساختمان در برابر بادهای شدید بود. همگی باعث افزایش کیفیت و کمیت اجرای نمای خشک ساختمان میشود.

دیدگاهتان را بنویسید